Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ben er ook mee geweest bij een specialist en kreeg net hetzelfde te horen, ze zijn niet te reviseren :/ …. 3 van de 4 zouden verangen moeten worden , heb ze er toch nog maar eens ingestoken maar de auto draait heel slecht en nog steeds die luide dieselklop….
Iemand hier op het forum die me zo goedkoop mogelijk aan 1 of meerdere van die injectoren kan helpen ? zolang ze nog wat werken zit het goed , ze moeten zeker niet nieuw zijn ofzo… (Denso injector 897313-8612)Bij die specialist kan ik werkende 2dehandse kopen voor 217eu/stuk , da’s eigenlijk véél te duur voor die wagen, zeker omdat ik er waarschijnlijk 3 nodig zal hebben (al ga ik eerst nog eens proberen met 1 andere)
waarom heeft de zuiger dan meer neiging tot kantelen ? omdat de ontploffing krachtiger is door een druppelende verstuiver ?
ga zo meteen eens horen in de garage of ze geen oude (nog werkende) injectoren hebben , of mss zo’n ultrasoon bad om ze eens te reinigen…
zoniet ga ik eens langs bij zo’n revisiebedrijf ;)
Ik kom uit belgië , dus ik vrees dat dat niet zal lukken ;)
K’heb vandaag de injectoren eruit gehaald en aan de 3e injector hing een hele hoop roet. Deze lekt ook langs de dichting , dit doet me vermoeden dat de injector misschien slecht inspuit waardoor de drukken hoger worden dan normaal en daardoor de dichting erdoor is gevlogen.
Het lijkt dus toch wel op een probleem met de injectoren , maar het verbaast me gewoon erg sterk dat een kapotte injector (plots) zo’n luide tik kan geven (precies of er zit ergens speling op de drijfstang ofzo). Het is langs de andere kant wel zo dat de wagen al van sinds ik hem tweedehands aankocht nogal wat last heeft van dieselklop bij koude motor … maarja deze heeft al 240 000 km gelopen , startte altijd heel goed en draaide perfect als ie warm was dus heb ik daar verder geen aandacht aan gegeven.
Hopelijk heeft de kapotte injector m’n motor niet verder beschadigt …..Ik loop stage in een garage van opel , morgen neem ik de injectoren mee en vraag ik of ze ze daar even kunnen testen.
Kan je injectoren gewoon kuisen of moeten deze altijd worden vervangen ? Zoja wat zou dat grapje ongeveer kosten ? Als de andere 3 injectoren nog redelijk zijn vervang ik er maar 1 , de auto is het niet echt waard er nog veel kosten aan te doen ;)
ie loopt op 4 cilinders maar niet zo goed als anders , wat lager in toeren op ralentis en hij heeft wat de neiging tot stilvallen ….
verder stoot de motor niet meer zwarte rook uit ofzo, wat bij een defecte injector wss wel het geval zou zijn ?
Pfft dat ziet er niet goed uit , hopen dat dit het geval niet is … heeft er soms iemand zo’n deel van een werkplaatshandboek voor het verwijderen van het klepppendeksel en eventueel ook voor het verwijderen van de kop ?
Nu ik heb al motoren op 3cilinders horen draaien maar deze tikten wel bijlange niet zo luid , bij mij zit er echt een duidelijke en behoorlijk luide tik in …
En om de injectoren te testen heb ik er één voor een eens de fiche afgetrokken als de motor stationair aan het draaien was , bij elke injector was de invloed daarvan identiek hetzelfde (nog kleine daling in toerental) , moest er nu 1 injector slecht funtioneren dan zou de wagen wss plots heel erg slecht draaien als ik één van de wel nog goed werkende injectoren zou uittrekken. Daarom dacht ik dat het probleem misschien elders zou liggen..
(Vallen injectoren thuis te testen zonder speciale appartuur ?)
