Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@jerry1971 wrote:
Ik ben er waarschijnlijk ook , voor mij mijn eerste opel meeting lijkt me leuk zo’n meeting
1.Jraaf
2.Speaker
3.Corsabc20xe Signum2.8 Ovb
4.GTS Power
5.Arontje Ovb
6.Dennisd
7.Leo Stw-Opc-R.
8.Lucas Stw 2.8 tuuuurbo
9.JessyGts
10.Speake met Opc stw
11.Familie Bos stw
12.Peter.Opel Vectra A v6 CDX
13. Gw Riemersma
14. BennieC2Stw15 jerry1971[/quote]
Inmiddels niet meer mijn eerste meeting 15 mei bij big opels geweest was heel leuk mooie opels gezien helaas kon ik niet de gehele meeting bijwonen a.s. zondag 22 mei naar Dronten
Ben ook aanwezig , net mijn nummer gekregen
Lijkt mij ontzettend leuk zo de eerste keer in Dronten :afro :thumb
Kom met de vectra b2 2.5 v6@kadett-supreme wrote:
Afgelopen weekend heb ik Peter zijn Vectra voor de deur gehad. Zie de video voor een uitgebreide reportage en resultaten.
[youtube:2us32yvh]http://www.youtube.com/watch?v=G1y6sZyXKCw[/youtube:2us32yvh]
Wat een ontzettend mooi resultaat , je ziet daadwerkelijk dat mits je de juiste middelen en een flinke doses inzet de lak weer kan laten stralen alsof ie nieuw is werkelijk prachtig
@bart-gsi wrote:
Dat ziet er ook nog netjes uit , dit vind ik personlijk mooier dan de creme uitvoering en dan kijk ik puur naar het gehele interieur
Ik vind persoonlijk dat er net iets teveel creme is gebruikt zoals de delen van het dashboard en de midden console maar dat is puur mijn smaak@wim-v6 wrote:
Mooie auto.
Knap leder vinden zal lastig worden.
Meeste heeft wel slijtege, de meesten die gesloopt worden hebben toch al gauw 2ton weg.Mijn leder is trouwens nog relatief netjes, met 295.000km achter de kiezen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Idd ziet er nog heel netjes uit , creme leder hier zijn er niet zo heel veel van weet wel dat de onyx uitvoering vaak de creme uitvoering zijn
Ik ben er waarschijnlijk ook , voor mij mijn eerste opel meeting lijkt me leuk zo’n meeting
1.Jraaf
2.Speaker
3.Corsabc20xe Signum2.8 Ovb
4.GTS Power
5.Arontje Ovb
6.Dennisd
7.Leo Stw-Opc-R.
8.Lucas Stw 2.8 tuuuurbo
9.JessyGts
10.Speake met Opc stw
11.Familie Bos stw
12.Peter.Opel Vectra A v6 CDX
13. Gw Riemersma
14. BennieC2Stw[/quote]
15 jerry1971Dit is de mijne 11-1999 met net geen 54000km , super onderhouds history ( nog net geen tankbonnetjes , verder alle rekeningen vanaf 2000 aanwezig )
Kras en deukvrij op 1 steenslagpitje na :(Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
Als ik het zo ff vluchtig bekijk lijkt het erop dat ook de stoelen en achterbank van een astra g gaan passen of heb ik het nou helemaal mis alleen de deurpanelen zullen niet gaan passen
Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
Dat met gewoon sleutel omdraaien dat heeft volgens mij elke opel met electrische ramen het kan trouwens ook al als je hem de eerste keer al vasthoud met op slot draaien , en een AB van een omega heb je niet nodig wel een opcom of een tech2 om het programma in te leren van een omega b ( tenminste als het klopt wat er in de how to staat ) alleen mijn probleem is dat mijn opcom het niet meer doet dus de vraag van mij is kan iemand die in het bezit is van een opcom of tec2 in de buurt van Amsterdam mij helpen ??
