JoMa

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150915
    JoMa
      Lid sinds:
      9 June 2013

      Helaas kom ik door mijn beperkte tijd, mogelijkheden en kennis er niet aan toe om de auto weer goed lopend te krijgen. Bovendien kon ik de auto van mijn opa overnemen, een stukkie moderner. Ik zet hem hier op marktplaats. Er zijn hier zat mensen die het in een middag hebben opgelost verwacht ik.

      In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150913
      JoMa
        Lid sinds:
        9 June 2013

        zondag even gekeken, maar helaas kon die vriend niks vinden. Wat ik vreemd vond is dat de stappenmotor als een gek tekeer ging toen het contact aan stond. Die werkt wel, maar wellicht wordt die niet goed aangestuurd. Helaas had hij geen multimeter om te kijken (bovendien heb ik geen idee wat die waardes moeten zijn). Dus zat ik te denken om die toch maar te vervangen, of misschien wel het hele gasklephuis. Mijn gasklephuis zag er schoon uit overigens. Kan het zijn dat een sensor kapot is? De nieuwe buurman (automonteur VW) zei dat het de koelvloeistoftemperatuurmeter kan zijn (hij kwam toevallig even langslopen toen we bezig waren, grootste ontdekking van de dag was dat hij monteur is :D ).

        Ik zal de bougies er eens uit halen, heb alleen geen momentsleutel om ze terug te zetten….

        JoMa
          Lid sinds:
          9 June 2013

          zondag ga ik met mijn remmenreiniger en een vriend die er meer verstand van heeft dan ik even naar kijken. Voorlopig slaat hij nog steeds af helaas.

          JoMa
            Lid sinds:
            9 June 2013

            Er is gelukkig geen losse draad. Gister met de paperclip methode uitgelezen. Ik kom niet verder dan code 12. Hij ziet dus niets dat verkeerd is…. Jammer, dan had ik een diagnose gehad, nu blijft het karretje gewoon ziek.

            Verder heb ik nog een keer alle slangen nagelopen en geen scheuren gevonden oid. Inmiddels weet ik ook niet meer wat het kan zijn. Iemand nog tips? :???:

            JoMa
              Lid sinds:
              9 June 2013

              Helaas valt hij ook uit bij warme motor.

              Ik heb TRPower gevraagd om eens te kunnen kijken met zijn uitleesapparatuur, misschien kom ik meer te weten. (heb alleen nog geen antwoord gekregen, tja vakantietijd… :sleeping )

              JoMa
                Lid sinds:
                9 June 2013

                ah de bobine, zo’n vermoeden had ik al. De motor loopt goed als je het toerental iets verhoogt via het het gaspedaal. Dus denk ik dat de bobine het niet kan zijn. Een vriend opperde dat het wellicht vuil is dat bij de gasklep zit waardoor hij volgens de sensor niet volledig sluit, is dat wat?

                JoMa
                  Lid sinds:
                  9 June 2013

                  nee dat gaat helaas niet, er zitten twee verschillende diktes op de vacuumslang in de 1.2nz. Bij d 1.4nz is dit niet het geval. Maar gelukkig is de slang vervangen, helaas was dit niet de oplossing.

                  JoMa
                    Lid sinds:
                    9 June 2013

                    terug van vakantie! Het slangetje opgehaald en in de motor gezet, het paste eindelijk. Toen hoopvol gestart… En hij viel weer uit na het wegvallen van de choke. :swear

                    Toen bedacht dat het wellicht helpt om even de accupolen los te halen, kan de auto en zijn elektra even resetten ofzo. Toen ik de polen weer terug zette hoorde ik het getik van de spanning die terugkomt (vonkjes). Maar ik hoorde dit niet alleen bij de accu, ook bij een ander onderdeel hoorde ik dit. Het zit rechts van de motor en stuurt iets in de verdeelkap aan. Verder zit er een stekker op en die lijkt wat los te zitten wat het getik verklaart. Stekker heb ik los gehaald en bekeken. Hij is wat vies, maar kon verder niks ontdekken. Toen stekker weer terug gezet en gestart, toen viel hij meteen uit. (wellicht omdat de choke niet meer meedeed?).

