Geen oplossing.. iemand tips of ideeën? :help:
Nieuw expansievatdop gekocht via autoparts. Dop vervangen en Stukje gereden (nadat hij dag of 6 heeft stilgestaan). Geen verschil met voornoemde situatie. Geen gesis (of ander geluid) wanneer ik de dop er heel voorzichtig vanaf draai bij een warme motor.
Kachel wordt warm, fan slaat vlak over 90graden aan en stopt bij 90 graden. Slangen (boven en onder) staan niet onder druk, kan er gemakkelijk in knijpen. Dan zie ik vanuit het bovenste slangetje van het vat een beetje roze koelvloeistof in het vat “spuiten”.
vloeistof stijgt wel iets bij een warme motor. Koud staat de vloeistof bij het Kalt randje. Wanneer de motor warm is staat de vloeistof stukje onder de slangen boven het vaatje.
Olie, 5w30, was net nieuw en is nog lichtbruin/geel en vloeistof in vaatje is mooi egaal roze. Ruik geen zoete lucht binnenin, of om/rond de motor
aanvulling;
vanmorgen expansievat dop eraf gehaald en koude motor gestart. Geen luchtbelletjes, behalve die langs de rand waar de koelvloeistof vanuit slangetje bovenin instroomt. Als ik die dichtknijp stoppen de belletjes. Nam worden de belletjes veroorzaakt door de vloeistof die terugstroomt in het vaatje.
Auto warm laten worden, met nog steeds dop eraf. Vloeistof steeg langzaam net als met de dop erop. Fan sloeg dit keer pas net na 90graden aan, en even erna weer uit. Slangen bleven zacht en koelvloeistof werd goed heet. Kachel aangezet op stand 4 en heet. Even gewacht en kachel weer uitgezet. Daarna auto uit en dop er weer op. Geen verschil met gister. Helaas.