Zelfs voordat de vorige eigenaar hem inleverde bij het garagebedrijf ( autojorg te Veghel ) is de auto nog bij opel geweest en helemaal in orde gemaakt alle puntjes die er waren opgelost
:D :thumbDank je wel , de velgen had ik van mijn astra afgehaald voor ik hem inruilde
Ik wil hem eigenlijk nog 3a4 cm verlagen en dan is ie af op leer na dan
Ik ben er ook superblij mee , dit is een nieuwe auto uit1999 hij heeft maar 53000km gelopen en altijd binnen gestaan want alles wat je bekijkt is brandschoon en om dat voor elkaar te krijgen moet je hem gewoonweg uit elkaar halen en dat geloof ik niet dat ze dat doen bij een handelaarDat denk ik ook :D :D :D :thumb
Gisteren de ramen getint en de velgen gewisseld
Wat ik nog zou willen is een beetje verlagen , een afneembare trekhaak ipv deze vaste en een leder interieur maar dat moet dan ook in nieuwstaat zijnVerstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
Zal zo nog wat meer foto’s posten , als ik weet hoe je meerdere foto’s tegelijk kunt selecteren
Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
O ja , de reden dat ik het gelijk op deze manier aangepakt heb is eigelijk best simpel ,
bij dagelijks gebruik rookte de motor bij een koude start en als ik hem een week niet gebruikte namelijk niet
wat gebeurt er nu de olie zakte bij dagelijks gebruik door de seals heen en bleef op de zuigers liggen waardoor als je starte eerst de olie vebrande en als ik hem dus een tijdje liet staan zakte deze olie vervolgens langs de zuigers terug het carter in waardoor er dus geen olie meer bovenop lag , ook vond ik het gebruik behoorlijk aan de hoge kant , nu weet ik dat opels zowiezo niet zuinig zijn maar 1op8 voor een tweeliter motor vond ik best erg veel en dat zijn gecombineerde kilometers
dus vandaarJa
Gelijk alles aangepakt nieuwe klepseals , eigenlijk de hele kop is gereviceerd , nieuwe zuigerveren en krukaslagers alle bijbehorende pakkingen en de motor gespoeld daar komen nog een aantal nieuwe slangen op en dan is ie motorisch gezien praktisch nieuw kosten 1300eu incl btw
daar kon ik toch niet voor lopen klooien , nu is het gelijk goed aangepaktVanmorgen nog een setje velgen opgehaald ( vectra c , gts velgen ) en gelijk eronder en moet zeggen alles bij elkaar ben ik zeeeeeeer tevreden
nog een beetje verlagen en de remmerij aanpakken samen met wat carrosserie onderdelen ( stootstrips ) en dan kan ik weer heel wat jaartjes vooruitYes
De astra loopt weer als een zonnetje , had verschillende dingen geprobeert maar eigenlijk niets hielp sterker nog na een aantal ritten met een te zware aanhanger werd het erger hij begon zelfs te roken bij een koude start ( blauwe rook ) wat duide op olie verbruik verder op onderzoek uit wat tot de ontdekking leide van lekkende klepseals ook was de carter ontluchting sterk vervuild en tikde de motor er behoorlijk op los dus afgelopen week de auto weggebracht voor een motorrevisie met als gevolg een stille en niet meer rokende auto
Dus weer helemaal happy ook is er in de tussentijd het nodige gedaan , koplampen vervangen voor angeleyes , afstands bedieningen voor de cv besteld en met een opcom zelf ingeleerd wat trouwens heel gemakkelijk was en ook de mid vervangen voor een ander exemplaar uit tjechië en als laatste ook het wiellager linksvoor vervangen
Blijft er gelukkig nog genoeg over om te doenIk wil bv de stootlijsten vervangen , de mijne zijn behoorlijk verkleurd en hier heb ik wel een vraagje over
zelf heb ik een vijfdeurs hatchback maar er staat op marktplaats een schade station uitvoering met dezelfde carosserie kleur als de mijne kan ik de stootlijsten overzetten ook de onderste lijsten , want als ik het zo zie lijkt het gewoon te gaan passenHoe krijg ik hier een foto geplaatst heb alles geprobeerd niets
Op de foto is duidelijk te zien dat de nokkenassen niet met elkaar getimed zijn ( dat wil zeggen het markeer punt van de ene nokkenas staat verder weg van het centreerpunt dan de ander ) dus probleem met het slechte stationair lopen is gevonden hoop ik , ook merkte ik het tijdens het rijden dat er wat mis was , nu alles eraf en overnieuw doen ga het maar zelf doen want garage bedrijven snappen er soms ook niets van
