Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo, dank voor de hulp gisteren gekeken en gevonden, ondertussen mooi gekuist en de universele hoezen teruggehangen.
thxEven een hypothetische vraag: kan de 1.6sv motor een turbo aan. Of zou deze heel snel sneuvelen hierdoor.
En voor de injectie weet iemand waar ik een kit kan vinden hiervoor?
misschien domme vraag, maar mijn andere wagens hebben een metalen koppeling voor de koelventilator (aangedreven door de motor). Moet ik mijn water aflaten om de sensor eruit te halen? of is dit gewoon een holle ruimte in de radiator?
Ventilator getest met een brugje en ventilator ging aan.
Waarschijnlijk idd kapotte thermoswitch. Nu even kijken waar ik eraan kan komen. (Hier bij ons zijn de automaterialenhandelaars enorm terughoudend over oudere voertuigen dus zal even zoeken zijn)Einddemper teruggehangen, met klem en nieuw ophangrubber.
dank voor de snelle reactie, zal morgen eens kijken, enig idee ook waar ik de switch kan vinden mocht deze kapot zijn?
vandaag een tocht van 300km erop zitten en nog wat puntjes moeten toevoegen aan mijn lijstje;
tijdens filerijden loopt de temperatuur op (was net voor de rode streep toen ik het opmerkte , heb direct ramen opengezet en chauffage vollenbak om warmte af te voeren.
Me dunkt dat de ventilator niet aanslaat, morgen ga ik uitzoeken hoe ik dit kan testen en wat de reden kan zijn. (iemand een idee)Einddemper is ervanonder gevallen tijdens het rijd, zal ik morgen terughangen.
Stuurt trilt vanaf +- 105km/u, banden moeten zowiezo vervangen worden, maar ga ook kijken voor adaptorringen voor de velgen om dit euvel kwijt te raken.Bij warm starten moet je wat doorstarten of hoe moet ik het zeggen om hem aan te krijgen. Ook heb ik het gevoel dat hij nu en dan een misfire heeft als hij
stationair draait.wagen is gekeurd :D heeft opmerking bevestiging schokbreker rechts :hmmz bij monteren nieuwe veren nochthans niets gezien.
en opmerking achterlicht (glas richtingaanwijzer is kapot)
och hij is goed voor 1 jaar dat telthmm staat toch iets hoger langs achter (of het komt door de kleine bandjes, liggen 165/60r14 op) nu als de wagen gekeurd is neem ik wel eens een foto van hoe die eruit ziet
dit was met verlaging:
met nieuwe originele veren kan ik nu niet maken (wagen staat bij garage voor de keuring)
btw voor de mensen die er meer van weten, de wagen staat wel heel hoog met de nieuwe veren, weet nog niet wat de keuring ervan zal zeggen…
iemand fotos van hoe de C moet staan (met niet doorgezakte veren?)merk veren is niet gekend, wagen staat er met juiste banden net op 11cm mee (mijn wagen had kleinere banden en had maar 9cm meer over).
veren zijn volledig conisch.
heb je anders fotos van de cylindrische veren?
(TUV van de veren kan via een firma aangevraagd worden, heb hierover reeds gemaild gehad met de firma, naam bij interesse te bekomen via pm)
eventueel ruil ik ze tegen een trekhaak voor mijn wagen (originele)originele veren gevonden,
voorste set bij oude opel garage en achterste besteld online. (wagen is nu bijna een jeep…ppf)
de verlagingsset gaat de verkoop in.
nog even opmerken:
tussen de cylindrische veren zijn er nogmaals verschillende types herkenbaar aan de veerpoot: heeft deze een ‘kuipje’ onderaan, zijn het andere veren dan deze met een platte schotel. (gisteren geleerd op een afbraak)… veren met kuipje hebben een kleinere winding onderaan.
dus voor een tip voor de komende mensen.hallo,
veren van die andere waren conische dus pastten niet helaas.
groeten
Klinkt goed. Laat je nog iets weten. Ben wel van koekelare /België.
Groetenveren zijn recht,
ga vanavond in de buurt bij iemand kijken hou je op de hoogte.
groeten
Ja ik weet het helaas,
vandaag 15 minuten aan de telefoon gehangen met ene van de GOCA (overkoepelende organisatie van autokeuring).
zijn antwoord was waarom keur je niet gewoon als oldtimer dan heb je zelfs geen attest nodig….
kan dit niet doen ivm woon werk verkeerattesten opvragen is niet genoeg, heb dan nog montageattest en dergelijke hebben wat niemand wil leveren in de buurt…
dus als ik gans de veerpoot vervang maakt conisch of recht niet uit?nog 1 vraag, passen de veren van een 1.3 in een 1.6? mvg
hallo,
heel interessant, maar ik kan met de wagen zover niet komen (is afgekeurd en mag niet op de weg)
of ziet u het zitten om naar hier te komen ervoor.
als u deze kan opsturen zou het ook zeer goed zijn, moet je maar laten weten wat je ervoor wilt. of als u wilt stuurt u deze op en stuur ik u de verlagingskit terug.
is een volledige kit van KONI met de gele schokdempers.
groetenheb de wagen toch gekocht zonder keuring, had lichtjes roest op de wielkast (1wielkast maar) en 1 plekje op een deur.
onderkant roestvrij, nieuwe uitlaat van voor naar achter, startte goed en reed zeer zacht, distributie ligt er 30.000km op.
minpunten:
verlagingsset dus weet niet wat de keuring hiervan gaat zeggen (bij deze zoek ik dus ook originele veren, als iemand weet waar ik er kan vinden hoor het graag.)
1 band lost soms wat lucht
ventilator voor de verwarming piept wat. maar bekijk dit zodra de wagen terug is van de garage (voor de keuring dan)dank voor het antwoord, weet er iemand of deze (87) al met injectie zijn? of zijn deze nog steeds met carburator?
-
AuteurBerichten