JohanL66

Aangemaakte reacties

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • JohanL66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2020

      Hallo allemaal

      Hij loopt weer als een zonnetje
      https://youtu.be/EHlvTvbmFnQ

      Het was de Ketting spanner, gelukkig voor zover ik kan horen en merken geen schade aan de motor.
      De multi-riem en spanrol ook vervangen.

      Ik heb de olie druk en de brandstof druk nog niet gemeten maar ik heb voor nu geen olie lampje zien branden tijdens het rijden.
      De brandstof Meter die ik heb, draait de slang niet volledig op de Brandstof ventiel waardoor ik drukverlies heb tijdens het testen
      ik moet een andere sluitring hebben die wat dikker is!

      Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige adviezen en toewijding wat heeft geresulteerd bij het oplossen van mijn probleem.
      Ook mijn vrouw is jullie erg dankbaar.

      dank je wel
      :dank-u: :dank-u:

       

      JohanL66
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2020

        Hallo allemaal

        Als het goed is krijg ik morgen mijn onderdelen
        Dan wordt het klussen in de weekeinde

        ik hoop dat het snel aankomt want het heeft nu ongeveer 3 weken geduurd

        het beste allemaal

        JohanL66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2020

          [quote quote=18393871]Misschien is het wel (deels) gevolgschade van te lang met de olie doorrijden of niet helemaal optimale olie, want je hebt redelijk wat black sludge achtige vervuiling zitten. Ieder moet doen wat ie wil, maar ik ververs met de best mogelijke olie om de 10.000 km bij al mijn auto’s, gebruikt originele filters en ze blinken als een spiegeltje van binnen. Ik denk dat dit zich lange termijn terugbetaalt. Gr, The Duke[/quote]

          100% met jou eens!
          dit bewijst dat onderhoud  erg van belang is.
          Ik heb vaak goedkope troep gebruikt of de filters en andere onderdelen maar ook veel te lang doorgereden met dezelfde olie, ja,dat is indd waar.
          Het is een beetje luiheid :-(
          Het is echt beter om goed naar kwaliteit te kijken als het om filters, Koelvloeistof en olie gaat

          Misschien alles eens goed doorspoelen
          Ik houd jullie op de hoogte

          JohanL66
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2020

            [quote quote=18393627]Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb![/quote]

            Ja dat was ook mijn zorg

            ik heb de motor voor zover het mogelijk was visueel geïnspecteerd en wat ik kon zien zag het er nog goed uit.
            Natuurlijk alleen oppervlakkig maar niet intern, het enige intern dat ik kon zien was de Ketting kant en boven de nokkenassen.
            Dat zag er toch nog goed uit.

            ik hoop op het beste

            JohanL66
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2020

              Ik ontdekte dat het veertje ven de Ketting Spanner stuk is.

              Opel Corsa C -AT Easytronic ketting spanner stuk van de distributie Ketting
              En een van de nokkenas liep totaal niet meer synchroon die zat ongeveer 1 uur ernaast (als ze horizontaal zitten(nokkenas plaatje) dat is dan 9 en 3 uur dan liep de andere of op 8 of 2 uur) dus met andere woorden de rechter was later dan de linker as…(de linker as stond wel goed)

              De ketting en de tandwielen waren ook niet meer in een betrouwbare staat dus die worden zeker vervangen( dat was ik al van plan)
              De linker geleider zat dus niet opgespannen de rechter geleider was niet goed vast gezet waardoor de timing uit zijn doen was

              de spanveer van de multi-riem is ook stuk( de metalen strip aan de binnenkant)
              Die moet dus ook vervangen worden.

              morgen het gene wat ik los heb gehaald schoon maken
              dan de nokkenas los halen en naar de tuimelaars en stoters controleren

              ik hou jullie op de hoogte

              JohanL66
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2020

                [quote quote=18392899]

                Daar hoort zeker olie uit te lopen, zou me eerder zorgen maken als dat niet het geval is.

                Als je de sensor er uit draait dan kan er olie uitkomen. Als er olie uit de stekker van de sensor komt, dan kan dat doorsijpelen naar je ECU en deze om zeep helpen.[/quote]

                Ja dat klopt maar niet naar de ECU deze kan niet daar naar toe lopen omdat deze via de kabelgootje loopt en die licht hoger dan de Sensor :good: .

                Ik denk dat ik wel die oliepomp moet reviseren.
                als ik toch die Ketting ga vervangen dan kan die net zo goed erbij pakken toch?

