Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo guys,
Ik heb nog het e.e.a nagecheckt en de carb zuigt echt nergens valse lucht aan.
Het verhaal van Renee zou ik even moeten checken. We zijn al eens met de ontsteking bezig geweest. Ik heb zelfs nog een lumination set liggen die ik er op wil gaan zetten.
Dat van de as zou ik ik na moeten checken door hem even los te halen. (ik neem aan dat je de as ook vervangen hebt) Ik heb met een infrarood temp meter gemeten en de voorste twee uitlaatpoorten liggen kwa temp behoorlijk achter t.o.v. de achterste. Volgende week weer verder hobbyen.Ik ga het checken, bedankt kees!
Kees,
Ik heb de carbs geprobeerd synchroon te krijgen met een kwikkolommeter. Ik heb ook een die je in de luchtinlaat kan plaatsten.
Waar kan ik trouwens de vacuumvervroeger vinden op de DCOE45?Alvast bedankt voor je hulp.
Hallo Keesjr.
Bedankt voor je snelle reactie!
Het verhaal met de compressie is als volgt cilinderlektest gedaan compressie gemeten op alle 4 cilinders. Is goed
Onsteking opnieuw afgesteld, nieuwe rotor bougiekabels, verdeelkap (zelfs nieuwe contactpunten).
Carberateurs onlangs alle twee gereinigd sproeiers etc. (hebben ook niet lang droog gestaan. Het met de co schroeven heb ik ook geprobeerd. Eerst helemaal dicht en dan weer een paar slagen open draaien.Ik zal nog even jouw tip van de vervroeger even nachecken. Misschien toch nog ergens valse lucht. Nokkenas is niet orgineel er zit een wat (snellere) stijlere in irmscher.
Ik laat het je weten.Alvast bedankt! En idd mooi rood is niet lelijk.
@vluggejaapie wrote:
Accuspark nu zelf ook mee bezig in mijn c kadett… Ik heb namelijk mijn 2.4 op de bank gehad. en had maar 106pk…. blijkt dat mijn electronische ontstkeing (rekord 2.0s) veel te veel mechanische vervroeging heeft.
De accuspark blackbox module praat niet lekker met de standaard hallgever/electronische ontsteking van deze verdeler, ik heb daarom ook de electornische module van accuspark nu binnen, ik ga deze week de hele handel weer ombouwen en laat hier wel even weten hoe alles is geregeld als alles werkt.
Mijn ontsteking (afkomstig van een rekord 2.0s) (electronisch met centrifugaal en vacuum vervroeging) geeft 31graden totaalvervroeging… Als jij dus 10gr voorontsteking hebt (injectie) of 5gr (carbs) komt daar dus in totaal bij vermogen nog eens 31gr bij… Dit is voor injectie sowieso veel te veel.. Zou rond de 32/36gr maximaal moeten zijn.
hoe het precies zit met de bobine en de ontstekingsmodule (transistor) ben ik nog aan het uitzoeken.
je kunt wat zaken meten om er achter te komen wat voor spullen je hebt… weerstand vd bobine kun je meten.. en de spanning die op je bobine staat kun je meten.
http://www.accuspark.co.uk/faqs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En als je het GM nummer van je verdeler in google gooit kom je er wel achter uit welke auto deze komt.
Meer info post ik als ik meer weet.
Ik ben benieuwd naar de resultaten. king:
Hallo Jongens,
Ik ga maar eens met CCEE (accuspark) contact opnemen voor een setje. Prijs valt me ook erg mee. Echter is er mij ook aangeraden om eens naar
de PMA50 van Lumination te kijken. Deze is echter veel duurder omdat deze gebruikt maakt van een elektrische ontstekingsmodule?Weet iemand ook wat het verschil hier tussen is? :hmmz
THX guys!
@Stender wrote:
Heb jij die rode uit Veenendaal gekocht?
Hallo Stender, Ja dat klopt!
Hij rijdt hier nu in het hoge Noorden Groningen en omstreken. Is er nog wat informatie wat jij mij kunt verschaffen?Dank u wel H-400 voor de snelle reactie, Er zitten inderdaad twee webers op en hij heeft een handmatige choke.
Ik zal eens nagaan of er voorheen een automatische choke opzat. Bedankt voor de verhelderende uitleg!:thumb
Thx guys! moet gaan lukken! :thumb
Hallo Jongens,
Ik heb de stekker aangedrukt en hiermee lijkt het probleem verholpen de zijn!
Wat echter nog wel een issue is dat de accumeter (spanningsmeter) wel keihard in het rood blijft staan.Alvast bedankt voor jullie hulp!
Alvast bedankt voor de snelle reply jongens, ik ga er vandaag mee aan de gang en laat jullie de uitkomst weten.
-
AuteurBerichten