Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Werkte ze vroeger wel?
Is de batterij los gekoppeld ?
Sluit ook niet via AB?
Een of twee sleutels?
Is de sleutel batterij nog goed?Johan
Jammer, das net iets te ver :D
Ik zal maar gewoon naar de dichtstbijzijnde Opel dealer gaan.
Minpuntje is dat ik daar de vorige keer 50€ heb betaald om hem even aan te hangen en uit te lezen
Toch bedankt Peter, heb al veel bijgeleerd.Beste Peter
ik heb het nogal verwarrend opgeschreven, maar ik heb al geprobeerd om de sleutels terug te synchroniseren.
Sleutel in contact, contact op en blijven duwen op de AB. Er gebeurt niets, enkel de lampjes op de AB branden.Ik denk dat ik hem moet laten uitlezen. Enig idee of er in mijn buurt iemand zit met de nodige tech apparaten? (Belgie,Limburg,Peer)
Gevonden!
Maar, ik zie dat er een zwarte kabel los hangt. Net als op de foto van Peter.
Iemand enig idee waar die voor dient?Oh, ik heb de twee originele sleutels geprobeerd: sleutel in contact op, de lampjes op de sleutels branden maar de deuren blijven gewoon los. Als ik de sleutel uit het contact haal sluiten ze wel netjes.
Moeten ze misschien terug aan gemeld worden?Bedankt voor de hulp
JohanBeste Peter
bedankt voor de foto, het is zeer duidelijk.Ik zal morgen of zaterdag eens een poging wagen.
overigens, ik heb de ab en de sleutel geprobeert, maar ze wil niet meer.
dus ik vermoed dat de module defect is.Idd die grote rubberen bussen.
Het probleem met een lange bout is dat de binnenkant uit rubber bestaat en scheurt. Ook al omdat ze versleten zijn, de buitenkant is een stalen huls. En die heb ik kunnen verwijderen door ze door te zagen en dan de hamer er bij te halen. ( ik slaag graag)Omega I LOVE IT
heb dus de hele draagarm vervangen!
Kosten:
121€ draagarm
103€ pers
60€ lager
4000€ werkuren( a 50€/p u)
450€ werkverlet( rug kapot!)Tot: 4731€!!
Ha, en zeggen dat die klojo’s in de opelgarage daar 650€ voor wilden rekenen!
Snik
Beste forumleden
Ik heb ondertussen een nieuwe wiel draagarm gekocht( zo goed als nieuw)
Deze ga ik vandaag of morgen monteren.Het valt tegen
:-?Nee Sjoerdie, dat weet ik ook wel. Maar er komt soms zo’n beetje een waas voor mijn ogen. En dan neem ik een hamer en sla!
Ik kreeg de wielas er niet in, vandaar.
Ik heb me een “universeel” perswerktuig gekocht:lange bout met huls en platte schijf. Helaas is de enige schijf die past 0,73 ipv 0,74. Zucht.
Maar ik heb toch zo mijn bedenkingen bij dat persen, de lager erin persen gaat “vanzelf”.Maar dan moet die naaf er nog in hè .
Ach ja, ik zit ziek thuis dus ik heb nog wel wat tijd.
Overigens, de lager heb ik bij De Jonghe autoparts besteld ( Mechelen,België ) die hebben mij tot op heden al bijna 25 jaar lang goed geholpen. Maar misschien moet ik de nieuwe expliciet als “SKF” bestellen?Beste allen
De lager heeft 24h in de diepvries gelegen, maar ben vergeten om de naaf en wiellager huis warm te stoken.
Hij brak toen ik de naaf er in duwde( afijn,klopte,eigenlijk).
Het uitdaging is nu: lager in persen,naaf in de lager krijgen en dan nog de kelk vr de cardan er in/op geperst krijgenBeste Bart
Merci bedankt, dit manual helpt wel zeker.
Enig minpuntje is het speciaal gereedschap dat ze gebruiken. Maar het kan ook zonder( een pers heb je wel nodig). Zondag ga ik er nog eens voor de volle 99% tegenaan .
Houd jullie op de hoogteBeste Peter
Ik weet niet wat jij goedkoop vind maar ik heb toch een origineel onderdeel besteld( en betaald,65€).
De arm laten zakken, dacht ik ook aan. Maar ik moet hem eerst wat hoger zien te krikken.Bedankt vr de info
Aaaaarg!!!
Wiellager vervangen, kwartiertje werk,toch?
:angel :argue :shock: :puke
Zucht, na twee dagen hard labeur is de oude eruit en zit de nieuwe erin.alleen, ik krijg de naaf niet volledig door de lager geduwd.
En de kelk aan de binnen kant wil ook niet terug op z’n plaats.
Ik ga het morgenvroeg nog een keer proberen. Lukt het niet dan haal ik er de draagarm af en zoek een garage.
Mocht er nog iemand tips hebben,ze zijn welkom! -
AuteurBerichten