Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de Corsa bij de nieuwe eigenaar achtergelaten.
Ik zal niet een bijdehante opmerking maken, omdat je zegt: “na aan en uit doen deed hij het volgens mij weer even maar nu helemaal niet meer”.
Want als je je radio uit doet, doet hij het zeker niet.Even serieus: als de radio ineens gaat kraken, is het zeer onwaarschijnlijk dat het aan de boxen ligt.
Tenzij het heel erg vochtig weer is en toevallig wat water bij de boxen in de buurt is gekomen. Dan nog gaan ze er eigenlijk niet van kraken.
Probleem zal ‘m in de radio zitten.
Wanneer precies begon het gekraak? Bij het nemen van een grote hobbel? Of gewoon onder het rijden.
Is het bij de radio ontvangst? Of is het ook wanneer je een CD draait?”Dan is de versterker de boosdoener.
Alleen radio? Antenne aansluiting -waarschijnlijk massa probleem.Dus even aangeven wanneer het probleem zich voordoet.
Dan weten we meer en kunnen je gerichtere informatie geven.Ik heb een bedrijfje wat gespecialiseerd is in stoelen/interieur/bekleding.
We kunnen er best wel een keertje samen naar kijken, als je dat wil.Misschien dat we er samen wel uitkomen en de zaak kunnen omzetten. Indien nodig, kunnen we ook de hulp van een stoffeerder inroepen, in het geval er iets mis zou gaan.
Kortom: we komen er wel uit.PS het gaat er mij om, je verder te helpen, niet een poot uit te draaien.
We zitten per slot van rekening op een forum en die mensen helpen elkaar.Voel je vrij een kijkje te nemen op de site en je kan altijd via PB reageren (of via de site o.v.v. Opel forum)
Groet, Johan
Dan zou ik er mee oppassen.
Alles moet wel aanwezig zijn.
Omzetten is de remedie.Grote kans dat in het frame van de 5 deurs stoelen, al wel zijn voorbereid om er een hendel op te zetten.
Voel maar eens op de plek van de 5deurs stoelen waar bij je 3 deurs de hendels zitten.
Als dat zo is, is het een kwestie van voorzichtig een opening maken en dan alles overzetten van je 3 deurs stoelen.Mocht dat zo zijn gelukt, laat dat even weten op dit forum, kunnen er misschien anderen ook van leren.
Voor het geval je nog eraan moet beginnen of het werkt nog niet helemaal goed.
Het ziet er naar uit da het een massaprobleem is.
Als je ook dat even naloopt (met je schoonmaken van de contacten) is de kans groot dat je probleem zeker is opgelost.Mocht je al wel resultaat hebben, laat even weten wat je er aan hebt gedaan. Kunnen we allemaal van leren.
Dat sowieso.
Maar was eigenlijk benieuwd of iemand dit soort probleem al eerder heeft gehad.
Ik heb nog even op een site gekeken met specifieke easytronisc problemen (foutcodes) en dan lijkt me dat het foutcode P0110 Intake Air Temperature Signal CAN-Bus Malfunction zou kunnen zijn.
Nu zijn we weer enkele weken verder en kan ik een update geven van het mysterieuze “easytronic-storing-lampje” probleem.
Dat lampje gaat sowieso pas branden nadat de motor op temperatuur was.
Nu het buiten wat kouder is, is me opgevallen dat het storing-lampje helemaal niet meer aangaat, als de buiten temperatuur ongeveer onder de 13 graden komt.Het blijft dan ook een beetje een mysterie dat er een zogenaamde easytronic-probleem is, bij een buitentemperatuur boven de 13 graden.
Iemand nog een idee? Misschien ergens een temperatuur afhankelijke sensor?
Nice.
Thanks for your reply!Heb je al bij autoweek gekeken?
Bedankt voor de info.
Wellicht had ik er Corsa C bij moeten zetten.Ik zie met je verwijzing weinig overeenkomsten, omdat het over type B gaat.
Ik heb (ook een) originele radio in de Corsa C. In het NL boekje staat m.i. te weinig uitleg over alle functies van de radio.
Algemene vraag hierover: klopt het dat het boekje hierover summier is, of hoort er een aparte radio-gebruiksaanwijzing bij de papier te zitten?
Heeft iemand een uitgebreidere radio uitleg op bijv. PDF?Heb je ook gelijk in. dat was eigenlijk de uitleg aan de andere vragensteller.
Als jouw vraag maar is beantwoord.Ik zat fout met mijn 3,5 uur.
Ik was even in de bomen, met 44 Ah (Ampere-uur) met 12 Volt rekende ik even kort door de bocht 3,5.
Dat ik voor de radio enkele Amperes tel, komt omdat -als je de radio aanhebt, niet onder het rijden- die meestal wat harder staat (bijv. wassen of klussen aan de auto), dan staat ie meestal wat harder dan wanneer je in de auto zit.
In dat geval hoeft het niet, maar kan wel.Dus de rekensom van 3,5 uur vergeet maar. Dat sloeg overigens niet op de radio.
Als die 1 ampere zou gebruiken, bij niet al te hard niveau, en bij volle accu gaat die 44 uur mee (in het geval van de vragensteller).Ik hoop dat met de warboel van getallen de vraag van de vragensteller toch beantwoord is.
Niet het aantal aansluitingen is bepalend voor wat de accu “aan kan”, maar het gebruik er van.
Jij bepaalt wat en wanneer je gebruikt.
Een sigaretten aansteker van 2 amp. verbruikt op zich niks.
Je radio is wel van invloed op het leegtrekken van de accu. Met draaiende motor helemaal geen probleem.
Een dynamo levert vrijwel gelijke hoeveelheid stroom als de accu groot is. (bijv. 44 Amp.)Laat je de motor uit en zet je wel alle verbruikers aan, kan het snel gaan.
Simpel rekensommetje: je accu is 44 Amp. met 12 Volt geeft ongeveer 3,5 uur gebruik voordat ie helemaal leeg is.
Je radio zal bij normaal gebruik enkele Amp. gebruiken. Reken maar uit.Maar let wel: je accu verliest altijd aan kracht (minder Amp.) a.g.v. leeftijd en “niet helemaal vol” zijn. Dus in praktijk trek je de accu wat sneller leeg.
Een openstaande deur kost ook “stroom” want vaak blijft je binnenlicht branden.
Voor nu voldoende theorie.
In het kort: Nee.22 september 2014 om 18:22 In reactie op: Past een interieur van een 3-deurs Corsa B in een 5-deurs? #18254190Lijkt me wel.
Wel heb je aan de 3 deurs stoelen hendels om ze om te klappen (instappen achterpassagiers);voor de 5 deurs zijn die instapstoelen niet nodig.
Omgekeerd zou het lastiger worden, omdat je dan de stoelen niet kunt omklappen om iemand in te laten stappen achterin..Maar aan de andere kant zou het best wel eens kunnen zijn dat de rails anders bevestig zijn bij de 3 deurs, juist om meer instapruimte te geven, wat bij de 5 deurs niet zo nodig is.
Kortom zoek iemand in de buurt met een 3 deurs en vergelijk.Sorry voor de verwarring. Ik bedoel de vraag m.b.t. Easytronic en niet sensodrive.
-
AuteurBerichten