Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oké, helaas heeft dit niet geholpen want met de nieuw geplaatste thermostaat blijven de problemen aanwezig. Enig idee wat er nog meer kan een probleem kan zijn?
Oke vreemd. Ik heb dit echter nooit gehad, het speelt nu pas sinds een aantal weken.
Een kwart is nog acceptabel, dat is ongeveer 80 graden? Mijn temperatuur zakt naar 60 graden op de snelweg. Lijkt mij echt te laag.
Gisteren nog aantal extra tests gedaan met de nieuwe en de oude temperatuur sensor. Eerst de oude sensor in een pan met water gehangen om de weerstand per 5 graden temperatuur verschil op te schrijven. Dit met een extra thermometer in het water. Vervolgens ook gemeten aan het motorblok. Waarden komen exact overeen waardoor het zeker is dat beide temperatuurmeters goed zijn.
Vervolgens ook de oude thermostaat getest in een pan met water. Deze gaat netjes open rond de 90 graden. De oude thermostaat werkt dus gewoon naar behoren. Vermoed dat de nieuwe dus ook gewoon goed werkt.
Heeft iemand nog een idee? Kan het niet zijn dat de ene kant van mijn blok warmer wordt dan de andere kant of iets dergelijks? Waardoor de thermostaat gewoon te snel opengaat.
De buis / thermostaat wordt namelijk al wel eerder warm dan wanneer de motor 90 graden is…
Vreemd.
Wellicht dat er iets niet goed is met de kabel van de temperatuur sensor naar de ECU. Mogelijk is de weerstand te hoog of te laag waardoor de juiste temperatuur niet wordt weergegeven. Ik zou niet weten wat het anders nog kan zijn.
De temperatuur sensor heb ik al vervangen voor dit exemplaar: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-temperatuur-water-opel-astra-corsa-meriva.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
De thermostaat is niet van GM maar van Gates. (Rode doos)
Bedankt, die werkt ook naar behoren. De buitentemperatuur wordt netjes via OBD weergegeven.
Ik heb er maar 1 kunnen vinden. Iemand een idee?
Vandaag de thermostaat en gelijk ook distributieriem vervangen. Probleem is helaas nog steeds aanwezig. Iemand nog een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? In de stad/bij stilstaan wordt hij 80/85 graden. Zodra er meer rijwind is koelt hij te ver terug. Ook met OBD2 adapter uitgelezen, geeft dezelfde waarden als op het dashboard.
Vanavond de temperatuursensor vervangen. Heeft helaas niet verholpen.
Het gedrag is precies zoals kaneelschep beschrijft, dan moet het toch de thermostaat zijn. Bij een rit in de stad wordt de temperatuur hoger en zodra ik de snelweg op rij koelt hij weer af.
Of zou het ook nog ergens anders door kunnen komen?
Het is een Z16SE motor. Dat zou vervelend zijn, een reparatie van een thermostaat is aardig wat werk :(
Ik heb zelf ook DEPO lampen. De lenzen gaven wel minder licht dan de standaard koplampunits. Echter was dit probleem snel opgelost na plaatsen van een xenon kit.
Bedankt voor jullie snelle reacties.
De accu lijkt nog goed te zijn, de indicator is nog groen. Dat van die tikkende startmotor of tellernaalden zou heel goed kunnen kloppen.
Het vreemde is dat ik de laatste week weer helemaal geen problemen heb gehad bij het starten. Het is in totaal nu ongeveer 4 keer voorgekomen. (Wel alle keren direct achter elkaar toen).
Als het probleem nog 1x voorkomt vervang ik direct de accu om te kijken of het hieraan ligt.
17″ LF-02 Blaze
Ik heb 6000k, als je het er niet te “gepimpt” uit wil laten zijn zou ik denk geen 8000k kiezen, dat is echt blauw.
Ik heb zelf de zwarte uitvoering!
Hoe heb jij je bumperstops gemonteerd? En welke heb je gebruikt? Ik zie op internet meerdere soorten oplossingen.
Ik heb een Astra G hatchback trouwens ;)
Ik heb ze besteld, ik ben benieuwd!
Het lijkt mij voor de veiligheid niet echt goed, de kabels zijn immers niet berekend op hogere stromen dan 10A. Xenon vraagt juist minder stroom dan originele koplampen. Echter kan de startstroompiek wel hoger zijn (Als het goed is zijn de ballasten hierop berekend).
Ik heb zonder wisselen van zekeringen ook geen problemen gehad.
Toen ik mijn angel eyes net ingebouwd had (Nog zonder Xenon):
Zo zien ze er savonds uit als de ringen branden:
En dit is na inbouwen Xenon kit:
Xenon verbruikt juist minder stroom dan orginele koplampen. Ik heb nog geen problemen gehad. Ik heb de Angel eyes gekocht bij ‘GM-Tuningparts.nl’ en mijn Xenon set is de ‘Slimline Xenon’ van “Autoverlichtingreeuwijk.nl’. Ik zal zo even wat foto’s uploaden.
Ik heb inmiddels een jaar angel eyes voor mijn Astra. Ik heb deze gekocht met gele lampjes, en er zelf (witte/blauwe) ledjes in gezet. Tevens heb ik vorige week een Xenon kit gekocht, wat een licht komt daar vanaf! Ik heb nu al spijt dat ik daar lang mee gewacht heb. Mijn Xenon kit was ook niet duur, doen het echter perfect.
Oke bedankt, ik had inderdaad al wat gelezen over die kabels.
Ik heb precies hetzelfde met mijn angel eyes. Sinds ik ze heb heb ik veel minder licht voor mijn auto.
Ik ga binnenkort een Pilot xenon setje er in zetten, want als ik op een lege weg rij zie ik zeer weinig.
-
AuteurBerichten