Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@k.matic wrote:
Weet iemand of er een bedrijf in zuidholland of een gespecializeerd iemand op het forum is die zuigerbodem koeling kan boren en plaatsen, ben namelijk langzamerbeetje alle onderdelen aan het halen voor 350pk+, en een vers kaal onderblok z20let die ik graag wil laten honen en graag wou weten welke maten.
Anybody somebody??
Weet iemand of er een bedrijf in zuidholland of een gespecializeerd iemand op het forum is die zuigerbodem koeling kan boren en plaatsen, ben namelijk langzamerbeetje alle onderdelen aan het halen voor 350pk+, en een vers kaal onderblok z20let die ik graag wil laten honen en graag wou weten welke maten.
@bart-gsi wrote:
Zit er bij de G ook mee dat de voorportieren kort zijn als het model een 4 deurs is… I.v.m. de achterportieren..
Dus daarom vanaf de portieren naarvoren kan alles uitwisselbaar zijn..
had met mijn vorige g sport edition wel zijwindschermen, en het klopt dat de 4 deur van die ieni mini deuren heeft, alleen een coupe is volgens mij nog een tikje groter dan de 3 deurs,
en ook omdat als je de ramen open gooit van een coupe, je geen omlijsting heb en weet dan niet waar ik die scherm in moet duwen.normaal schuif je hem aan de boven kant van je raam tussen de deur en de raam van een 3deurs g, maar nu moet ik hem tussen het raam doen en de bovenkant van mijn dak en daar zit ggeen gleuf of wat, zit alleen een zwarte tochtstrip die het raam tegen houd als het raam dicht is.
coupe heeft geen raamlijst zoals normale astra g
nog ff vraagje over die zijschermen past dat nou ook op de coupe astra ???
@k.matic wrote:
@Haasje17 wrote:
Haal eerst maar eens alle troep van het blok weg wat er niet hoort zoals dumpvalve enzo.
Zodat het bijna een standaard let is met een andere turbo. Drukmeter enzo sloop dr ook maar af, denk gewoon vekeerd aangesloten dan of als die klopt is er wat anders aan de hand. Wellicht gewoon fout gechipt afgesteld veel te rijk ofzo. Wat voor intercooler enz zit er op? nergens geen lek, ook een heel klein lek kan de oorzaak zijn.
Zelfs al zou de koppakking licht lekken zou die gewoon goed moeten presteren hij zal dan enkel olie of koelvloeistof mengen en gebruiken.het rare is dat alles gewoon goed is toerenteller schommelt niet hij stottert niet hij rookt niet, je ruikt wel een vette benzine lucht maar dat komt omdat hij in noodloop loopt vanwege de lambda 1 bank 1 en omdat er niks inzit kat is leeg
ps het is een turbo timer en druk en accu meter in een.
@Haasje17 wrote:
Haal eerst maar eens alle troep van het blok weg wat er niet hoort zoals dumpvalve enzo.
Zodat het bijna een standaard let is met een andere turbo. Drukmeter enzo sloop dr ook maar af, denk gewoon vekeerd aangesloten dan of als die klopt is er wat anders aan de hand. Wellicht gewoon fout gechipt afgesteld veel te rijk ofzo. Wat voor intercooler enz zit er op? nergens geen lek, ook een heel klein lek kan de oorzaak zijn.
Zelfs al zou de koppakking licht lekken zou die gewoon goed moeten presteren hij zal dan enkel olie of koelvloeistof mengen en gebruiken.het rare is dat alles gewoon goed is toerenteller schommelt niet hij stottert niet hij rookt niet, je ruikt wel een vette benzine lucht maar dat komt omdat hij in noodloop loopt vanwege de lambda 1 bank 1 en omdat er niks inzit kat is leeg
@Haasje17 wrote:
En als ik alles zo lees en lees dat je zelf niet kunt inbouwen, wat nog makkelijker is dan diagnose stellen wat er stuk is.
Denk ik dat je je snel wat laat aanpraten, en steeds weer wat anders laat aan praten met als gevolg dat alles al snel heel erg kapot lijkt terwijl dat vaak niet zo is. Nu is het een chipper waar je bent geweest die heeft gezegd dat je koppakking lek is, nu heb ik hier slechte ervaringen mee. Er zijn er heel weinig welke fatsoenlijk een diagnose kunnen stellen.Hebben ze ene uitlaatgassnuffelaar gebruikt om te kijken of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zitten?
