Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo na 2 maand niets gedaan te hebben vandaag maar weer eens bezig geweest.
Het krukas tandwiel is er na enige moeite af, net als de carterpan.
Ik heb het tandwiel er op de schroevendraaier methode af gekregen, echter sommige tandjes zijn nu op het hoekje wel wat beschadigd. Ik zat zelf te denken dat ik het beste met een vijl het spul weer netjes kan maken. Wat denken jullie ? ;)
Ik kom uit Sneek, maar moet nog uitzoeken waar de kop heen gaat. Moet nog even rond mailen over prijzen enzo.
Of heb jij tips aangezien je redelijk in de buurt zit ? :)
Nee helaas nog niet, door het winterse weer en gebrek aan binnen ruimte nog niet veel opgeschoten…
Zal binnenkort de kop eens weg brengen voor kleine revisie..
Zal blij zijn dat die sneeuw rotzooi weg is en de temp. weer wat omhoog gaat :sleeping
Dan staat de bijrijders kant inderdaad in een beveiligings modus. Dit is op te lossen, door op de goede 2 pennen van de vergrendelingsmotor even handmatig 12volt te zetten.
Het lijkt er inderdaad op dat de kiekert module stuk is. Ik heb die van mij ooit eens gerepareerd, dit bleek een contact breuk te zijn, misschien is dit bij jou ook het geval.
Even de slang er af halen die aan de achter kant van de pomp zit, dan hier een staaf in zetten en dan met de hamer dat ding er uit rammen.
Succes
Bedankt ! Hier kan ik wel wat mee, het aantal pinnen op beide units komt overeen met de schema’s :)
Eergisteren eindelijk weer contact gehad nadat ik een mail had gestuurd dat ik van plan was om aangifte te doen..
volgens de verkopende partij berustte het op een misverstand tussen z’n vrouw en hij, om een lang verhaal kort te maken:
Vandaag het spul alsnog gekregen 1,5 maand na betaling.
In iedergeval bedankt voor de hulp jongens..
Case closed :P
Klopt, ik heb dus een naam en een adres. (ik weet niet of ik deze van de heren moderators op het forum mag zetten?)
Maar wanneer ik deze invul in de Duitse telefoonboeken, dan wordt er helaas niet gevonden…
Inmiddels wel, niets te vinden helaas… :hmmz
Zo weer een kleine update, drukdrukdruk…
afgelopen week nog wat speelgoed binnen gekregen:
Bijna alle pakkingen en keerringen en distributie set.
Dit is het bovengenoemde setje van ebay, ziet er uit als net spul.Verder nog 2L astra remklauwen op de kop getikt, schoongemaakt en hier staan ze net in de zwarte verf. Nu nog ff een revisiesetje halen…
@wim wat kost zo’n setje zuigerveren ongeveer?Heb van een collega nog een handhoon te leen gekregen, daar binnenkort ook maar ff mee bezig. Eerst het carter er maar eens af halen.
Hoe krijg ik trouwens het distributie krukas tandwiel er af?wordt vervolgd :)
Kijk jij zet er meer vaart achter dan mij :)
Komt vast goed :)
Kun je een beschrijving geven hoe je je klepstoters schoonmaakt/uitelkaar haalt? Ik wil dit nl. binnenkort ook doen
Uiteindelijk toch de poelie los gekregen zonder luchtsleutel :)
Nu ligt het spul er als volgt bij:
Koppakking was nog goed zo te zien, ook geen schade aan de zuigers, weinig speling zo te voelen, cilinder wanden zijn wel wat gladjes volgens mij.
Ook de kop is niet gescheurd, enkel wat zwarte kleppen -> schoonmaken dus..
Op 1 van de nokken zit helaas wat vliegroest, is dit er af te krijgen? of kan er beter een andere nokkenas in?
Hoe kan ik verder zien/testen of de klep geleiders en klep seals nog goed zijn? :hmmz
Wat zijn verder nog verstandige dingen om te vervangen nu het blokkie toch open ligt? m.a.w. wat zijn de zwakke punten van deze blokjes?
Inmiddels hangt het blokje een stuk kaler in de steun.