Corsa c van 2004 , 1.7cdti
232000 km ;)
@opelkadetje wrote:
even goed warm draaien en dan eens flink blazen zodat het schoongebrand wordt.
juist ja , vergeten te vermelden , dat heb ik gisteren ook gedaan. Kheb es een tijdje goed hoog in toeren gereden om de turbo warm te stoken , misschien heeft dat wel geholpen om het boeltje losser te krijgen :)
Ik heb het hefboomsysteem gisterenavond eens goed ingespoten met kruipolie , en daarnet heb ik enkel darmen gedemonteerd om er beter bij te kunnen. Dan heb ik er nog eens even goed aan gewrikt en zo ver mogelijk uitgetrokken en ja hoor , de turbo komt weer op bij +- 1700 toeren. super :)
De oorzaak was dus waarschijnlijk roetafzetting in de turbo. Al denk ik dat een lager vacuum er ook wel iets mee te maken kan hebben want de hendel geraakt maar nét tot op de juiste stand. Maargoed voorlopig werkt het weer , afwachten dan maar :)
bedankt voor de hulp
Dat is het nou net , de turbo is niet kapot. Ik kan hem met de hand wel juist verzetten , het probleem zit hem dus in die actuator of de aansturing daarvan. Nu is het misschien zo dat m’n hefboompje niet ver genoeg verplaatst door een te laag vacuum ? Want met de hand gaat het nu echt wel soepel … Ik heb er al heel wat aan zitten wrikken
Zou het misschien nut hebben dat hefboompje wat af te stellen zodat ie terug wat vroeger opkomt ? of gaatie in de hogere toeren dan overdruk maken ?
(als ik het probleem niet zelf vind zal ik de wagen laten uitlezen, ik vrees gewoon dat me dat meteen een aardige duit zal kosten ;) Ik heb namelijk geen garage waar men mij kent en waar ik even kan binnenwippen omdat ik normaal altijd alles zelf doe)
komt het wel vaker voor dat deze kapot gaat met bv een te laag vacuum tot gevolg ?
@usbstick wrote:
ik denk vuiligheid,als jij al zegt dat je na het frunniken al beter gaat dan heeft het niks met vacuum te maken..ik zou alles even goed schoon maken,ik zou even naar een revisie bedrijf bellen waarmee hun het doen en wt het beste is voor je turbo wnt je kan er van alles in gooien natuurlijk,mar of dat goed is?…
ik vrees dat het een combinatie is van beide … ik heb er nu al heel wat aan zitten wrikken , en nu is de slag groter en ben ik vrij zeker dat het over de gehele slag vrij soepel gaat. als ik de hefboom zelf helemaal tot het einde forceer (zo’n halve cm verder) dan hoor ik dus dat de turbo weer mooi opkomt , als ik de hefboom loslaat dan keert ie weer zo’n halve cm terug (door de veerkracht) … duidt dit dan niet op een te zwak vacuum ?
waar zit de elektroklep die het vacuum voor dit systeem regelt ergens ? heb gehoord dat die wel eens kapot durven gaan of beginnen lekken ? Klopt het dat men dit de N75 klep noemt ?
Ok , heb er daarnet nog eens naar gekeken en ben wat wijzer geworden.
als ik de hefboom met de hand nog wat verder naar rechts trek , dan hoor ik dat de turbo opkomt als ik wat gas geef. het kunnen volgens mij dus maar 2 dingen meer zijn : de klepjes van de geometrie spannen teveel door roetafzetting , of er is onvoldoende vacuum…
Ik heb nog wat zitten wikkelen aan het hefboompje en ik zie dat de hefboom nu toch wat meer naar rechts trekt bij het opzettten van het contact , en ja hoor , de turbo werkt nu al bij zo’n 2600 toeren . Normaal kwam ie al op bij +-1800 toeren , t’is dus nog niet zoals het zou moeten zijn.
Wat zou nu het probleem zijn , spant het systeem teveel (met de hand is het nu echt wel makkelijker verzetbaar…) , of heb ik teweinig vacuum?
Hoe kan ik dit vacuum best testen ?De lampjes lijken allemaal normaal te branden , en gaan uit bij het starten. Jammer genoeg kan ik m’n auto zelf niet uitlezen.
Hoeveel zou een garage hiervoor rekenen ? En is het dan vrij zeker dat men me precies kan zeggen waar het probleem zit ?
Zou het motormangement lampje niet blijven branden indien de LMM een incorrecte waarde geeft ? welke sensoren kunnen nog invloed hebben op dit systeem ?
Maar het hefboompje beweegt nog als ik het contact opzet , wil dat dan niet zeggen dat het niet vastzit ? En dat het probleem misschien bij de aansturing van dat hefboompje ligt ?
-
AuteurBerichten