Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@mantamafkees01 wrote:
Kan ik die lichtbruine op de ambulance zaterdag hebben gezien in apeldoorn?
Yep …. dat hebbie goe gezien , de rakkers staan momenteel in apeldoorn :thumbup
@Ghanz wrote:
monza A en B ????
dacht dat jij wel beter wist :D
om verwarring te voorkomen, is aanduiden met monza A1 en A2 wat beter misschien. ;)toch mooi dat je een maat hebt die je helpen kan.
en dat ruimte gebrek… ai.. wat zullen velen dat kennen, enkel de manier waarop…succes verder
Oeps ….. manta/monza ff door de war :jerry A2 natuurlijk
Oja en nog gefelicieteerd met de kleine nog he’ … door de omstandigheden hier ff ontschoten :afro
FF een update.
Na 2 familie’s verhuizen …. 260m² :shock: , had ik weer even tijd voor het hobby gedeelte, heb helaas geen onderdak kunnen vinden voor de opels maar er was wil een vriend van mij zo vriendelijk om zijn achtertuin als opslag aan te bieden en hij heeft zelfs zijn dag opgeopper om het hele spul te vervoeren want ik heb helaas alleen maar rijbewijs B.
Gelukkig hebben we tussen de rgenbuien gisteren toch nog wat foto’s kunnen schietenDe A-Monza klaar gemaakt voor vervoer:
Helaas lagen er wat onderdelen (oa; de boubine) al in de opslag en kon de A-Monza niet gestart worden, dus hebben we met een slechte lier en wat spierballen het kreng er uiteindelijk op gekregen
Hier even van voren geschoten
De A2-Monza hadden we er zo op, want dat was starten en lopen
Hier de gouden rakker van achteren gezien
En als laatste was het karkas van de Manta aan de beurt, … hier nog op de oude plek
En deze kan zo als een kruiwagen afgeladen worden
garage bijna leeg ….. wat een ruimte he’
En nog een aanhangertje met oud ijzer in de bijgarage:
En nu maar hopen dat ik weer een geschikte plek terug vind.
FF een domme vraag .. :hmmz maar valt alleen de motor stil of ook de complete electronica ?
Bij het laatste zou er een beschadigde draad ergens de carrosorie kunnen raken.
Anders alle zekeringen nakijken op goed contakt.Spelt/hooiberg :???:
@Ghanz wrote:
in eibergen is meer wat jij niet weet logan hahaha
Inderdaad hans, als Logan bij ons op de oprit had gekeken, dan had hij deze zo af en toe kunnen zien staan :wub
Deze kwam elke zomer naar buiten voor een ritje achterhoek, …. helaas staat hij al weer 3 jaar op export kenteken en moet straks weer opnieuw ingevoerd worden …. :???:
Oja en deze natuurlijk …. hehehehe
Bedankt allemaal voor jullie medeleven ….. :thumb
FF een update van deze kant, ik heb inmiddels al 3 grote aanhangers vol weg kunnen brengen naar mijn nieuwe opslagplaats: http://www.hetpakhuis.nu/ in Enschede dus daar hoef ik mij voorlopig geen kopzorgen over te maken.
Nou moet ik alleen nog 2 monza’s … de CC en een audi 100 ergens zien te plaatsen, in de overige 2 auto’s rijden wij zelf in.
De cc zal het grootste probleem worden, omdat daar niks meer op of onder zit met alleen het voor en achter raam en het dashboard :sleeping ……. we zullen zien … want ik was nog niet van plan om de LT-22-YR zomaar op te geven …. heb nog ff de tijd .. hehehehe
Oja en louwe bedankt voor de tips :thumbup …. de 16klepper komt straks mooi naast mijn 280zx te staan in eibergen , want dat is echt een supper blok.
tot de volgende Update.
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Ik meende dat je je CC verkocht had en dat je ook verhuisd was na Duitsland
:angelNope, ik ben bij mijn zwager ingetrokken en mijn vriendin is met haar ouders mee gegaan vanwege haar ziekte en verzorging …. en de cc is in der tijd uitgevoerd, maar heb ‘m in 26-05-2010 weer ingevoerd en als 110kw ér op papier laten zetten , en in februarie dit jaar gedemonteerd om ‘m op te knappen.
Helaas ging alle tijd verloren aan mijn schoonvader, want die was op dat moment belangrijker.De cc gaat naar de schroot want die kan ik toch nergens kwijt, maar de 16v motor wil ik in de opslag zetten maar zit nog met de vraag hoe ik dat het beste kan doen …… vol gooien met olie en dan inpakken in platic :hmmz of zijn er nog andere mogelijkheden.
