Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met de lichtschakelaar op het dashboard kun je de binnenverlichting continue aanzetten. Volgens moet je dan de schakelaar iets uittrekken.
Kijken of ie dan wel brand.Testen met winterbanden is goede optie denk ik.
Het tikken, klepstoters zou kunnen, maar dan zou je verwachten dat ie het regelmatig zou doen.
Als het tikken niet zo hard zou zijn zou ik denken aan een bougiekabel of bougiedop die soms doorslaat?
Ik ben geen monteur, maar denk nu even hardop “stel dat het een bougiekabel/dop is dan gaat de motor onrustig lopen en zou je misschien de distributieketting kunnen horen klapperen”.
Je zou de kabels en bougies even kunnen checken. Is in ieder geval goedkoper dan nieuwe klepstoters.
Succes.Motor + bak is inderdaad het handigste. En naar boven uithalen gaat prima.(dus met motortakel) Kan het subframe blijven zitten.
Wielen eraf- fuseekogels losmaken – stuurkogels losmaken- je kunt dan de aandrijfassen uit de bak trekken.
Verder natuurlijk uitlaat – benzineleiding- motorsteunen- koppelingskabel en alle electra aansluitingen. Gewoon even rustig kijken dan zie je eigenlijk vanzelf wel wat er los moet.
Kan zijn dat de ventilator voor de radiateur er even af moet voor iets meer ruimte. Oja de motorkap verwijderen.
Moet lukken, heb het vorig jaar in m’n eentje gedaan met een motortakel en ik ben geen automonteur.
Heel veel succes.Heb in de afgelopen 5 jaar 2 keer een donor motor gekocht. 1 x Peugeot en 1 keer Corsa C. Bij de betere sloperijen kunnen ze je exact vertellen wat de status van het blok is. Je krijgt sowieso garantie van 3 tot 6 mnd. ( niet dat je er op zit te wachten om een blok na 1 mnd weer uit te bouwen)
In mijn geval heeft het beide keren goed uitgepakt. Het Corsa C (z12xe) blok kostte 450 euro. Bij omwisselen van een blok kan je gewoon de bestaande computer op het blok overzetten.Zit de originele maat banden erop of zijn er bredere banden gemonteerd? Bredere banden zijn vaak gevoeliger voor spoorvorming.
Kijk eens of de banden schuin zijn afgesleten of last hebben van cupvorming. Zijn je banden bijna versleten dan kan een nieuwe set soms verrassend veel verbeteren.Het tikken wat je noemt kan ook komen van de injectoren. Deze kunnen ook redelijk hoorbaar zijn. Is overigens onschuldig.
Is opgelost door Liviu2004 :thumb
Door slechte massa zal de accu in principe niet leeglopen. Wat wel kan gebeuren is dat de accu minder goed bijgeladen word tijdens het rijden.
Mijn ervaring was dat het aansluiten van een andere auto dmv startkabels niet echt hielp. Door onvoldoende massa komt deze extra stroom ook niet helemaal door.
Ik dacht eerst ook aan een defecte accu, maar na opladen van de accu en plaatsen van extra massakabel blijft de auto nu goed starten.Je zou nog even kunnen checken of je massa in orde is. Heb daar zelf problemen mee gehad.
Heb bij wijze van proberen een startkabel vanaf de minpool van de accu direct op de versnellingsbak geklemd. (gewoon met de klemmen van de kabel erop gezet)
Bij mij was toen het probleem verholpen. Heb later een definitieve “extra” massakabel er tussen gezet.
Omdat het makkelijk is uit te voeren, wellicht het proberen waard.Voor zover ik weet is deze koppeling hydraulisch bediend. Je zou voor de zekerheid even kunnen ontluchten. Gaat op dezelfde manier als remmen ontluchten. Vlakbij het punt waar de koppelingsleiding zit aangesloten vind je een ontluchtingsnippel. Mijn ervaring is dat ontluchten via de nippel lastig is. Ik draai de nippel eruit en dan even een vinger voor het gaatje houden.(werkt sneller en beter)
Klopt wat Wim V6 zegt. De thermostaat regelt in principe de temperatuur. In jullie geval blijft ie (deels) openstaan. Bij de mijne bleef hij dicht, motor word dan te warm. Heb je ook geen keus, je moet dan direct de thermostaat vervangen.
Vervelend bij dit type is dat de thermostaat achter de distributie zit, maar als jezelf een beetje handig bent is het goed te doen. Voordeel bij dit blok is dat er goed bij kunt. Onderdelen zijn relatief goedkoop.
Je zou nog kunnen checken of de koppeling onder de auto wel goed vastzit. Is bij controle waarschijnlijk los geweest.
Heb dit zelf namelijk ook een keer gehad na opnieuw afstellen.Wim-V6: zo’n idee had ik ook, maar ik had niet verwacht dat er Corsa’s van dit bouwjaar zouden zijn die geen EGR hebben.
Is uit programmeren de enige optie?Dank voor jullie reacties.
De software lijkt mij het probleem niet, die komt van een (goed) lopende Corsa. En mijn Corsa loopt ook zonder problemen, alleen het mm lampje brand.
Verder zit er helemaal geen EGR bedrading op mijn Corsa, ik kan dus ook niet de bedrading overzetten van de oude motor. -
AuteurBerichten