Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie tips. Uiteindelijk bleek dat er iets af was gebroken bij de radiateur, ik geloof de slang. Radiateur is nu vervangen. Helaas ligt mijn koppakking er ook uit, en heb gelukkig voor weinig een nieuwe motor kunnen regelen die er binnenkort ingehangen wordt. De carosserie enzo was nog helemaal goed, auto ook weer door de apk heen dus hopen dat ik nu nog een paar jaar vooruit kan (al weet je dat natuurlijk nooit!) bedankt allemaal!
Groetjes
@vluggejaapie wrote:
Als de motor zo heet is geweest en nu witte rook geeft kun je voor het gemak wel op rekenen dat de koppakking eruit ligt of in het ergste geval een waterkanaal gescheurd. Heb je toen de motor oververhit was kokend water bijgegooid of koude koelvloeistof? Als je dat laatste gedaan hebt bij een draaiende motor is de kans op een gescheurd kanaal wat groter. De lekkage gok ik je waterpomp of thermostaathuis, maar zien ze snel genoeg als ze het koelsysteem onder druk zetten.
Als je het bij een gemiddeld garagebedrijf laat doen en het een 8klepper is schat ik zon 900euro all-in. (waterpomp, distriset, koppakkingsset, vlakken, vloeistoffen, en 4-8 uur werk).
Ik heb de auto eerst 1 uur a 1,5 uur af laten koelen, toen effe wat koud water er ingegooid (we stonden vlakbij huis stil dus even om naar huis te komen, geen kvs voor handen). De volgende dag pas 2 liter kvs erbij gegooid, wat er dus net zo hard weer uit kwam lopen.
Oeps, 900 euro.. die auto heeft me 999 gekost:P Maar was sowieso niet van plan om het bij de garage te doen, heb gelukkig erg handige automonteurs in mn familie en vriendenkring, wilde gewoon even weten waar ik een beetje op kon rekenen en alles duidelijk op een rijtje hebben. Thanks!@kaneelschep wrote:
Waar ie lekt zit de waterpomp. Dus daaruit zal ie wel lekken.
Hij hoeft helemaal niet meteen een lekke koppakking te hebben hoor. Hij heeft duidelijk een warmloper gehad maar als ie erna gewoon weer startte zat ie niet vast..
Als je hem goed af hebt laten koelen voor je er weer koud water in hebt gegooid dan is er meestal niet heel veel mis. Maar koud water in een zwaar overhit blok doet ook weleens: KRAK! ;)
Je zou gewoon de waterpomp kunnen vervangen (liefst met riem en thermostaat, tenzij dit net gebeurt is Maar daar zijn ook al 100 ja en nee discussies over gevoerd..:D ) en dan kijken of ie nog steeds water verliest.
Als ie nog lekt kan de kop er altijd nog af met bijbehorende kosten van afpersen vlakken en pakking.Ik heb echt minstens 1,5 uur gewacht met water erin gooien, dus dat zou dan goed gegaan moeten zijn.. Ik ga inderdaad sowieso de waterpomp met riem en thermostaat ff laten vervangen. Wel balen dat vorig jaar toen ik mijn auto aanschafte daar express nog naar gevraagd heb, naar de riem, en toen was hij dus net vervangen.. hadden ze beter die pomp ook effe mee kunnen nemen.. Maar ja, als je alles van te voren weet! Bedankt voor je reactie.
@otdh wrote:
Afpersen en je weet waar die lekt ( als de pakking van de waterpomp eruit ligt loopt t r idd net zo hard als als dat je t erin gooid )
Dan zal die pakking er wel uit liggen, ik ga m wel ff af laten persen.. en dan eens zien of er nog wat te maken valt. Bedankt voor je reactie.
@otdh wrote:
Waarschijnlijk ligt de koppakking er nu ook uit ja, doordat de motor te heet is geweest
Bij een garage een lektest uit laten voeren geeft meteen duidelijk resultaat
Okee, das balen.. Maar goed dan weet ik dat in ieder geval!
Maar dat het koelvloeistof er zo uit komt zeiken, komt dat door de koppakking of waterpomp? Of weer ergens anders door. Pff wat een gedoe! -
AuteurBerichten