Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2010 om 07:31 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672168
Het originele blok blijft er eerst nog even in, ben nu bezig met inbouw van schuifdakje/panorama dakje… Daarna worden de voor as en achteras beiden 5×110 steek, ben ondertussen nog steeds bezig met verbouwen en strak maken van de buitenkant van de auto. Zo komen er dikke 18 inch velgen onder, echt ziekelijk dik… Nou nog alleen superlage bandjes kopen
:o
En de wielkassen moet ik verbreden. Maar als dat allemaal gebeurt is ga ik aan het werk om een C20let met F28 bak in te bouwen, motor word dan getuned tot ongeveer 300 pk, teminste, dat is wel mijn bedoeling.Dus als iemand nog een C20let met f28 6 bak heeft liggen dan hoor ik het graag, motor en bak mag wel wat werk aan zitten, gaat toch eerst op de bok en word compleet gereviseerd.
Greetz
Noujah, we zullen zien, ik laat wel weten hoeveel tijd en geld het mij heeft gekost, reden is dat ik 18 inch velgen heb gekocht met goede banden voor een prikkie… Maar dan moet ik ook nog mijn wielkasten uitslijpen en verbreden, maar dat staat wel echt gruwelijk dik… Maar als het puur alleen een kwestie is van naven ombouwen wil ik dit wel doen, maar dan wel met zo min mogelijk laswerk enzo, ga er ook geen 300 euro aan uitgeven ofzo, 100 euro vind ik leuk, dan houdt het op, dus maar ff goed naar onderdelen zoeken:afro
Dat is wel een goed idee, ik heb thuis ook nog zo rol folie met vakjes erop, heb ik wel een gebruikt om rommel op de printen, dan uitsnijden , ergens op plakker en dan over spuiten, maar daar staan vakjes op van 10×10 mm, als ik dat nou super strak van links naar recht plak, hoef ik me ook geen sorgen meer te maken of bramen die de lak beschadigen enzo. Daar kan ik dan een malletje van het raam op leggen en overtrekken… Dan is hij sowieso 100 procent recht…
ohh, excuses… originele post is al bewerkt van 5X100 naar 5X110…
maar die naven passen er gewoon zo 1 op 1 op, of moet er nog veel voor aangepast worden?
ik wou achter eigenlijk ook schijven hebben omdat ik in de toekomst nog waarschijnlijk de ombouw ga doen naar c20let en dan wil ik ook wel graag echt goede remmen hebben, komen ook grote velgen op dus goede remmen is wel echt van belang.ja, maar als je zoiets uberhaupt scheef slijpt dan ben je wat mij betreft gewoon net goed genoeg om zoiets te doen,
je moet weten wat je kan en je moet het natuurlijk ook durfen, duf je het eigenlijk niet en loop je te stressen gaan het fout… daar durf ik dan wel geld op te zetten,
maar om alles zo recht mogelijk te doen, daar is dus die mal voor. meten is weten, 10/100000 X meten en 1 keer slijpen/frezen….strijdplan:
*binnenbekleding eruit,
*folie in de auto leggen(voor vallende bramen en vonken etc.)
*meest logische plek opzoeken voor het raam(denken aan: vlakheid, pasvorm…etc.)
*mal maken voor het uitzagen van het raam,
*aan de binnenkant dak verstevigen(als er een stuk staal mist is er kans op ontzetting van het dak)
*mal vast zetten op het dak op plaats(met kitpuntjes en duct-tape etc.)
*dak uitfrezen
*raam in dak laten zakken,
*gaten boren in het dak voor bevestiging,
*raam eruit en een dun laagje kit aanbrengen op buitenlijst raam, (op plaatje staal 10 even dikke strepen aanbrengen(kom ik zo op terug)
*raam weer laten zakken op zijn plek en goed aandrukken(totdat je de kit er net niet tussenuit komt)
check om de 15 minuten 1 streep van de kitnaden op het staalplaatje, is de kit half hard(dus hij beweegt nog goed mee maar als er spanning op komt vervormt hij niet zo heel erg veel meer)dan draai ik de bouten aan vanuit de binnenkant van de auto.1 dag later als de kit compleet is uitgehard ga ik al de bouten nog een keer iets strakker aan,
zo is het dakje gewon compleet waterdicht.
teminste, dat hoop ik dan toch maar echt voor mezelf:Pklinkt wel redelijk goed toch?