Gebruikt de auto koelvloeitstof? Hoe is de drukopbouw en termperatuur stijging van de turbo en motor?
Wat doet die op de rollerbank aan uitstoot en lamda waardes? Zit er een open filter op? Gok bijna van wel gaat die ook rot van lopen.hij gebruikt lichtjes koelvloeistof idd, en als je de expansie vat opent geen druk of gesiss, de temp stijgt af en toe toch boven het middenpunt dus dach 90 a 95 graden, en dat is als die uit is en ik hem daarna weer aan doet. Verder zitten er 3 fannen op voor de koeling dus hij zal nooit boven de 100 komen, verder, ik heb zat power in zijn 1 en 2 maar daarboven is het crap en word het niks meer, hij geeft even boost en dan stopt hij dan weer dan weer stoppen,
tijdens gas geven geen rook wit of zwart of blauw, maar met flink gassen lijkt het wel of er benzine uit gespugt word.
het rare is dat de a/f meter 1.5 bar constand aan geeft maar ik dat bij lange na nooit haal ja in zijn 1 en 2 mischien net .
@bart-gsi wrote:
alle 2 heeft zo zijn risico`s
je weet wat je aan je eigen motor hebt.. maarja hoe is de binnenkant van de motor nog voor revisie en valt het nog wel te maken… bijvoorbeeld gescheurde koppen en zachte koppen worden meteen bij het oud ijzer gegooit als onbruikbaar…bij een gereviseerde motor via internet weet je de historie niet.. en een papiertje zegt niet altijd alles… een papiertje kan niet zeggen of de motor nog 2500 km koud op volle toeren heeft staan draaien…
ja ik denk dat ik aan mijn blok nie veel zal hebben, had al gehoord dat de vorige eigenaar er al races mee had gedaan, dus daar kan ik wel vanuit gaan, en ja zon revisie blok heb ook fotos van is gewoon helemaal nieuw nog 0km gelopen, dus daar heb ik nog jaren plezier van en uiteindelijk ben ik goedkoper uit denk ik.
4300 voor de 450pk blok met inbouw pakweg 1000 en mischien voor wat klein materiaal 1000 zit je al op 6 dus ja, het blijft een moeilijke keus want ik heb zelf niet de tijd om het te fixen.en dan kan ik altijd nog zeggen dat ik maar 330 pk gebruik in plaats van de volle 450 dan speel je nog safe ook lijkt mij toch ?
Ja of gewwooon die gereviseerde 450pk, die kost maar 4300 das al heel stuk goedkoper dan een compleet blok te laten reviseeren, kijk, als het reviseren 3000 zou kosten dan zou ik het nog wel doen. is lastig, moet zoiezo ff wachten op pegels lol
Past een c20xe dan met de rest of moeten er nog aanpassingen gedaan worden ??
En ja zuigerbodem kan ook op let klopt, hmmzz dan maar mischien toch gaan voor een revisie als dat goedkoper zal zijn, alleen tot hoeveel pk kan het houden dat is meer de vraag, en als ik 350pk draai of hij het wel houd, alhoewel ik denk ik het op de 330 wil houden, en wat kost dan een algehele revisie dus motor, bak, en turbo, lijk mij dat ik ook wel zon 5 a 6000 kwijt zijn, of toch minder.
ja alleen het onderblok is te dun dacht ik, de leh onderblok is sterker dus meer pks en verliefverlee dan gooit ik er een garret gt28 op dat gaan namelijk niet echt met de let blok, lijkt mij teveel van het goede of zeg jij van niet ??
ik reken op zon 5 a 6000 euro hoop ik alles bij elkaar maar ik moet iemand hebben die er verstand van heeft liefs iemand van dit forum die het al vaker heeft gedaan/
ecu hoefde niet en de turbo gaat ik alleen het compressor wiel halen voor 450 pond, het is volgens mij gewoon een let en geen leh blok en wat kost zon ecu dn ??
@k.matic wrote:
@Haasje17 wrote:
Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.
kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland
Hello
This engine is completely rebuild and we give warranty to 260 ps. We also have versions for 450 ps. This would be more expensive.
