Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
et-waard wijkt nogal af.Gaat meestal niet goed dus
Als je niks durft of kunt zoals jezelf als leek noemt wordt het tochmoeilijk en dus overgeleverd aan derden.Ook mijn vectra heeft extra massakabels.Zo gekocht met het verhaal dat hij niet lekker wou lopen.Is opgelost door een Opelgarage als dienst voor andere garage.
DIT IS DUS DE DERDE vectra die zo beter is gemaakt.WIM v-6 THanks. OOK komt in dit forum ook iedere keer de carterventilatie naar boven als verstoorder.
Summum= kabels(laten ) aanleggen, carterventilatie absoluut checken ev reinigen.
Over de de kat . Hoe snel is deze verbrandt .In ieder geval deze reparen anders worden waardes nooit goed. Er zal altijd wat gas heen en weer stromen wat aantoonbaar meting zal beinvloeden
Ook is inde opcom logs te zien dat mengsel op rijk staat.
Wat betreft 2u2 afstand arnhem – drenthe lijkt me te groot voor aanleg paar massakabels.
Lees alles van wim v-6 nauwkeurig!!!Hoehoi,
Heb dus een 1,8 16v voor 5 maanden en als het koud gaat ook wel eens het motorlampje aan als het op benzine start.Gaat even later uit en zeker als het op lpg3 overschakelt.Kan (nog ) niet uitlezen maar stoor me er nog niet aan. Zoals een lpgboer zij dan wijkt meestal de lambdawaarde teveel af.
IS zo’n uitleeskastje van CONRAD a 50 euro een goede keus??? men heeft het steeds over op-com maar het is toch ook OBD2 als ik me niet vergis.Dit is mijn eerste auto met OBD.Ik lees het graag.
Oja beschik je over een multimeter.En eerst heel goed kijken naar beschadigingen aan kabels etc voor we gaan meten. Wordt dus vervolgt Succes.Grrr Jos
Ga nu naar verjaardag moeders en dus effe tuffen.Hoi Edwin. het kabeltje is bedoeld om er voor te zorgen dat er een goede massaverbinding is met de accumin.Als dit niet goed is kan de ecu niet goed onderschied maken tussen een nul en een 1 digitaal gezien.Deze fout komt bij vele automerken voor.Dus gewoon een kabel met kabelverbinders persen liefst 2,5mm2 en deze rechtstreeks op minpool en een plek op je blok monteren.
Zekering(en) weet ik nog niet ben haynes manual voor je aan het nakijken. 2.0 lier motor toch. Zekeringen zitten zowel in motorruimte als bij rijderplaats.Desnoods alle even nalopen.
De noodloop houd in dat als er een of andere sensor mbt het motormanagementsysteem stuk is de ecu dan naar een soort noodprogramma overschakelt waarin niet de uitlaatgassen bijgeregeld worden, vaak wordt het mengsel dan rijker gemaakt, motor blijft dan gewoon lopen men kan naar garage etc. indien alles weer goed schakelt ecu wel weer over.
Brand het motorlampje wel als je de auto op contact aan zet maar nog niet start.Graag even checken.
Probeer ook eens met een bv oude Glassexsprayfles gevuld met water, dan de auto stationar laten lopen en dan op aanzuigslangen,vacuumslangen en ev inlaatspruitstuk spuiten.Zijn er lekjes dan zal het water naar binnen gezogen worden en zal het blok weer even rustig lopen.
Probeer ook de kabel vanaf lamba naar boven motorruimte te vinden.Is deze kabel misschien onderbroken/doorgelust om de ecu van de gasanlage van waardes te voorzien. Deze verbinding dient in optimale staat te zijn.Nee, die schotels heb ik er niet bij.Ben nog wel onbekend met opel .Dit is mijn eerste in 20 jaar autorijden/sleutelen.Zijn deze schotels ev te verkrijgen bij reguliere autohandel of moet ik naar de opeldealer etc. Groeten Jostee
Dappie , alvast bedankt voor de reactie.Maar steunt nou de veer op de schokdemper aan de onderkant.?? Weet ook iemand of ik dan de ophangrubbers kan testen op speling.Vectra dweilt nl nogal over de weg. De voordempers hebben niet zoveel verbetering gegeven.
Of moet ik wat geduldt hebben, dempers vervangen en eea eens goed laten uitlijnen.Bij een snelle scherpe bocht slaat binnenste voorwiel nogal snel door wat performance niet ten goede komt.Alvast bedankt.Kat zit achter de lambasonde. De sonde meet en de ecu regelt.Kat “reinigt “alleen en doet dus niks aan mengselvorming. Kan de de lambdasonde eens goed nakijken of er geen draden stuk zijn en of er zekeringen om lambdasonde op temperatuur te brengen niet stuk zijn . Maar deze fout moet haast een motorlampje doen branden alhoewel een hoop signalen toch deze kant op wijzen.Gezien hoge waardes lijkt erop dat motor in noodloop werkt.Probeer ook eens een kabeltje te trekken tussen blok en minpool accu.succes
Hallo mensen,
Wat bleek in mijn poging oliefilter te vervangen heb ik het aluhuis iets verdraaid in een poging het filterdeksel los te nemen.Juliie kenners weten dan dat er dan een kanaal wordt afgesloten=minder flow en druk .Garage heeft zeeer coulant gereageerd en probleem is weer opgelost.Oja natuurlijk geen 18 maar 16 kleppen.Groeten en bedankt een ieder.lage oliedruk
Dag allemaal,
Garage gaat zo meteen oliedruksensor vervangen.Is nog garantie.Zoals het zelf zeggen hopen ze dat dit het is.Schijnt wel vaker voor te komen??Men hoort het nog wat het resultaat is.
Groeten Jos THallo, dit is waarschijnlijk bedoeldt om puls van ontsteking op te pikken en dit via een zog inductierelais de lpg installatie inschakeldt.Ev kun je mbv zon inductierelais en de puls vanaf de bobineaansluiting no15 namaken. Inductie relais is misschien aanwezig reeds in lpgwagen.Op relais staat dan een andere afbeelding en heeft een zog I aansluiting.Succes
Goede LPGgarage helpt je zoMotor heeft 179500 km gedraait.Heb nog geen olie vervangen alleen opgetopt.Wilde vandaag filter vervangen maar krijg filterhuis niet los.Zit nogal vast dus.
Idee is niet slecht wellicht ook een lagerkap losnemen om lager te inspecteren maar verstopte buis rijmt niet helemaal met dat lampje uit gaat als je boven de ca 1800 toeren uitkomt.Auto loopt op LPG en olie is niet zwart of dik.
Alvast bedankt.Probleem is dat auto echt nodig is voor werk .Anders weer auto lenen -
AuteurBerichten