ik heb namelijk geen airco in mijn auto en in de zomer word dat gekke ding we 45 graden volgens mij,
dus een dakraampjein echt geen overbodige luxe…is dat zo?? dat ze bijna altijd knappen…
ik heb mijn side skirts er nou tig keer vanaf gehad en er is nog niet 1 afgeknapt,
mischien zijn mijn klemmen gloednieuw en daardoor nog aan de sterke kant ofzo.ik heb exact hetzelfde met de linkerkant vn mijn voorbumper(links als j voor de auto staat)
maar bij mij zitten er nog gewoon de originele koplampen in, nou komen er andere bumpers op dus ik maak me niet zo druk.
als ik jou was zou ik het toch even na gaan kijken, kan een uitgelubberd gat zijn of een los schroefje ofzo, dan is het een quick fix toch?
en het staat gelijk een stuk beter:afro16 juni 2010 om 15:16 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672166ik ben absoluut niet te lui om de hele rommel om te bouwen,
het punt is alleen dt ik liever niet een motor ruimte van een auto ga verlassen voor een ander blok,
die 1800cc heeft ook wel redelijk wat kracht onderin neem ik aan?
dan zal ik een zo’n blok opzoeken, die past er dus 1 op 1 zo in….
maar ik zou me nu eerst bezig met de buitenkant, als dat klaar is ga ik verder met de binnenkant en het blok.
kont is al zo goed als dicht, paar stripjes er nog in lassen en dan overspuiten en ruimte maken voor de nieuwe bumper houders.
alle originele schroefgaten komen te vervallen, alles was rot dus moet ik nieuwe gaten boren etc.
morgen haal ik de voorbumper er vanaf, dan zal ik eens kijken wat voor verassingen daar achter zitten:(
hoop dat de voorbumper er gelijk op kan, achterbumpertje erop, uitlaat aflassen en dan naar de spuiter:oprecies wat groenetijger zegt, wat vind jij veel, hoeveel werk heb je er voor over etc. etc.
spaghetti spruitstuk: 200 euro
zelfbouw: 30 euro + 6 uur werk(heb je een strak mooi en vooral functioneel ding)uitlaat: 500 euro (op maat uitlaat)
zelfbouw: materiaal: 30 euro(RVS 316)
demper: 75 euro
klein verbruiks materiaal: 10 euro
voor 115 euro euro heb ik een mooie sport uitlaat met kat vervanger, middendemper vervanger en nieuwe demper
ben er ongeveer een uurtje of 3 mee bezig tot nu toe en hij is bijna klaar.motorkap met booskijkers:
laten doen: 100 tot 150 eur
zelf doen: ????(heb alles liggen dus zou et niet weten)alles is aan te leren, dus zeggen dat je geen verstand hebt van auto’s vind ik geen excuus:P
een beetje handig zijn helpt al een hele boel,ik heb er nou ongeveer 400 euro in zitten en dan kun je niet eens zien dat er iets aan gebeurt is,
hele onderkant van de auto is geborsteld, roest omvormer op gesmeerd, opgeschuurd, en overgespoten, onderdelen vervangen(schijfen etc.)
uitlaat, spruitstuk, roestplekken uit de auto geslepen, nieuwe delen in gelast, etc. etc. etc.
ben nu 2 week bezig en begin nu eindelijk vooruitgang te zien en ik moet zeggen….dat is het mooiste wat er is:worshoe werkt dat knopje dan?
ik weet eigenlijk ook niet eens hoe de deur klink werkt hoor(mechanisch of hetzelfde als de achterklep met kabels?), maar als de klink helemaal weg is hea, hoe krijg je hem dan nog op slot enzo?
morgen zal ik de gehele binnenbekleding van de deur eraf trekken en kijken of ik een leuke oplossing kan vinden, ik moet er toch bij voor de speakers, ik ga morgen gelijk even kijken naar een universele inbouw tankdop, en hoe ik die aan moet sluiten enzo.
ik moet zo langzamerhand ook een keer foto’s maken van mijn autotje, hij zit er aardig brak bij namelijk, heel sneu gezicht… maar hopelijk word het heel snel een stuk beter….mooie velgen trouwens, alleen die gele tigra heeft geen blik, geen uitstraling, kijkt niet egt boos ofzo en dat is een beetje jammer.