[rquote=1845107&tid=140731&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1844989&tid=140731&author=jomanta]Hahaha echt wel een lijpo …. als ik het goed hoor dan trek hij die turbo aardig door want je hoort ‘m gewoon naar lucht snakken als die overschakeld ….. :D
Trouwens handige info op die turbobandit site. :thumbup[/rquote]
corrigeer me als ik het verkeerd heb,
maar ik denk wat jij hoort is turbo surge, dat doet zich voor als de gasklep dicht staat tijdens het overschakelen en de dv niet open gaat, of te klein is, oid,. daardoor kan de turbo zijn druk niet kwijt, en maakt hij dit geluid, dit maakt de turbo op den duur stuk.[/rquote]
De correctie is terecht ….. het is duidelijk dat ik geen verstand heb van turbo’s :cry hahahaha ik ga maar weer eens de fiets uit de schuur pakken …. dat gaat mij beter af.
Hahaha echt wel een lijpo …. als ik het goed hoor dan trek hij die turbo aardig door want je hoort ‘m gewoon naar lucht snakken als die overschakeld ….. :D
Trouwens handige info op die turbobandit site. :thumbup
Hehehe, moest ff in m’n database graven …
En op mijn huidige CC …
Ik vind het zelf wel staan op een CC, maar daar zijn de meningen nog wel eens over verdeeld. :P
origineel gepost door The_Saint
v snaar is btw ook al vervangen :PHahaha ergens zit er nog een kanarie pietje in.
BTW. het is geen image maar een hyperlink.
ontwikkelings gebied …. hahaha :jerry:jerry
Jozef … Vlak bij jou in de buurt verkrijgbaar hoor.
Mooi manta Rob :thumbup
Ik weet bijna zeker dat je je hier beter in thuis voelt als in de A-manta alhoewel dat ook een nette wagen was.
Hééééél veel geluk ermee kerel.
Koop je een goedkope manta, dan koop je zo goed als zeker roest met een auto er om heen (of je moet geluk hebben natuurlijk) :angel
Kijk maar eens in het restauratie gedeelte, dan zie je vanzelf wel wat voor een elende sommige hebben gekocht :puke
En wat de motor betreft, …. het is maar wat je voorkeur is natuurlijk.
Ik zelf rij met een 2.0-16v maar geef de voorkeur aan de bijna probleemloze cih motor.En wees verstandig …. neem iemand mee, want je kijkt gauw over de narigheid heen.
succes
origineel gepost door Freestyler
Ook ik heb met dit probleem gevochten.Moet eerlijkerwijs toegeven dat de auto gewonnen heeft :jerry
Zelfs doorslijpen wilde niet lukken :(Haha , ik laat mij toch echt niet kisten door een vast zittende bout :P
Vanmorgen aan het prakkedenken geweest en dacht meteen aan een domme kracht, maar dan kom je er natuurlijk achter dat je zoiets net niet in huis hebt.
Dus dan maar zelf ééntje in elkaar bakken van een oude gamma krik een stuk buis.
Deze tussen de langsdragers geplaatst
en op spanning gebracht
Met als resultaat king:
Inderdaad kruipolie, dat ik daar niet aan gedacht heb met m’m paardehoofd :swear
Ik zal ‘m eens flink inspuiten en tot morgen in laten trekken, als het dan nog niet los wil dan zet ik inderdaad de slijptol er maar in.
Bedankt :wors
BTW. helaas geen lucht hier
Klink trouwens niet eens zo slecht :cool:
Gestemd op sterretje 10 :thumbup
Precies, alles wat in of aan de auto zit moet werken :vertag
Ik haal elk jaar de achterbank uit m’n cc omdat er geen gordels in zitten en dat word gewoon goedgekeurd zo.
origineel gepost door Marcel van Krieken
krijg geen foto’s geplaats….http://img.photobucket.com/albums/v324/Hgvankrieken/P1020026.jpg
dan maar even zo
Mischien een domme vraag, maar waarom zou je uberhoupt van injectie terug willen geen naar carb. :hmmz
Het éénigste wat ik mij zo voor kan stellen is dat je de manta weer in orginele staat wil brengen, als deze zo te boek staat.
Het zou mij niks verbazen als hij die uit lochem op ging halen.
origineel gepost door wormke
thx, vraagt 6000 euro, is dit veel? heb er niet echt een idee van eignelijk?Tja wat is veel ?
Ik denk dat je gewoon zelf moet gaan kijken en niet op menigen van anderen afgaan.
Zie deze link voor meer info. …. Klikken
origineel gepost door noci
Die vacuum bol is inderdaad voor je airco ( de schakelaar werkt ook op vacuum en electrisch )
Had er bij mij ook airco inzitten heb het eruit gesloopt, werkte toch niets meer van !Inderdaad als deze airco ook niet werkt , dan kiep ik ‘m er ook uit ……. :afro net zoals de tempomat (cruise control) want daar heb ik een schijt hekel aan :puke
En trouwens in nederland maak ik het niet vaak mee dat ik langer als 20km aan één stuk met de zelfde snelheid kan rijden want er is altijd wel wat loos hier op de wegen.
En daarbij hou ik liever zelf de controle over het gaspendaal. ;)BTW. Monzaron you hebt u2u retour
-
AuteurBerichten