Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Achter heb je inderdaad eigenlijk geen verenspanner nodig. Als je de moer eruit draait valt de veer er zo tussen uit.
Aan de voorkant kan het helpen om de veer en demper helemaal omhoog te krikken en dan proberen de moer los te draaien.
Hier had ik ook last van…
De aanhouder wint!De veer kan je er inderdaad zo vanaf pakken.
Het monteren van alleen veren gaat op precies dezelfde wijze alleen vervang je de dempers niet.Het comfort vond ik zelf heel goed te doen met de set die ik eronder had gezet.
Ten opzichte van de verlagingsveren met de originele dempers merk je het verschil wel.
Met name de voorkant is niet meer zo slap.Vanaf de grond naar de onderkant van de wielkast (hart) is nu 63 cm.
Aan de achterkant is de vering een stuk stugger.
Dit komt volgens mij door de kortere dempers.
Maar overall ligt de Astra nu als een blok op de weg.
Ik heb een paar bochten genomen en dat is echt leuk!
Je kan er echt mee hoeken.
Blijft lekker aan de weg plakken.Alleen een beetje uitkijken bij de stoepjes en drempels.
Hier moet ik niet te hard overheen gaan.
Maakt verder niet uit, is alleen maar beter voor je auto, dat je gedwongen wordt om rustig over de drempels te gaan.Ik heb bovenstaande HOW TO aangepast met het eindresultaat.
Succes ermee!
Ik heb net een setje onder mijn Astra H gemonteerd van Triple S suspension.
De set kwam bij http://www.verlagings-veren.nl vandaan.Ik ben de set later ook op eBay tegen gekomen.
Voor zover ik nu kan beoordelen vind ik het niet al te hobbelig rijden.
Over de levensduur kan ik niets zeggen.Ja, ik moet hem inderdaad nog even laten uitlijnen.
Ik ga mijn auto eerst even wassen en dan komen de foto’s van het eindresultaat.SCHROEFSET VOORKANT
– Krik onder het punt van de kriksteun plaatsen.– Wielmoeren los halen en het wiel eraf halen.
– Zo ziet het er dan uit.
– Nog een foto van dichter bij.
– Links bovenin je motorkap de dop van de veer eraf halen met een platte schroevendraaier.
– Onder de dop zit een moer. De moet later los gemaakt worden. (zie vervolg)
– De stabilisatorstang aan de bovenzijde losmaken d.m.v. steeksleutel aan de achterkant te plaatsen en met een steek/dop of luchttol aan de voorkant lost te schroeven.
– Zet nu een krik onder de veerpoot. Krik de veerpoot zo hoog mogelijk op totdat je de auto bijna mee tilt.
– Nu kan je deze moer onder de motorkap los draaien. (Dit is een lastige moer om los te maken omdat de demperstang mee draaide. Hierom hebben de veerpoot omhoog gekrikt en toen ging het wel.)
– Laat de krik onder de veerpoot weer zakken.
– De onderkant van de veerpoot / demper zit vast met twee bouten en moeren.
– Haal deze twee eruit en je kan het geheel onder je auto vandaan halen.
(Vergeet niet de remleiding en de kabel van de ABS sensor los te klikken van de veerpoot)– Dit is het resultaat.
– Resultaat in de wielkast
– Gat waar het schroefdraad van de demperstang door heen gaat richting de motorkap.
– Demper en veer voorzijde
– En op de manier zoals hierboven beschreven omgedraaid de nieuwe onderdelen monteren.
SCHROEFSET ACHTERKANT
– Achterkant auto op de krik zetten.
– Zet voor de veiligheid een krik onder de draagarm zodat deze niet ineens naar beneden komt.
– Bout 1: Achter het wiel los halen.
– Bout 2: Linksboven het wiel los halen.
(let op, buitenwaardse torx bout, (2 verschillende maten) maar kan ook met ringsleutel.)– Krik laten zakken.
– Demper en veer kan je er dan zo tussenuit halen.
(eventueel met gebruik van verenspanners!! Dit was bij mij niet nodig omdat er al lagere veren onder zaten)– Op de foto heb ik de blauwe veer achter er al weer tussen geplaatst.
