Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die sportstand is niet standaard, er zijn er ook die geen Flex ride hebben. Zoals die van mij… Ach, je kunt niet alles hebben ;)
1 augustus 2015 om 13:25 In reactie op: Terugroepactie (15-C-038) – gaslek veerpoot achterklep #18291350Jep, daar staat ie ook vermeld.
Het ligt er inderdaad aan wat je gewend bent. Met het bochtenwerk voelt alles lekker strak en trefzeker aan, zet een koers in en de Insignia volgt. Echter vind ik ‘m in de lengterichting (dus van voor naar achter) wel deinen inderdaad, zeker tussen de 80 en 140km/u. Voor m’n Insignia had ik een Ford Mondeo Wagon (Mk3, 2.0 TDCi ’06) met achterveren die een keertje teveel nadeinden, dus toen heb ik de schokdempers vervangen door een complete set Monroe Reflex. Wat een wereld van verschil was dat; door de gasvulling werd veel weggefilterd (zonder gevoel te verliezen), zonder in te leveren op sportief stuurgedrag. Het liefste zou ik zo’n zelfde set ook op m’n Insignia laten monteren (of Koni FSD / Bilstein B12), maar wacht er nog maar even mee tot ze écht aan vervanging toe zijn; de Insignia heeft nu net 65k gelopen, dus de veren kunnen nog wel een poosje mee. En echt goedkoop is het natuurlijk ook niet; setje voor de Mondeo kostte me ruim €1250 incl. montage, uitlijnen, etc.
Maar als je je er heel erg aan stoort kan ik het zeker aanbevelen!
Nee, dat gaat niet werken. Via USB gaat het trouwens wel goed. Ook met andere players, zoals Spotify (al raakt ie soms in de war met het skippen van liedjes en blijft dan steeds hetzelfde liedje herhalen).
Voordeel is dat je iPhone meteen bijgeladen wordt ;)26 maart 2015 om 18:45 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270293Helaas… gisteren ging ie weer branden. Niet na het tanken, maar pas bij een halflege tank. Morgen kan ik weer terecht bij de garage, waar ze verder gaan zoeken. Ben er wel goed klaar mee inmiddels; de Insignia is net deze week over de 60k gegaan, dus zó vaak een storing belooft weinig goeds voor onze toekomst samen…
11 maart 2015 om 07:11 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270290P@rick: Geen idee; lampje is nog niet weer aangegaan. Even blijven aankijken, m’n garantie is toch nog niet om ;)
10 maart 2015 om 22:13 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270288Niet om mensen bang te maken, maar had een paar weken terug met de Insignia weer een brandend lampje. Afspraak gemaakt bij de garage voor uitgebreide diagnose (natuurlijk wel eerst even langsgereden, maar toen konden ze in de gauwigheid alleen een storing vinden op de nokkenassensor) en daar heeft ie uiteindelijk bijna drie dagen gestaan. Mogelijke oorzaak was een gebroken geleider van m’n distributieketting… had best spannend kunnen aflopen, ook al kon die ketting volgens de monteur nergens heen. Het was me bij heel koud weer al eens opgevallen dat er ook wat tikjes te horen waren, zal daar ook wel door gekomen zijn. In elk geval blij dat dit gebeurde binnen de garantieperiode… hopen dat het nu rustig blijft verder!
10 februari 2015 om 21:30 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270286Had het laatst ook; getankt bij een onbemande Texaco in Wolvega waar ik toevallig een keer was (dichtstbij vanuit de Randstad en ik had zin in Oranjekoek…). Een dag later ging het lampje branden, dus maar even doorgereden naar garage. Storing zat ‘m ook in de nokkenassensor. Inhouden heb ik toen niet echt kunnen testen, want het was die ochtend spiegelglad. Wel had ik het gevoel dat ie na de reset onderin soepeler oppakte, maar toen was ie misschien ook beter op temperatuur inmiddels.
Draaiwieltje staat bij mij altijd op de minst gevoelige stand, maar heeft vaak eerder last van de regen dan ik zelf :)
@GSE: Ik ken het systeem. Bij m’n zus in Canada wordt dat ook ‘s winters gebruikt; zowat alle auto’s hebben een stekker bungelen bij de motorkap. Is het overwegen wel waard; ‘s nachts staat ie toch op de oprit dus inpluggen is niet zo spannend.
@lucas1975: op zich niet gek, maar het lost nog steeds niet de condens aan de binnenkant op.Wat ik begreep is dat Ford het systeem bedacht heeft en lange tijd voor zichzelf heeft willen houden. Inmiddels is het ook bij andere fabrikanten leverbaar op bepaalde modellen (bv. Renault Laguna, VW Passat, Mercedes vanaf de E geloof ik, etc), maar het wordt weinig aangekruist op de optielijsten. Zonde. M’n vriendin heeft het zelfs op haar Fiësta, stiekem nu best een beetje jaloers op de eerste minuten van haar autoritten ;)
Gaaf!