                    Wat doet dit onderdeel en hoe heet het? En kan het een reden zijn voor het uitvallen van de motor? (motor werkt wel als ik het gas erop houd, hij draait nog steeds niet stationair).

                    JoMa
                      Lid sinds:
                      9 June 2013

                      ja de sloop is altijd een mooi uitje! Maar ben bang dat ik daar dan ook een verdroogde slang vandaan trek, daarom heb ik liever een nieuwe. Het kost wat moeite, maar hopelijk heb ik morgen de juiste,

                      JoMa
                        Lid sinds:
                        9 June 2013

                        Bij opel staat de slang niet op de tekening bij het 1.2NZ blok, maar wel een slang bij het 1.4NZ blok. Die had ik dus besteld. Blijkt helaas ook niet de juiste slang te zijn (GM 90502400). Maar nu ik de originele slang heb gedemonteerd heb ik wel een onderdeelnummer kunnen ontdekken (GM 90466969). Deze heb ik telefonisch besteld bij de opel garage. Hopelijk krijg ik niet een of andere boordcomputer of cilinderkop…

                        Waarschijnlijk is die er morgen en kan ik hem zaterdag erop zetten. I’ll keep you posted!

                        ps mijn vinger op het uitlaatspruitstuk leggen lijkt mij niet een fantastisch idee, dat ding wordt vrij snel loeiheet volgens mij :D

                        JoMa
                          Lid sinds:
                          9 June 2013

                          ik ga van de week eerst even die slag proberen, die moet toch vernieuwt worden. Mocht dat het niet zijn…. weer verder zoeken. Dan even kijken of ik met hulp van TRPower wat meer kan vinden!

                          Uiteindelijk moet ik toch de oplossing kunnen vinden.

                          JoMa
                            Lid sinds:
                            9 June 2013

                            klopt inderdaad, hij is afgebroken bij het uitlaatspruitstuk. Hij loopt vanaf de kleppen op de foto erboven daar naartoe. Als dat de carterventilatie is neem ik dat van je aan. Bedankt.

                            JoMa
                              Lid sinds:
                              9 June 2013

                              bij deze een foto van het andere eind, daar moet een nieuwe op. Lost dit ook het probleem op?

                              Bij de dealer staat deze slang niet op de tekening en weten ze niet welke het is. Ze hebben een slang besteld en dan maar kijken of hij past deze week. Ik vraag me af waar ik moet zijn als de dealer het ook niet weet. (behalve hier dan, maar hier kan ik geen onderdelen bestellen ;) )

                              Bij de 2 automateriaalzaken waar ik ben geweest hebben ze het ook niet en konden ze mij een stuk brandstofslang geven, maar die kan knikken in zo’n bocht. Daar heb ik dus ook niks aan.

                              JoMa
                                Lid sinds:
                                9 June 2013

                                http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=175000

                                ik heb even aangheaakt bij dit topic en mijn vacuumslangetjes met nieuwe hoekjes voorzien. Deze waren iets dunner dan het hoekje, maar met wat isolatietape wat opgedikt. Zit nu goed, vind ik zelf. Toen even Leiden- Lisse gereden met 140km over de a44, dat gat uitstekend. Echter nog steeds bij lage toeren dat hij licht bokt bij optrekken, en valt uit wanneer het gas los is. Hij gaat dus niet naar stationair helaas. Dus toen maar even verder gekeken onder de motorkap, ik heb er niet veel verstand van, maar als een slang ergens niet naartoe gaat dan klopt er iets niet.

                                De slang op de foto komt uit ergens achter dat huis en is voor 80 procent afgescheurd. Dat kan niet goed zijn. Is dit ook een vacuumslang? Maar weer even naar de dealer om deze slang te halen.

                                JoMa
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2013

                                  Ik haak even aan bij dit onderwerp. Ik heb nieuwe uiteinden voor de vacuuumslangetjes besteld, maar deze zijn te ruim voor het originele slangetje. Door die ruimte is er dus geen vacuum en kan ik ze alsnog niet gebruiken. Wat voor slangetje moet ik dan hebben die geschikt is? Bij de opel dealer kon ik de originele uiteinden niet bestellen en kreeg dus dingen die niet passen…

                                  Hieronder een foto zodat jullie weten waar ik het precies over heb.

