Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het probleem was de achteruit rijschakelaar.
Kosten 12 euro onderdeel en 5 minuten werk.
Scheelt dit keer in de kosten.
druklager misschien?? hoor je het kort een beetje ratelen of alleen een tik
IN het boekje staat om de 4 jaar vervangen of elke 60K KM’s. Alles is 2 jaar geleden vervangen door de dealer en heb ~25K gereden. OMdat alles er nog nieuw uitziet was dat mijn gedachten om het niet te vervangen. Brandstof filter niet na kunnen kijken uiteraard :)
Luchtfilter heb ik idd uitgeklopt (kwam niks uit) en de bak waar hij in zit helemaal schoon gemaakt en met de stofzuiger uitgezogen.
De kosten zijn het idd niet. EN arbeid is misschien 1 uur voor lucht, interieur en brandstof filter. Al snap ik nog niet hoe je de brandstof filter los moet halen. Ik ken dat soort klemmen niet.
Ik ben gisteren een stukje gaan rijden en uitgelezen met de op-com.
Eerste 15 min. rustig gereden op de snelweg en daarna steeds hogere toeren. Na een half uur zat ik op 6000 toeren. Even flink verbranden in de motor. Meestal door de file rij ik op de snelweg niet hoger dan 3000 toeren.
Reden hiervoor was tijdens het na kijken van alles ik 2 slangetjes has los gemaakt. Een dikkere 3CM en een smallere. Die dikke ging van de bovenkant motorblok naar de lucht filter en de smalle achter het blok. Ik had deze los gemaakt en zag er wat gele mayonaise achtige prut in zitten. Die dikke slang had ik eraf gehaald en schoon gemaakt. Die dunne krijg ik niet los achter kant blok. Kan dat kwaad dat spul wat erin zit?
Tijdens het rijden en uitlezen (record gemaakt) zag ik dat er af en toe een knock retard in de eerste 3 cylinders voorkomt. Zowel stationair als rijdend. Meeste in de 1e cylinder. Wat kan dit veroorzaken?
vuldop eraf draaien en de motor stationair laten lopen. KOmt de bubbel er vanzelf wel uit lijkt me.
Ik had hetzelfde probleem met me corsa C. De draaiknop voor warm/koud was iets los geschoten erachter.
@tamiya wrote:
Kijk allereerst even in je onderhoudsboekje van je auto. Staat haarfijn beschreven wat Opel bij welke kilometerstand aan onderhoud voorschrijft. Opel gebruikt origineel 5w30, ik gebruik zelf 5w40(maar hier zijn de meningen verdeeld over). Ga dan pas de voorgeschreven onderdelen bestellen.
Een filter is een filter, het is een papieren ding wat z’n functie uitoefent. Dus de goedkoopste is prima ;)
Misschien is het handig om even te vermelden waar je precies woont :thumb
Bedankt voor de reacties.
Had ik al gekeken. En bij 90K wordt er weinig gedaan.
Filters doe ik sowieso elk jaar on geacht wat ze voorschrijven. Die dingen kosten geen drol voor de corsa.Betreft de filters. Ik heb het verder opgezocht op i-net. Papieren en carbon. Er zit blijkbaar wel verschil tussen. De carbon vangt de micro deeltjes beter op dan de papieren.
Verschil tussen Bosch en Mann filter kan ik nergens vinden.
Waarom is het handig om precies te vermelden waar ik woon?@xladage wrote:
Ik gebruik zelf ook 5W40
Voor alles geldt dat een goed merk een goed merk is. Gewoon doen wat je wil dus.
Ik zelf gebruik Bougies (benzine) en gloeibougies (diesel) van Bosch
Olie altijd Shell Helix
Filters MannKomt ook omdat dit gewoon makkelijk te krijgen is bij de auto onderdelen zaak in de buurt.
Een ander A-merk zou ik ook zo gebruiken, maar mij niet uitIn het service boekje zie ik dat de opel dealers zelf ook 5w40 erin hebben gegooid. Alleen de laatste keer 5w30. Hij is altijd dealer onderhouden.
Olie hoef ik niet te doen. Dat is 6 maanden terug al gedaan.
Ik haal wel de filters van Bosch.
Thanks
*edit*
Net ff naar de staat van de filters gekeken voordat ik ze ga bestellen. Na 2 jaar zien ze er nog als nieuw uit, dus niet nodig om ze te vervangen.
Nu een week verder en nog geen problemen gehad.
Gisteren wel ff het led lampje vervangen van me instrumenten paneel. De KM stand kon je niet zien.
Hopelijk blijft het weg :thumb
De taal is gewoon Engels.