ik had die motorkap nog een beetje verlast tot hij lekker kwaad kijkt, dan was die auto echt helemaal af geweest.oke, dus het slot achter kan ook wel weg, maar ik trek hem van het slot af zoals ik nu de knop indruk,
en dan…… dan moet er iemand achter de auto staan die de achterklep omhoog doet? of moet er een veertje tussen ofzo?hoe krijg je in hemelsnaam je klinken zo weg gewerkt dan?
als ik een klein genoege klink kan maken of vinden, of een andere oplossing zou ik de klinken graag verplaatsen naar een gekke plek waar je ze niet verwacht, wat natuurlijk helemaaal te gek is als de deuren de andere kant op open zouden gaan…
en dan de klinken ergens in de spiegel, dat zou wel gaaf zijn, maar dat is zo’n langdurig project, daar heb ik momenteel geen tijd of geld voor… mischien mijn volgende tigra, haha….wat voor velgen zitten er trouwens onder die kanarie piet op de foto, koplampen enzo ken ik opzich al wel.
maar die velgen zijn wel strak….niet al te bang zijn,
ik was ook bang dat er dingen zouden afbreken of weet ik veel wat,
aan de achterkant zat een torx schroefje(voorkant weet ik zo niet meer en de rest eigenlijk ook niet, is ff zoeken dus?
maar voor de rest is het gewoon allemaal klik systeem,
dus gewoon eraf trekken…
platic verweerd verder niet dus het zal nog behoorlijk sterk zijn,
veel succes ermee!ik had ook het idee om de tankdop weg te werken en dan de tank verlassen naar het bijrijders portier,
daar dan een tankdop inlassen, zo’n klein vliegtuig tankdopje… als ik een foto vind dan zet ik hem hier wel even neer.
ik heb zo’n achterbumper gekocht met 3 van die gaten erin, middelste gaat eruit en kom een motordemper in het zicht te hangen.
middendemper gaat er tussenuit, de cat blijft er voor de keuring nog even in hangen, maar die gaat er uiteindelijk ook onder weg.lamda sensor blijft er ook gewoon in zitten,
over het lijstje:*motorkap doorlassen gaat zeker gebeuren, en sproeiers worden verplaatst.
*bumpers en lampen zijn al gekocht,
*de lijnen op de tigra vind ik juist mooi, geen reden om die eruit te tikken dus.
*de antenne gaan van het dak af, komt zo’n haaienvinnetje op, of een andere oplossing.
*tankdop wil ik verplaatsen naar binnenkant bijrijders portiet,
*alle logo’s zijn er al vanaf,
*achter ruit komt te vervallen en daarmee dus ook gelijk ruitenwisser,
*slot in de achterklep moet ik een oplossing voor vinden om die weg te kunnen halen,
maar die wil ik ook weg hebben….*tsjaaa.. de klinken?? wat moet ik daar aan doen?
*hij word wel lekker verlaagd maar maar moet wel nog normaal kunnen rijden..
iemand nog andere gave ideetjes???
as het aan mij ligt word mijn tigra de dikste van noord nederland, en daar wil ik wel ff wat tijd in steken…
ben net mijn baan kwijt geraakt, dus de komende tijd moet erwel aan het budget gedacht worden, helaas…..greetz
10 juni 2010 om 18:42 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672162Ik heb in assen de dealer gebelt en die vertelt mij 220 euro voor de hele kont van mijn tigra, mischien een namaak deel of iets wat al lang op de plank ligt mischien, maar ik las er gewoon zelf een nieuwe plaat in, hoeft ook niet meer als origineel te worden, komt toch een sportbumper overheen,
Zo precies komt het dus allemaal niet, als het maar strak word en dat het nooit meer zal rotten,8 juni 2010 om 21:17 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672160Ik zal er morgen even achteraan bellen wat dat kost,
Zelf kan ik het ook maken, maar dat kost weer wat tijd hea..
Kijken wat het goedkoopst is qua uren en prijs enzo.
Nieuwe voorbumper komt er hopelijk vrijdag op als het meezit, ligt eraan hoe rot de voorkant is. Dat zien we allemaal dan wel weer,
Eerst die achterkant maar eens bijwerken, en mooi laten spuiten enzo..En trouwens, als ik julie was zou niet zelf een spruitstuk en uitlaat maken, is meer werk dan je denkt, haha.
Peace:afro
7 juni 2010 om 09:59 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672155Oke, maar het zou dus heel goed de kop pakking kunnen zijn?