                                  De oude zit aan het slangetje en de nieuwe ligt ernaast:

                                  mijn gedachte is om het slangetje ook maar te vervangen, zodat de nieuwe wel past. Hebben ze dit bij de dealer?

                                  JoMa
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2013

                                    dus allebei de accupolen eraf, daarna alleen de massa erop (=plus=de rode neem ik aan?) en dan starten? Wat moet ik met de min doen? Gewoon tegen een stuk staal aanhouden?

                                    elektra ben ik niet zo’n ster in :D

                                    JoMa
                                      Lid sinds:
                                      9 June 2013

                                      tja, nu al besteld. Maar geloof dat het probleem is dat er een verloop op zit. En ik vermoed dat die brandstofslang dat niet heeft.

                                      JoMa
                                        Lid sinds:
                                        9 June 2013

                                        Heb net 3 koppelstukjes besteld bij het motorhuis om de oude te vervangen. Deze zijn droog en gescheurd. Die kleine dingen, waarvan er nog 4 te verkrijgen waren, kosten zo’n €6,50 per stuk…. Dure stukjes zeg. Ik heb er gister een paar van de sloop gehaald, maar ook die zijn verdroogd en waren meteen stuk, dat werkte dus niet. Dan maar betalen.

                                        Met een paar nieuwe erop morgen hoop ik dat dat probleem iig niet meer bestaat. Dan maar even WimV6 benaderen, goede tip!

                                        Volgens het motorhuis kan je zo’n ding niet resetten en moet er gewoon een nieuwe op, als dat het probleem is… Ik geloof er geen snars van.

                                        JoMa
                                          Lid sinds:
                                          9 June 2013

                                          Ik heb het gisteren uit elkaar gehaald en schoongemaakt. In het huis zat veel sludge, erg smerig en dat is nu weer schoon. Omdat na het schoonmaken de stappenregelaar/ nullastregelklep hij het nog steeds niet goed doet heb ik mijn anwb lidmaatschap ingeschakeld. De meneer vertelde dat er door een scheur in een slangetje wellicht valse lucht is aangezogen en dat het meest waarschijnlijk is dat de stappenregelaar/nullastregelklep moet worden gereset.

                                          Helaas heb ik daar niet de juiste apparatuur voor. Wat kost dit bij een garage (motorhuis opel is om de hoek)? Of heeft iemand in Leiden zo’n apparaat en kan mij helpen?

                                          JoMa
                                            Lid sinds:
                                            9 June 2013

                                            Oh bijna vergeten: Super bedankt voor de hulp!

                                            JoMa
                                              Lid sinds:
                                              9 June 2013

                                              en eerst schoonmaken uiteraard, dat scheelt helemaal werk als dat helpt.

                                              JoMa
                                                Lid sinds:
                                                9 June 2013

                                                heb hem net even geprobeerd, kijken wat hij doet na een paar dagen rust. Hij ging aan en de auto-choke liet de motor draaien. Toen de choke na een paar seconden verdween verlaagde het toerental en sloeg hij uit.

                                                De stappenmotor, ik heb wat plaatjes gezocht, maar kan niet precies ontdekken waar hij zit. Heb wel ontdekt dat je ruim 100 piek kwijt bent wanneer je hem nieuw koopt. Gelukkig zit ik vlakbij 2 sloopbedrijven in Valkenburg, dat is weer een mooi uitje:) Eerst maar uitzoeken waar dat ding zit en op de sloop snel leren hoe je hem demonteert en erop zet.

                                                JoMa
                                                  Lid sinds:
                                                  9 June 2013

                                                  ik heb het blijkbaar niet helemaal goed gedaan, wel views, maar geen reacties. Excuses hiervoor.

                                                  Wat moet ik doen om het te verbeteren? (of is het gewoon een onduidelijke/domme vraag?)

                                                  JoMa
                                                    Lid sinds:
                                                    9 June 2013

                                                    mooi topic, goed werk! :wors

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)