Pijltjesnavigatie is wel handig; kan je de instructies ook zien als je bijrijder net bezig is met het zoeken naar andere muziek.
Is alleen de koelvloeistoftemperatuur beschikbaar, of ook de olietemperatuur? Laatste lijkt mij waardevoller, omdat je dan pas echt goed ziet dat de motor op temperatuur is en veilig belast kan worden.Wat ook handig zou zijn (maar dat zal vast niet kunnen met de Op-Com, of wel?) is één schermpje met meerdere gegevens, bijvoorbeeld dagteller, afstand tot pomp en gemiddeld verbruik. Nu ga ik vaak heen en weer tussen die schermpjes, terwijl er lege ruimte genoeg is in het schermpje.
@Senatorman wrote:
…de nieuwste versie van php 5.4…
Goed plan om php te upgraden naar een nieuwere versie, momenteel draait ie zo te zien nog op 5.2.17, uitgebracht begin 2011.
Maar waarom upgraden naar php 5.4? Deze versie wordt al niet meer actief doorontwikkeld en krijgt nog tot september 2015 security updates: http://php.net/supported-versions.php. Ik zou aanraden om meteen door te pakken en voor versie 5.6 te gaan.
De stap van php 5.2.x naar 5.3.x is de grootste met de meeste backwards incompatible wijzigingen, naar 5.4, 5.5 en 5.6 is minder spannend zolang je maar de migration guides van php in de gaten houdt:
5.5 -> 5.6: http://php.net/manual/en/migration56.php
5.4 -> 5.5: http://php.net/manual/en/migration55.php
5.3 -> 5.4: http://php.net/manual/en/migration54.php
5.2 -> 5.3: http://php.net/manual/en/migration53.phpSucces met de migratie!
Heb er hier ook continu last van. Zodra je sessie afgelopen is, is de session id in de cookie ook niet meer geldig.
Probleem is consistent aanwezig op m’n Mac (OSX 10.9) met zowel Chrome 38, Chrome Canary 40, Firefox 33, Firefox Aurora 34, als Safari 7.1. Cookies worden netjes doorgelaten. Cookies van .opel-forum.nl weggooien helpt niet.
Ik kon hier een aardig kloppende lijst vinden: http://ecat24.com/opel/catalog/vinsearch
Hoi!
Toevallig laatst bij m’n dealer nagevraagd en die vertelde dat ze gewoon los leverbaar zijn:
@Zam, Zeist wrote:Bandenspanningssensoren zijn los leverbaar, kosten € 78,00 excl. BTW per stuk, na montage moeten deze worden ingelezen in de auto-electronica, is ongeveer een half uurtje werk, +/- € 35,00
Zelf ga ik het eerst even proberen zonder sensoren, volgens de vorige eigenaar had hij nooit problemen gehad (hij had dezelfde uitvoering, alleen andere motor). Geven ze nou toch een storing, kunnen de sensoren er altijd nog op.
Veel plezier met je Insignia!
Nog een tip: veel parkeersensoren (niet alleen Opel) hebben een korte inschakeltijd van één of twee seconden waarin de waarneming niet werkt of nog niet betrouwbaar is. Sowieso is het goed om niet te snel achteruit te rijden, dan werken ze ook minder betrouwbaar.
En inderdaad is het goed om nooit volledig op de sensoren te vertrouwen en altijd zelf mee te kijken, desnoods even buiten de auto als je twijfelt.
@Franco49: misschien indertijd een optie geweest in Duitsland? Als je het echt wilt weten moet je eens proberen of je bij Opel Duitsland een lijst kan krijgen van alle opties die bij het bestellen van de auto aangevinkt waren door de eerste eigenaar.
@Franco49 wrote:
…ik heb alleen geprobeerd om het knopje naar beneden te doen en er gebeurde niks …
Je moet de verstelknop wel eerst in z’n neutrale stand zetten voordat je ‘m naar beneden drukt.
Aan de andere kant, als je onder je knop niet het symbool hebt, zal de functie er hoogstwaarschijnlijk niet op zitten (behalve als het later is toegevoegd zonder de knop aan te passen)
Toch geprobeerd ;) Werkt inderdaad, super!
Heb even een foto overdag en ‘s nachts genomen, bedoel je het lampje bij de pijl?
Bij mij blijft die gewoon continu branden zodra de verlichting aan is.
Tnx voor de tip, als het donker is maar eens proberen!
Ik gok toch op de ambientverlichting, maar dan misschien met een los contactje waardoor ie niet constant blijft branden? Hoe ziet het eruit met de afdekplaat erop?
Bedoel je het oranje/rode lampje bovenin de hemel? Dat is de ‘ambientverlichting’; als je in het donker rijdt geeft het een hele subtiele oranje/rode gloed over je hand op de versnellingspook. Ik heb ‘m trouwens ook boven de achterbank.
Trouwens heb ik geen idee of ie tijdens het rijden soms even uitgaat, meestal kijk ik gewoon op de weg.. :D
-
AuteurBerichten