Wat moet ik zien en ruiken aan de dop dan? Of er benzine of smeer doorheen zit?
Maar hij trekt inderdaad erg slecht op enzo, de compressie in de cilinders valt dan natuurlijk weg, maar die druk zou dan in het koelsysteem moeten komen toch….. Dan spuit er dus ergens koelwater uit, als ik nog koelwater heb:angel4 juni 2010 om 19:25 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672152ik ben vandaag de hele dag met mijn auto bezig geweest,
nou ben ik er achter gekomen dat ik een redelijk probleem heb.
de achterbumper heb ik van de auto afgehaald zodat ik bij mijn linker achterspatbord kon,
daar zat namelijk wat roest op wat ik bij moest werken.
maar ik kreeg natuurlijk de achterbumper niet los want ik durfde er niet te had aan te trekken,
nou zei iemand tegen mij: gewoon doortrekken,die clipjes laten vanzelf wel los, dus ik trekken aan die bumper.
en jawel hoor, bumper kwam ineens los, helaas wel met de halve achterkant van de auto er nog aan:(
dat hele stuk staal waar de achterbumper op vast zit is compleet doorgeroest, is niks meer van over. niks….
nou was mijn bedoeling om bij de plaatselijke autosloop de bumper van de eerste tigra die ik tegen kom eraf te trekken en dan het deel wat bij mij verrot is uit die auto te slijpen en bij mij er in lassen,
of ik kan een heel nieuw stuk staal in vorm slaan en dat erin lassen.
dat duurt waarschijnlijk het langst maar word wel het strakst en dan weer ik zeker dat het nooit meer roest,PUNT 2:
ik heb de motorkap van mijn auto open om de bougies te vervangen en draai dat gekke kapje van mijn blok af.
nou zie ik rechtsvoor ineens een slang los zitten(dus de slang die nog net rechts onder dat beschermkapje valt)
ik die slang natuurlijk gelijk vastzetten en gewoon rustig doorgaan met bougies vervangen(is gewoon goed gegaan trouwens)
maar ik start mijn auto weer en ineens een vette pluim witte rook, echt gigantisch.
ik snap er echt niks van, en omdat ik denk dat dat gewoon niet van de nieuwe bougies kan komen moet het aan die slang liggen… ja of mijn kop pakking is lek ofzo, de bougies waren trouwens ook niet mooi koffie bruin ofzo, een beetje vieze gele aanslag zat er op de electrode.
ik snap dus ook niet waar dat door komt, mischien is de afstelling verkeerd met te weinig benzine en teveel lucht waardoor je inbranding gaat krijgen ofzo?als iemand hier verstand van heeft zou die mij astjeblieft een beetje info kunnen geven hierover?
status van de auto:
*side skirts liggen eraf,
*achterbumper ligt eraf,
*voorbumper ligt eraf,
*alle embleempjes verwijderd,
*alle roesplekken zijn afgeslepen, geborsteld, met roestomvormer behandeld, daarna overgespoten met roestwerend metaalprimer, daarna weer gepoten met een primer die ervoor zorgt dat de hechting met plamuur optimaal is.
planning voor de komende tijd:
onderkant van de auto helemaal strak maken ,
alle nieuwe rommel monteren(velgen, bumpers, lampen etc.)
en de hele auto in de primer,
ook kleine probleempjes wil ik graag oplossen(krakende deur, tikkende uitlaat)
gewoon van die dingetjes waar ik me helemaal de tering aan erger.
maar eerst richt ik me op de nieuwe apk.
die is al een tijdje verlopen… helaas,greetz
3 juni 2010 om 18:14 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672149ik ga morgen de hele dag met mijn auto bezig,
de hele dag kan ik in de loods van mijn buurman bezig, auto mag op de brug etc.
maar wat zijn de aandachtspuntjes waar ik op moet letten bij mijn tigra qua onderhoud?
zijn er ook simpele dingen die ik kan vervangen of anders kan doen zodat ik me de komende tijd niet meer druk hoef te maken over het onderhoudt van mijn auto? nou denk ik zelf aan bougies, olie filter, etc. etc. maar wat nog meer?
morgen maak ik even de 1e foto’s van mijn auto,
ik probeer ook gelijk even de bumpers er onder te maken,
even kijken hoe dat staat en dan kunnen mensen hier op het forum hopelijk die foto’s een beetje bewerken.31 mei 2010 om 21:43 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672147Als ik mijn auto in zwart en bordeaux rood laat spuiten,
En daar doe ik matte blanke lak overheen.
