Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Mensen,
De oplossing van mijn probleem is een lang verhaal :
eerst naar mijn vertrouwde garage alwaar de storingen werden uitgelezen: dat was een hele verzameling.
Dus-> resetten en weer een rondje rijden.
– EGR-klep en gasklep zouden niet goed functioneren.*** Zelf aan de slag gegaan:
– EGR-klep gedemoteerd en doorgemeten, alle gemeten (ohmse)waardes waren niet echt afwijkend van autodata gegevens.
– Gasklep gedemonteerd en gecontroleerd, ook hier een vloeiend verloop op de ohm-meter zoals verwacht.
– hierop ook nog alle bedrading doorgemeten (omdat ik ook toevallig enkele martersporen onder de motorkap had zitten)fenomeen bleef…
Een weekje later weer de computer uitgelezen bij mijn eigen garage:
– Nu hadden de Injectoren en de luchtmassa-meter een storing te melden….Uiteidenlijk (na twee weken) op hangede pootjes maar naar de OPEL-garage voor een diagnose-test
waarbij ik al aangaf wat ikzelf al had gedaan en of niet evtueel de uitlaat verstopt kon zitten…..
HUN CONCLUSIE –> (nagenoeg zelfde storing ook EGR-klep en gasklep-storing) Motormanagement-computer stuk [zéér vreemd, maar ja wat wil je, dat zijn de specialisten]
kosten 1025 euri’s (exlusief BTW)
– een nachtje Internet afgezocht en er eentje gevonden voor 150 euri ( let op: moest ook nog gereset zijn)een week later weer naaer de OPEL-garege, voor de oude computer door de nieuwe computer te vervangen en te programmeren.
** wat denk je: geen verbeterign met rijden , garage ging weer uitlezeren, kwam alleen de EGR-klep naar boven
–> conclusie OPEL-garage: dan moet die kapot zijn. (revisie-modellen die kunnen zij ook leveren )
helaas voor hun vertrouwde ik hun vakmanschap niet meer zo…. en heb een deal gesloten dat als het dit ook niet was, ik niets zou betalen, dan kom niet, ik moet wel de uren betalen.een dag of drie later weer terug (want natuurlijk niet op voorraad)
— helaas dat was het ook niet —
als laatste hebben ze dan de uitlaat losgeschroefd direct achter het spruitstuk, en jawel hoor: rijden als een tierleir
Helaas onze leibve OPEL-garage zo’n slordige 600 euri gesponsord en nog geen Katalisator
Leve de OPEL-Garage
Hallo allardwinkel,
ik moet mij verontschuldigen omdat ik mijn topic nog niet ge-update heb. (maar had het ff helemaal gehad met OPEL-garage)
voor jou even een snelle reactie, bij mij was het na héééél veel omzwervignen van de erkende OPEL-garage een verstopte uitlaat……..
– te testen door de uitlaat (half) los te draaien onder het spruitstuk en dan een testrit te maken…
– ditzelfde doe je nog een keer door de uitlaat los te draaien nét achter de katalysator.rijdt ie bij de eerste test goed, en bij de tweede niet, dan is de kat verstopt. (zoek maar op E-bay voor een tweedehandsje, want nieuw is niet te betalen)
succes,
JhonPeter,
‘t is een Omega B- station
uit juni 2000 met een Y22XE motorik heb inderdaad wel een paar ECU’s zien staan op Ebay, maar je weet nooit wat je krijgt als iemand je iets toestuurt.
hoe is jullie ervaring met ebay koopjesgr,
JhonHallo Ron,
Heb hetzelfde probleem, ECU stuk vlg garage, de kosten van een ECU komt op 1026 euro (excl.) zonder programmeren
Halllo bandenkoning,
zo kun je heet ook bekijken, hij zit inderdaad onder het ruitensproeier reservoir, midden in de naad van de kleine gril onder de bumper.Peter had inderdaag gelijk, hij zit bij de Omega B exact in het midden onder de bumper in de zwarte gril , je komt er vrij gemakkelijk bij.
Nieuwe gehaald bij auto-onderdelen zaak voor €10,- werkt de buitentemp-aanwijzing weer prima
Hallo mannen,
bedankt voor de snelle reactie, ik gaa vandag aan de slag….Nog een Update m.b.t de storing):
het fenommen manifesteert zich ook voor bij lagere snelheden ( in alle versnellingen), zodra ik bij de 2275 rpm. ben begint ie te stotteren en gaat het MM lampje branden, schakel ik dan over, en rij met lager toerental, gaat lampje weer uit.
(N.B. bij koude motor diet ie het even niet) -
AuteurBerichten