Allen bedankt voor de reacties nu maar op naar het volgende sleutels en op-com iemand een idee waar heb wel wat gevonden maar luister graag naar tipsHij verbruikt , tenminste dat zegt mijn gevoel ook meer benzine dan gebruikelijk is helaas kan ik het nog niet goed meten want ik heb hem pas , verder een heerlijke auto zit veel meer power in dan mijn oude 1.6 8vtje hoewel dat ook een heerlijke auto was om in te rijden
Dus eerst de kleine mankementjes verhelpen en daarna gaan we een beetje pimpen ( nu ook al gedaan hoor ramen getint , volledig gepoetst en andere radio met stuurwielbediening , zal wel eens foto’s posten als ik tenminste weet hoe dat moetOk dit bericht ging dus wel goed
Ik had dus altijd begrepen dat de motoren van opel wel een kleine foutmarge kunnen hebben ( uitsparing in de zuigers om een kleine verschuiving op te kunnen vangen ) dat wordt dus eigenlijk bevestigd ik ga zondag kijken naar de volgorde en of ze de juiste bougies hebben gebruikt en naar de timing van de distributie ( als je dus wil dat iets goed gebeurt zal je het zelf maar moeten doen , dit is dus weer zo een geval )
Het lampje op de sleutel werkt , en de centrale vergrendeling ook ( sleutel in het slot ) ook gaan de ramen dicht als je hem doordraait en vasthoud maar krijg hem dus niet aan de praat het syngroniceren werkt nietProbeerde nu al twee keerbericht te plaatsen twee keer zie ik hier niets van terug
De auto heeft pas een grote beurt gehad hierbij zijn olie , oliefilter , bougies , distributie en interieurfilter vervangen en nu vermoed ik dus dat of de timing van de distributie verkeerd is of de verkeerde bougies zijn gebruikt want bij de proefrit was alles in orde , ga zondag ff kijken naar de bougies en probeer ik ook ff te kijken naar de distributie hoop dat het 1 van de twee is anders wordt het inderdaad verder kijken
Nu heb ik ook gelijk een vraag over de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling heb namelijk maar 1 sleutel en deze doet het niet maar weet dus niet of het aan de sleutel ligt of aan de kiekert kan ik dat op een eenvoudige manier zien welke van de twee er stuk is , vermoed de sleutel maar voordat ik nieuwe bestel wil ik het toch wel zeker weten15 mei 2015 om 14:27 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18020050Dat is ook weer een alleraardigst bakkie Sander , ben vanmorgen in Steenbergen geweest en inderdaad een hele leuke wagen helaas lagen mijn wensen ten opzichte van de garagehouder te ver uit elkaar dus moest ik helaas nee zeggen, wel heb ik een andere leuke auto kunnen vinden in Heerhugowaard ( best een aardige rit vanaf Steenbergen ) namelijk een astra g ook full options een 2.0 automaat , waar ik ook het nodige nog aan kan doen
Ik hoop dat er voor jouw ( oude ) vectra nog een liefhebber is want mooi is tie wel hoor14 mei 2015 om 21:27 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18020042Ja he hallo Sander
Jouw auto staat in steenbergen , en zoals je hebt kunnen lezen heb ik zelf een vectra b 2.0 dth gehad een ex politie auto
ik vond en vind nog steeds het ontwerp van de b ontzettend mooi , dus ja ik ben op zoek naar een vec en vond die van jou op marktplaats en herkende er wat aan dat ik ook hier heb gezien dus ben ik meteen maar gaan zoeken , dus vandaar de vraag aan jou
Ik ga morgen ff kijken of het wat voor mij is , zelf rijd ik niet zoveel ( bedrijfsauto ) dus wat betreft de kilometerstand en verbruik doet het mij niet zoveel maar wil dus wel een goede auto hebben wellicht die van jou , ik laat het wel ff weten14 mei 2015 om 17:58 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18020040Hoi
Sander ik ben nieuw hier op dit forum , dit vanwege jouw vectra
Zal me eerst ff voorstellen ik ben Jerry uit Amsterdam nu ben ik altijd al een opel rijder geweest : Ascona , kadett , vectra a , vectra b ( 2.0 dth ) en nu weer een astra g dus je ziet een echte opel rijder
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar weer een vetra b vanwege ( vind ik althans ) het mooie ontwerp en kwam ik jouw auto tegen , die ik er al verdacht bekend uit vond zien keek namelijk ook op dit forum om uit te zoeken of er nog specifieke kwaaltjes waren voor de v6 uitvoering , nu is mijn vraag is de vectra buiten de kwaaltjes die je al noemde nog de moeite waard om wat geld in te steken en heerlijk verder te rijden dus zou je mij kunnen vertellen wat ik mogelijk nog moet doen aan de auto ( jouw puntjes van irritatie )Gr jerry
-
AuteurBerichten