Beide onze auto’s heb ik bij de universele garage in onderhoudt. Ik vertrouw dealers maar weinig. Als ze iets niet kunnen uitlezen dan weten ze al niet wat ze moeten doen :hmmz
Met onze Astra bij Opel Maarssen gebracht voor een grote beurt. 2 dagen later moest ik remmen en pedaal ging tot de bodem en gebeurde verder niks. Dus snel terug schakelen en handrem. Toen meteen door naar de dealer gereden en ze gingen meteen kijken. Ik keek fijn mee en de monteur zei opeens. :” Je moet je remvloeistof verversen zo te zien is dat jaren niet gebeurd” Ik zeg oohhh dat is apart, want 2 dagen geleden hebben jullie groot onderhoudt gedaan en is dit op de lijst afgevinkt. Hij wist even niks te zeggen…
Ik had verwacht met dit euvel dat ze wel een idee hadden in welke richting ze moeten zoeken.
Ik dacht eerst nokkenas sensor of iets, maar als een sensor defect is dan moet de Op com of de dealer dat meteen kunnen zien dmv een foutmelding toch. En een kabelbreuk moeten ze toch ook kunnen zien?
Gisteren en vandaag nog geen problemen gehad.
Als het probleem nog niet weg is krijgt hij denk ik een bordje met te koop erop. En komt er geen opel meer.
2 van de 4 opels die we hebben gehad , hebben zulke gekke problemen waarvan de dealer zelf geen flauw idee heeft wat er aan de hand is.
Nah ze hebben zelf helaas geen idee wat het kan zijn.
ABS ringen gereinigd, Stekker stuur apparaat gereinigd en stekker instrumenten paneel. Daarna hebben ze een proefrit gemaakt en reageerde de auto weer normaal.
Ik ben benieuwd, maar ben er bang voor dat het probleem nog steeds aanwezig is.
Sta nu bij de dealer. Hij was weer overtuigd dat het de stekker van instrumentenpaneel is. Prima fix maar.
Na 30 min. terug. Nee het is niet de stekker. Ene wiel draait 45km en ander wiel 70. UUhhhh WTF
Ze moeten nu ook gaan zoeken. Ik zei 2 uur zoeken. Ik wil niet dat het TEveel geld gaat kosten.
Er is geen coulance mogelijk.Auto is uit 2006 dan zijn e opels blijkbaar al afgeschreven :wtf
@zlatan1411 wrote:
Heb je de accu al aan de druppellader gehad. Begin daar mee dat kost niks. Ik kocht een nieuwe accu organel gm bij de dealer. een jaar rotzooi meer gehad, 400 aan diagnose kosten verder. Zelf hele auto uit elkaar gehaald alle massapunten met contactspray ingespoten en vast gedraaid. Bleek accu te zijn. :shock: En kijk alle maar ook alle zekeringen na en de relais achter je zekering kast
Yup ;)
@Jiro wrote:
Remlichten werken prima. Oliepijl is ook goed. Accu is nieuw (2 maanden geleden gekocht) Varta blue B18. Deze had ik ook voor de zekerheid opgeladen met de ctek 5.0test&charge. Volgende dag zelfde shit.
Maar een nieuwe accu kan ook stuk zijn natuurlijk. Ik heb niet een andere accu liggen om te proberen. En die van de andere auto past volgens mij niet. Die is 2 x zo groot.
Vage vind ik dat het probleem steeds vaker voorkomt.
6 maanden geleden. Startmotor was gaar. En tijdens die periode deed de KM teller ook gek. Startmotor vervangen. En daarna ~2 maanden geen last gehad. Toen af en toe kwam dit probleem voor. Daarna merkte ik dat de accu gaar was. 100% opgeladen (uit de auto gehaald en opgeladen) volgende dag na een stuk rijden weer leeg. Zeer moeilijk starten. OP weg naar de accu boer teller uit ze dak. Toen ik van de snelweg af ging en soms stil moest staan gingen allerij lampjes branden in me dashboard. Stuur bekrachtiging stopte ermee en allemaal piepjes. OP bestemming en nieuwe accu er meteen in en alles deed het weer voor 2 maanden. Toen weer hetzelfde probleem.
Nieuwe software laden in de ECU zal toch niet zo duur moeten zijn bij de dealer?
Ik neem sowieso mijn laptop mee dus kan ik de resultaten laten zien.
