Jorus

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • Jorus
      Lid sinds:
      22 April 2015

      Bedankt. Deze had ik ook al op het oog ;) De aanbieder niet bereikbaar via telefoon en nog immer geen reactie op mijn mail.

      Jorus
        Lid sinds:
        22 April 2015

        De veer is besteld en na het aftikken van 3 euro en 75 centen heb ik hem geplaats, gestart en gemerkt dat de oliedruk weer in orde is. Ik rijd nu inmiddels een weekje met mijn astra. Er is nog iets wat mij ervan weerhoudt helemaal blij te zijn.

        Een oud euvel speelt soms nog op en ik had verwacht dat dit met het vervangen van de ketting spanner opgelost zou zijn.

        Meestal zit er vibratie in de auto die duidelijk niet van de motorsteunen afkomen. Motor loopt nergens aan en lijkt op het oog eigenlijk heel rustig in de auto te liggen. Toch heeft hij koud en warm soms dagen dat hij vibreert. Dit zorgt ook voor geluidsoverlast in de auto(boven 3000 toeren wordt zeer onaangenaam voor de oren), buiten is dit niet hoorbaar. Nu denk ik aan een aantal zaken maar wellicht kunnen jullie me nogmaals helpen. Ik heb de injectoren voor de zekerheid even uitgenomen om te kijken of hij wel op alle cilinders loopt. Dat is het geval. Is dit wellicht de ketting(Spanner) van de nokkenasketting? Of een sensor? Of moet ik mijn injectoren eens laten reinigen. Iemand een idee om mij in de goede richting te drukken?

        b.v.d

        Jorus
          Lid sinds:
          22 April 2015

          Update:

          Het probleem was oliedruk na revisie.
          Heb de oliepomp los gehaald en gecontroleerd. Niks opvallends. Wat blijkt na het nalopen van het een en ander…… We zijn de veer uit het overdrukklep/ventiel vergeten terug te plaatsen. Dom. Het vervelende is dat deze bij het opruimen is aangezien voor de vervangen veer van de kettingspanner en dus is weggegooid. Maandag even navraag doen of ik deze los kan krijgen. Wordt vervolgd.

          Jorus
            Lid sinds:
            22 April 2015

            Allen alvast bedankt voor de hulp en het meedenken.

            Het filter heb ik direct al vervangen door een origineel. Ook de olie die ik heb gebruikt is hetzelfde (5w 40)
            Ik hem de olie tot max afgevuld ook na het voltrekken van het filter.
            De reden dat ik denk dat de oliedruk te laag is en het niet alleen de sensor is, is dat ik op het moment van branden van het oliepeillampje ik ook de kleppen al licht hoorde tikken wat mij doet denken….. te weinig smering en direct uitschakelen.

            Hoe dan ook wil ik dit wel uitsluiten voor de 10 euro waarvoor ik een nieuwe haal. Ik heb wegens omstandigheden donderdag pas weer tijd om weer met mn auto aan de slag te gaan.

            De aanzuigbuis is iets wat ik daarbij ga controleren. bedankt voor het advies en ook de afbeelding zal van pas gaan komen.

            Mocht er nog meer advies zijn hoor ik het graag en ik houd jullie op de hoogte van vorderingen of beter nog…. de oplossing.

            Jorus
              Lid sinds:
              22 April 2015

              Aha interessant. En mag ik vragen of je je in ‘alle’ symptonen herkent? Ook het ploffen van de uitlaat bij stationair? Dit zal dan wellicht komen door het niet verbranden van alle benzine?! correct me if im wrong.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)