Hoi iedereen,
een korte relaas van de feiten…
Ikzelf werd ook het slachtoffer van deze service (eigenlijk verkeerd woord -> incident) “anti-diefstal alarmsysteem”.
Na contact met de plaatselijke Opel garage in België hebben zij het eerst met de twee sleutels getracht dit euvel te verhelpen (ze dachten in eerste instantie dat het te maken zou hebben met de connectie van de sleutels met de BCM-module).
Helaas pindakaas…dan maar de accu ontkoppelen (grove reset) en alles leek in orde, maar na een tweetal dagen weer dezelfde boodschap op het display!
Vervolgens de wagen opnieuw laten wegslepen naar de garage en toen maar wachten (10 dagen geen wagen) om uiteindelijk te horen te krijgen dat de firma in Nederland de BCM-module hersteld had.
Kostprijs: 795 Euro!!!!! Natuurlijk ben ik blij dat het hersteld is, maar waarom kan Opel (ze weten het maar al te goed) deze kosten niet op hen nemen?!
Wat ze gedaan hebben, weet ik niet maar sinds maart 2023 geen problemen meer ondervonden (wagen is van eind 2018).
Ben wel van plan een hybride wagen aan te schaffen (merk weet ik nog niet), omdat ik zo boos ben op het feit dat Opel (klachtenformulier ingevuld en opgestuurd) de zaak gewoon geseopnneerd heeft…
Mvg,
John