Ik baal wel enorm. Auto is vrij jong 2006 met 77K op de teller. Dit is onze 4e Opel waarvan de 2e met vage klachten. Me vrouw wil onze BMW verkopen en een Insignia kopen……Met dit soort klachten op een jonge auto denk ik niet dat ik voor een 5e opel ga :(
Thanks all :)
HHmmm jullie denken ook al een stroom issue :/
ZOu de opel dealer dan toch gelijk hebben? Dat het de stekker achter het instrumenten paneel de oorzaak is Vanwege slechte verbinding.
Remlichten werken prima. Oliepijl is ook goed. Accu is nieuw (2 maanden geleden gekocht) Varta blue B18. Deze had ik ook voor de zekerheid opgeladen met de ctek 5.0test&charge. Volgende dag zelfde shit.
Ik heb ~ 25KM gereden.
Ik heb geen verstand van electra dus moet het laten uitzoeken :(
Donderdagochtend een afspraak gemaakt bij de opel dealer. Hij is ervan overtuigd dat het de stekker is dus dan zou hij dat toch zo opgelost moeten hebben? Zeker als het een bekend probleem is bij de corsa c. Ik kon er iig niks van maken met de stekker.
Dikke kakzooi. Vorige week koppeling en vliegwiel van onze andere auto moeten laten vervangen. Dure hobby zo :cry
Na me werk. KM teller uit ze plaat. Meteen aan de kant laptop aan en Op Com erin.
Vehicle speed geeft hetzelfde aan als de teller.
Ik stond stil en de km teller ging zelfs boven de 200. Dit werk ook aangeven in de software.
RPM 730 en speed 215 :wtf
Verder gaf hij deze melding.
Dit iel me alleen op.
Knock retard zie ik soms ook bij alle 4 de cylinders.
Oil pressure – underpressureDit is het Excel bestand. Ik heb hem al aangepast, zodat hij leesbaar is.
https://www.wetransfer.com/downloads/9a858e6f9f48d0bedf207597a06adc9920141013175035/992222d85427490ad307282507e0e45520141013175035/b7086c” onclick=”window.open(this.href);return false;Snap jij er wat van??
Als ik stil sta en de KM teller doet gek dan loopt zelfs me gereden KM stand gewoon door.
Bedankt voor je reactie.
Als ik het gaspedaal intrap gaan de waardes idd omhoog. En bij gas los weer omlaag.
Zou deze sensor het probleem kunnen veroorzaken dat de motor niet wilt starten? Het niet willen starten gebeurd alleen als ik rij en de KM teller gaat op en neer en dan de motor uit zet.
Men heeft het over de NL versie, maar bij mij is alles Engels. Is het een instelling?
Op-Com erop gezet.
Kreeg deze meldingen.
Daarna reset foutmeldingen. Motor half uurtje uit gezet. Daarna weer aan en de meldingen komen niet terug.
Waar zou ik kunnen zien wat de waarden moeten zijn?
Zou iemand mij de downlaod link voor de NL software willen sturen aub?
Ik ga de op com in NL bestellen, maar volgens mij heeft deze alleen Engelse software.
http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false;Dank
Gaat erg moeizaam zeg. De stekker is groot zat, maar waar de klemmetjes in zitten hebben zulke kleine gaatjes dat ik er met mijn gereedschap niet tussen kom, om de klemmetje wat dicht te knijpen. Ik heb het geprobeerd met een naald. Dat lukte iets.
Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Enige vreemde wat me opgevallen is dat de accu 12.8v aangeeft en met de motor aan verschilt dat. De ene keer 14.2V en andere keer 12.8V. Is dat de spanning regelaar van de Dynamo?
Vanochtend bij de dealer geweest.
Die zegt ook dat het een bekend probleem is bij de Corsa C en de oplossing is de stekker aanpassen, zodat de stekker vaster om de pinnen zit. Er schijnt nu dus net teveel ruimte te zitten. Een andere oplossing is er niet volgens de beste man bij de opel dealer.
Vanavond maar eens knutselen.
Ik wil er ook 1 kopen, omdat ik nare problemen heb met onze corsa C :(
Nou zie ik dat veel van jullie de China kloon hebben gekocht, maar levering duurt natuurlijk x dagen/weken.
Als ik er 1 in NL koop dan heb ik die morgen in huis.
Heeft iemand ervaring met deze?
http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of deze.
http://www.obdscanners.nl/diagnostisch-hulpprogramma-voor-auto/5278-opcom-op-com-2010-v-kan-obd2-opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En wat je uitleest zijn dat vage error codes waarvan je de betekenis moet opzoeken op internet ?
Thanks
Ok duidelijk niet doen dus :)
Is het dezelfde NL software die je op de op-com nl website kan downloaden?
-
AuteurBerichten