Volgende opdracht multiriem poelie los zien te krijgen. Ben bang dat ik er toch maar een lucht sleutel bij moet hebben :D
Als dat klaar is kan de distriebutie er af en gaat de kop er af :)
Verder t bakje nog ff een beetje schoon gemaakt:
Op naar de volgende update :)
Bij de C16XE wil de LMM het nog wel eens begeven, de X16XE heeft deze niet (map sensor) dus die heeft dat probleem niet.
Verder wil de C16XE nog wel eens resoneren in het kunstof inlaatspruitstuk heb ik gelezen/gehoord.
Je hebt verder nog een andere brandstof pomp nodig met hogere druk. Ik ben er momenteel ook mee bezig zonder echte sleutel ervaring :) t valt allemaal wel mee dus :P
O ja als je nu geen stuurbekrachtiging heb moet je ff er op letten dat t gaat passen met de motorsteunen.
origineel gepost door markey
die schroef die in je egr zit is een klep die open en dicht gaat :P
verder ben je goed bezig :thumbupMarkey.
Ah ok weer wat geleerd :D lijkt net een torx boutje :P
zo mijn vakantie zit er inmiddels ook al weer op dus vandaar een update…
De plannen zijn wat uitgebreid, het blok gaat eerst open voordat hij er weer in gaat.
Dus vorige week maar even een motorblokbokje gehaald waar hij deze week ingehangen wordt. Eerst nog even stevige bouten halen daarvoor.
Ik ben vandaag bezig geweest met het demonteren van het blok, de meeste slangen zijn er nu af. Ook de kabelboom, startmotor, koppeling en een stuk inlaat zijn er al af:
De kabelboom wordt ook even opgefrist en waar nodig gerepareerd.
De gasklep is niet bepaald schoon meer :P
De EGR klep is zo te zien vrij nieuw en ook al afgedopt, tenminste er zit een bout in 1 van de gaten:
Binnenkort de op de bok, dan kop er af. Dus alle pakkingen worden vervangen. Uiteraard nieuwe distributie etc.
En natuurlijk een laagje lak het oog wil ook wat :)
Op ebay.de zijn complete setjes te krijgen met pakkingen, riemen spanners waterpomp, keerringen etc. heeft iemand daar ervaring mee?
Wordt vervolgd :D
Ik heb het er bij mijn corsa zelf ingebouwd.
In mijn eco uitvoering was er geen bekabeling aanwezig dus zul je ergens constante 12v weg moeten halen. Verder nog even een glaasje uit een sloop auto halen. Tevens moet je nog het hendeltje van de schakelaar overzetten anders gaat hij niet uit wanneer je hem dicht doet.
3 augustus 2009 om 19:54 In reactie op: Al mijn corsa spullen (en nog veeeel meer) gestolen #17507371tss.. zwaar klote man :o
sterkte met de zoektocht naar de dader, hopelijk zie je nog wat er van trug… :(
Yup wel zo makkelijk, ff een plaatje + nieuwe pakking…
Zo gepiept :D
lfr = stofzuiger? -> ah nej dus lfr=stappenmotor (leerlauf fullungs reglung) :hmmz
Verder is het nog ff uitzoeken of er dingen van de kabelboom afkunnen, aangezien het een blok met airco was… :hmmz
Mijn corsa is nog zonder stuurbekrachtiging en met uitwendige motorsteun, dus hopelijk passen oude motorsteunen.
Blok moet dan nog ff aangepast worden naar v-snaar of met andere multiriem spanner voor gebruik zonder stuurpomp. :)
origineel gepost door misaborg
Yeehh, Johan!!
Netjes kerel, dat zal wel een verschil worden van een 1.4 eco naar een lkkre x16xe.Houd ons op de hoogte jongen!
Gr. Willem
Jaja het wordt nog wel eens wat (bijna een GSI :D )
Jij hebt intussen je astra ook al aardig verbouwd zag ik ;) :thumbupDan hier nog ff de verse pics:
Het blokje zoals het er nu bij staat:
Dit wordt ff puzzelen :D
De bak heeft gelukkig een elektrische pulsgever dat scheelt alweer :)
Lekker ranzig allemaal nog
Voordat het er ingaat alles maar eens grondig schoonmaken en waarschijnlijk in een nieuw likje verf zetten. :)
50 a 60 euro, zoiets weet t niet precies..
Yep dit is wel redelijk.
Ik was voor distri+rollen+pomp vervangen ooit 200,- kwijt.
-
AuteurBerichten