– Wel even van de oude veer het rubber aan de bovenkant eraf halen en overzetten op de nieuwe veer.– De kortere achterdemper
– En weer op krikken zodat de demper weer vast gemaakt kan worden.
TOT SLOT
– Even naar de garage om je auto te laten uitlijnen….EINDRESULTAAT VAN MIJN AUTO
Zodra ik de set binnen heb zal ik tot en met het monteren foto’s maken en er eventueel een “how to” van maken.
Volgens mij is dit de juiste maat voor jouw auto.
De waarden die jouw auto kan hebben volgens http://www.online-velgen.nl:Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1Is dat een setje met een display? of alleen via een speakertje?
Ik heb eventueel ook de cd voor je te leen.
Je kan ze eventueel ook downloaden vanuit de nieuwsgroepen.
Alle landen zijn meestal wel te verkrijgen.Ik heb net de auto weer opgehaald bij de dealer.
De ABS sensor in de wiellager hebben ze weer kunnen maken door de draden aan elkaar te solderen.
Kosten € 90,=.Ik heb vandaag ook weer contact gehad met Promaxx.
Ik mag het verschil bijbetalen en dan sturen ze mij een schroefset op.
Nadat ik de schroefset heb gemonteerd mag ik de veren retour sturen.
Al met al hebben ze het zeer netjes opgelost.Nu alleen nog monteren en dan zal ik dit topic weer updaten met foto’s
Spacejam,
Wat voor setje parkeersensoren heb je gebruikt?
Waar zijn ze te koop?Ik wil ze ook gaan inbouwen.
Merci,
Jeroen
Ik heb net weer contact gehad met Promaxx.
Promaxx vertelde mij dat de veren alleen geschikt waren voor Astra’s met niveauregeling omdat deze een kortere schokdemper hebben.
Dit stond niet bij hun op de site vermeld. (nu trouwens wel…)
Er stond vermeld dat ze geschikt waren voor mijn auto.
Promaxx is tot nu toe erg netjes bezig om het allemaal uit te zoeken.
Ze gaan mij met een passende oplossing tegemoet komen.
Ik heb zelf aangegeven dat ik dan wel wil bijbetalen voor een schroefset.
Dan kan ik wel deze verlaging aanhouden.
Anders zou ik veren van 30 of 35 mm krijgen.Opeldennis,
Ik heb inderdaad de standaard schokdempers er nog onder zitten.
Er was mij verteld voordat ik de veren kocht, dat het geen probleem zou zijn.Lijkt me beter dat ze het gaan oplossen, APK technisch schijnt dit dus ook niet te mogen.
Als ze het niet kunnen oplossen dan mogen ze ze terug nemen.
Het product voldoet dan immers niet aan de verwachtingen.
Ik zet er dan wel gelijk een schroefset onder.Het zijn veren speciaal voor de Astra h station diesel.
Hoever de schokbrekers zijn ingedrukt zou ik even moeten opmeten.
Dat kan ik nu niet zeggen.Met rijden heb ik eigenlijk geen last.
Ik heb de veren er bij een kennis in een garage eronder laten zetten.
Net even met promaxx gemaild over de verlagingsveren.
Achter zitten ze er niet goed tussen waardoor ze los zitten.
De ringen zitten strak op elkaar.
Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn van de veren.
Ze gaan het tot op de bodem uitzoeken.To be continued..
Ik heb een gewone cosmo.
Ik heb helaas geen sportknop.Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. :D
EDIT: geshaved aangepast in gecleaned.
Ik kom net bij de dealer vandaan.
De kabel die naar de ABS sensor in de wielnaaf loopt is met het wiel meegedraaid.
Hierdoor is er kortsluiting ontstaan waardoor de ABS niet meer werkt.
Nu gaan ze proberen om het te solderen.
Er werd wel verteld dat dit een erg moeilijk klusje ging worden omdat ze niet zoveel vlees hadden.
Zou deze manier van repareren lukken dan gaat het me 90 euro kosten.
Lukt dit niet dan moet alles vervangen worden en de kosten zijn dan 600 euro!!!
Hopen maar dat de goedkoopste oplossing lukt. -
AuteurBerichten