Zou dat een beetje strak worden? Heeft hier iemand verstand van spuoten? Waar en wanneer is de eerstvelgde 100% tigra meeting dan? Daar wil ik wel ff bij zijnking:30 mei 2010 om 17:51 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672143ik vind de mat zwarte tigra erg mooi,
alleen vind ik het weer sonde van die booskijkers,
ik wil de koplampen een beetje na gaan maken van een calibra, beetje langgerekte vorm die een beetje kwaad kijkt.
en daar nog mijn eigendraai aan geven, word wel wat denk ik.hoe zou het trouwens zijn als je een kleur als bordeaux rood in het mat laat spuiten, of kan dat niet?
ik denk dat het toch het bordeaux rood word met mat zwarte motorkap, dak en achterklep.
ramen worden ook donker dus dat staat wel strak,de rode kleur wil ik dan in de velgrand terug laten komen,
en de rest van de velg dan weer mat zwart, leuk geluidje in de auto en wat wil je nog meer!
helemaal perfect toch:owat kost dat wrappen trouwens, en wat is het voordeel van wrappen op spuiten??
greetz:wors
26 mei 2010 om 19:40 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672140spaghette spruitstukje maak ik helemaal zelf, ik beschik op mijn werk over allerlei las apparaten.
*cold arc, ideaal voor plaatmateriaal vanaf 1 mm aluminium. zorg voor een minimaal smeltbad en zeer geringe hitte. met een goede afstellingen, goede lasser en goede pulse instelling word het netter dan TIG.
*force arc, diepe inbranding, niet kapot te krijgen etc.
alle andere soorten las apparatuur,
alles soorten materialen,
lasbochten,
lakken etc.kan alles wel krijgen, en ik vind het leuk om zelf te doen.
ik koop bijvoorbeeld ook wat oudere velgjes en die knap ik zelf weer op,
vind het leuk om te doen en alles is lekker low budget(blijf natuurlijk wel een echte ras hollander)dus ik moet even een topic maken in photoshop gedeelte,
maar dan moet ik wel een goede foto hebben van mijn tigje met mijn bumpertjes er al onder.
daarvoor moet ik dan helaas nog even wachten, word waarshijnlijk dit weekend dat dat allemaal gebeurt…
zelf vind ik mat zwart echt geweldig en zwart op zwart helemaal gruwelijk,26 mei 2010 om 17:27 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672138oke, dus wel een middendemper er tussen, dat is dus echt wel nodig.
geen powerfilter dus, maar een goede vervangings filter,mijn tigra gaat over niet al te lange tijd naar de spuiter,
maar ik zit te twijfelen tussen 2 opties;#1, helemaal mat zwart, ramen donker, mat zwarte velgen,
echt zwart op zwart op zwart(wat zal ik zweten deze zomer!!)#2, motorkap, dak en achterklep mat zwart, de rest van de auto in bordeaux rood(maar dan een slagje donkerder).
de velgen ook mat zwart maar dan met een rode velgenlint.wat zouden julie doen?
ik ben zelf echt een fan van mat zwart(dat blijkt) maar lijkt dit wel mooi op een tigra?
of is het toch mooier om een deel van de auto zwart te doen?over de tuning van het blok,
wat kan ik nou allemaal doen dat ik toch iets meer kracht heb onderin?
ik hoor hier zelf van iedereen andere verhalen,21 mei 2010 om 16:37 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672133@ corsaboy, je hebt helemaal gelijk, dat heb je inderdaad gezegd.
Powerbox en nokkenassen heb ik af kunnen zeggen, de rest kom gewoon mijn kant op.
Voorlopig komt er dus alleen een nieuw uitlaatsysteem op met spaghetti spruitstuk,
En als toevoeging daarop een powerfilter,Hoe kan ik dan de meeste PK’s trekken uit de uitlaat?
Zo recht mogelijk, zonder tussendemper, met kat vervanger en sport eind demper?Dat lijkt me dan eerst wel prima, als ik die auto toch niet met een leuk koppel krijg steek ik daar ook geen geld in, dat is alleen maar zonde.
Bedankt voor de info(alweer)20 mei 2010 om 16:28 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672128en wat gaat dat kosten dan… kun je me berichtje sturen ofzo??
-
AuteurBerichten