It is plug and play with all your parts and charger from your Astra G or H.Kind regards
Laura-Jane Toy
@Haasje17 wrote:
Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.
kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland
@Haasje17 wrote:
Volgensmij wordt er vanaslles geconstateerd waar geen reet van klopt, dus mijn advies ga eens naar iemand die weet wat die doet en hoe het werkt!
ben bij atm geweest hij heb ernaar gekeken en idd de terug loop slang van reservoir zwelt op en je ziet dat er lucht tussen zit. dus om nu dat motorblok opnieuw te gaan laten maken doe ik niet aangezien er dan al flink mee gegast is, plaats wel een 450 pk blok erin dn anders kost het me net zo veel.
toch
hallo mensjes, nou weet wat die probleem is, lekke koppakking mischien kromme kop ook, dus gaat er geen geld meer aan uit geven
is er iemand hier op het forum die bereid is en verstand heeft van turbo opel motoren mij te helpen.wil dus een z20let blok halen die bestand is tegen 450 500 pk, alleen kan het zelf niet inbouwen. vandaar dat ik het hier vraag op het forum.
zal toch wel iemand zijn neem ik aan heb wel meer verhalen gehoord.
mensen vandaag de tech2 opcom binnen en je raad het, cd stuk heeft iemand hier een copy van voor me alvast bedankt.
nooooooooooooooooooooooooooooit meeeeeeeeeeeer bestellen bij obdshop want als je spullen zo verpakt ben je geen waardevolle internet shop dus mensen nooit meer daar halen of je krijgt een cdrom die stuk is en je geen ene kut meer kan, verdomme ……heeft iemand zon file of mapje voor me ik zal wel de 1000ste zijn denk ik.
sorry bedoel de tech2 rotzooi
moet het dan weer door een garage laten doen daar is hij veels te laag voor, maar het lijkt mij dat als de turbo dood aan het gaan is dan krijg je toch olie druk problemen en rook uit de uitlaat bij mij is geen van de 2 het geval. wil de blowoff nieuw bestellen alleen weet niet welke type van forge er staat dat forge er aleen een van 1.8turbo heeft en geen 2.0t en dan bedoel ik de forge split r of maakt het niet uit of ik een 2.0t heb past hij daar ook gewoon op??
tevens maar gelijk een opcom gehaald om hem rijdend uit te gaan lezen ben toch benieuwd.en er was mij verteld dat vaak bij het chippen de storings lampje voor de lambdas worden weg gechipt is dat zo dan ?? dus dat storingslampje wat ik elke keer weer krijg is er gewoon laten we maar zeggen in gechipped ofzo zodat de auto niet in noodloop gaat??
@bart-gsi wrote:
zit een kleine marge in de ruimte tussen de turbineschoepen en het slakkenhuis… dus als je de slang eraf haalt bij je turbo en je drukt met duim en wijsvinger tegen de as en je beweegt deze heen en weer dan zit er al teveel speling op… er mag geen speling zijn bij de lagers en op de as waar je turbineschoepen op zitten…
als je auto zwevering aanvoelt kijk eens naar je schokdempers of die lekken en je fuseekogel of die nog goed is…
en met je ABS storing.. die kun je met opcom of tech 2 uitlezen… dan kun je zien op je sensor kapot is.. kabelbreuk heeft e.d. of dat deze uit de houden geslagen is… de abs ring krijg je niet zomaar kapot.. die zit vaak op de wielzijdes op de steekassen aan de homokineet dus dan moet je goed je best doen en je homokineet slopen wil je die ring kapot krijgen… maar alles is mogelijk…
bij trillen op de pedalen en trillen in bochten.. zitten je wielen wel gecentreerd op de naaf??? je weet vast wel met zo`n plastic of kunstof ring in het midden van je velg die de boel recht houdt
wat ook een optie kan zijn is met het vervangen van je schijven dat ze de naaf niet goed schoon gemaakt hebben dan gaat je schijf scheef staan en dus ook je wiel die ja daarop monteerd…. of kromme schijven maar dan voel je de trillen vaak alleen in je rem pedaal bij het gebruik ervan en dat voeltprobleem is ik kan niet bij de schoepen komen het is bijna een soort van s bocht en mijn vingers zijn niet zo lang moet ik minstens 2 keer mijn wijsvinger hebben
dat is em
-
AuteurBerichten