                JohanL66
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2020

                  Ik heb in de tussentijd ook de oliedruksensor vervangen, wat mij opviel is dat er Olie eruit kwam.
                  Ik heb deze vaker moeten vervangen maar nog nooit gehad dat er Olie uit kwam lopen

                  https://opel-forum.nl/forums/topic/kapotte-pakking-van-oliedrukschakelaar-corsa-c/

                  dit lijkt mij geen goed teken toch?

                  JohanL66
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2020

                    dankje Haasje17

                    IK heb ook al die filter besteld altijd wel goed om die eens per 25d KM te verwisselen
                    over een paar dagen dan kan ik die druk testen het is indd wel verstandig om die pas te testen als die Ketting vervangen is
                    daar deze erg gerekt is.. ik kon hem met weinig trekkracht makkelijk 1cm omhoog van die brug bewegen,
                    die staat echt op springen. De kans is dan ook groot dat het net zal gebeuren als ik die brandstofdruk ga testen. dan maar ff wachten dan.

                    JohanL66
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2020

                      Dank je liviu2004 dat wist ik niet

                      Helaas heb ik geen Brandstof druk meter om dat te testen…
                      Misschien eens tijd om dat maar eens te doen dan.(die is nu Besteld)

                      Het kan de Brandstof pomp zijn en/of de brandstoffilter, ik hoop niet de injectoren die zijn ongeveer € 50 p/st

                      maar…de distributieketting en meer…kijk maar
                      20201011_09301820201011_09283820201011_09310320201011_09274620201011_092832

                       

                      nou dat ziet eruit zeg
                      Die ketting moet echt vervangen worden
                      de deksel is ook kapot aan de binnen kant (zie 3de foto), is dat een probleem zou ik die dan ook moeten vervangen?

                      Ik ben aan het twijfelen om de injectoren, Brandstofpomp en de brandstoffilter te vervangen ivm die hoge Injectie tijd

                      Ik heb die injectie tijd ook getest bij mijn Opel Corsa C die is 3.00MS wanneer deze warm is ong. 83 C° is dat goed?

                      wat ik nog moet gaan doen is

                      1. brandstofdruk meten
                      2. Ketting verwisselen
                      3. dan testen of de motor beter gaat lopen

                      ik laat het jullie weten als ik iets nieuws heb gevonden

                      JohanL66
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 October 2020

                        Dank jullie allemaal voor de geweldige reacties

                        Een te lage brandstofdruk, dan zal ik toch een foutcode behoren te krijgen ..niet dan?
                        Ik krijg geen foutcodes en zoals jullie gehoord hebben loopt de motor waardeloos

                        lek aan de Uitlaat spuitstuk niet naar gekeken ik zal dan die kap eraf moeten halen
                        Distributie Ketting ja die is al erg oud
                        vanaf 2007 die auto gekocht toen zat er al 40D op de teller nu 90D op de teller die is nooit vervangen.
                        Mijn vrouw rijd vaak korte stukken ongeveer 3 tot max 8 KM per keer

                        en met die korte stukken die ze rijd kan ook dmeer roet vorm geven.
                        Ik heb bijvoorbeeld 4 mnd geleden de Bougies vervangen toen de auto 2 weken slecht liep
                        heb deze weer vervangen en waren de uiteindes erg vuil tot zelfs zwart

                        Misschien toch maar een Distributie set gaan kopen dan :scratch:

                        JohanL66
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2020

                          Om het geluid te horen van de motor ga dan hier heen

                          https://youtu.be/aUNAKMlJhAQ

                          het beeld is donker
                          als het niet goed is dan kan ik ook morgen een andere maken

                          dit geluid is echt niet gezond
                          dank je voor jou snelle reactie liviu2004

                          JohanL66
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2020

                            Injectietijd te hoog hoe los ik dat op

                            LMM 8KG/u is dat te hoog ik dacht onder de 3.05gr/s of onder de 11Kg/u goed is…mmm

                            ik heb geen optie onder Delphi of AutoCom waar de temp van de motor te lezen
                            Ik heb dan maar de koelvloeistof temp erbij gezet

                             

                            OpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-1aOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-1bOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2aOpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2b
                            OpelCorsa_C_MT-AT_Easytrinic_2002-2c
                            De tijd van 19:11:48 is de stationair stand waardes
                            de tijd van 19:15:43 heb ik de toerental omhoog gehaald om de waardes te zien veranderen
                            bij de laatste is de LMM op 21kg/u…dat is wel erg hoog
                            ik zou dan toch foutcodes moeten zien
                            de Short- en de LongFT zijn wel binnen de grens maar reageren nauwelijks

                            zou hij ergens valse lucht aan trekken
                            of moet ik het verder zoeken?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)