Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
aangezien ik een ongeluk gehad heb vandaag met de manta zoek ik nog een sierstrip voor tussen de gril en de bumper .
een luchtweger 7 polig (productnummer 0280202007).
borbet a 9.5″ wiel .
een dubbele koplamp rechtsvoor of een complete set .
gaskabel 2.0 gsi .Iemand die dit mischien heeft liggen voor een nette prijs en dit mee wil nemen naar budel ?
origineel gepost door Freestyler
blauw wit.als de ontsteking op tijd staat, kun je stationair nog regelen door de dikke schroef bovenop je gasklep
Ik zal morgen eens even met een stroboscoop de onsteking op tijd zetten .
in iedergeval alvast hartstikke bedankt voor alle hulp :wors:thumbup
goed nieuws ik heb een nieuwe draadverbinder aan mijn groene kabeltje gezet en de lmm meter enzo aangesloten en hij loopt nu en heb zojuist ook de eerste testrit gemaakt .
hij is nu al een heeeeel stuk sneller als mijn oude 2.0N alleen moet mijn onsteking nog afgesteld worden want hij loopt veel te hard stationair en als ik de onsteking wat verdraai word het al beter dus te hopen dat het daarmee op te lossen is .
alleen heb nu het volgende probleem ik kan nerger meer mijn + kabeltje van het lampje van mij dynamo vinden iemand enig idee welke draadkleur dit is ?ik krijg me camara niet echt goed gefocust (heeft ook al wel wat meegemaakt) maar hoop hierbij een beetje te kunnen laten zien wat ik bedoel .
dit is dus de groene kabel vanaf mijn ecu
dit is dus de kabelverbinder die ik afgeknipt heb het naar achtergevouwen koper is de buitenste laag en daarin zie je het kabeltje dat daar weer inzit.ik heb de draad vanaf mijn contact naar mijn bobine gewoon 12 v staan (heb het vermoederen dat er eerder een injectiemotor in gelegen heeft ivm met gaten in de chassisbalken en een injectietank )
de draad vanaf mijn computer is er 1 met een koperen kern met daaromheen isolatie en daaromheen weer koperdraad waar weer isolatie overheen zit
ik zal voor de duidelijk heid even een foto gaan makenorigineel gepost door Freestyler
zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationairom te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen
Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen…
De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.
foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).
Gemaakt met telefoon?fotos zijn gemaakt met een fototoestel maar zijn wat verkleint zal nog een proberen ze te uploaden .
1 groene kabel loopt vanuit binnen naar de bobine (toerenteller ?)
1 groene kabel loopt naar de verderdeler ( contactpunten)
1 groene kabel die niet is aangesloten op de foto loopt naar mijn computerik ben zojuist nog even wezen kijken en bedacht me ineens dat de groene draad in een koperen kern heeft met daarom isoleren en daarna weer een koperen mantel met daarover weer een isolatie moet ik dan alleen de binnenste kern gebruiken ?
en ookal is de computer niet aangesloten de bobine word warm als de auto op contact staat , dit hoort tog ook niet terwijl dit een nieuwe bobine is .
ik weet dat mijn computer binnen moet hangen en alles netjes aangesloten moet zitten .
maar ga geen uren zitten werken op alles wegewerken om er vervolgens achter te komen dat de motor niet eens loopt .
loopt hij dadelijk zal alles netjes weggewerkt worden :)
en zonder luchtweger zou hij in het principe tog ook moeten kunnen lopen maar dan gewoon stationair ?
heb hem nu losliggen omdat ik al eens een backfire gehad heb toen ik hem starten op remreiniger en daarmee niet mijn luchtweger wil slopen bij een evetuele volgende backfireik krijg mijn camera niet gekoppeld met de pc zal het strx eens proberen met een andere computer .
nee beide op de de zelfde ansluiting . maar heb zojuist fotos gemaakt en ben ze nu op de computer aan het zetten zodat ik het iets duidelijker kan laten zien .
ik heb nog niet gemeten hoeveel volt volt daarop kom ik neem aan 9v aangezien me oude motor een 2.0n was met contactpunten . maar dan zou me onsteking tog moeten blijven werken ook al sluit ik de computer aan ?
het is zo dat ik die motor via iemand gekocht heeft die een partij onderdelen had gekocht waar die motor bij inbegrepen zat .
De motor heeft hiervoor in een manta gelegen maar licht al wel op zn minst 4 jaar stil .
maar ik heb het idee dat het een 2.0 injectiesysteem is .
de groene draad is aangesloten op de min aansluiting van de bobine maar zo gouw die aangesloten word vonken mijn bougies niet meer haal ik de groene draad van de computer los vonken mijn bougie’s weer wat ik erg raar vind .ik zal zometeen een foto posten van het geheel .
Mvg Joranorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Joran had toch een boot en geen manta:hmmzwelkom hier,
nette manta
heb nog wel een kano inderdaad king:
origineel gepost door CommoCruiser
Welkom Joran,Mooie Manta!
Wordt je de laatste tijd veel gepest met je naam ? :)
dankje , haha valt wel mee is erger geweest maar stoor me er niet zo aan :P
origineel gepost door m400
origineel gepost door fluks
denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kentekenNou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….
dus als ik het nu goed begrijp hoeft de auto niet meer uitgebreid gekeurd worden in lelystad waardoor het keuren zo duur word ?
origineel gepost door Kale gek
zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…ik denk voor nog minder geld klaar te zijn aangezien ik de complete motor voor minder als 200 euro kan overnemen ;)
origineel gepost door Sheto
voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig
nou woorzover ik het weet
2 langere motorsteunen
carterpan?
uitlaat aanpassen?
vliegwiel overzetten van je 2.0die motorsteunen kun je die van een andere motor halen of moet je die zelf aanpassen ?
-
AuteurBerichten