Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk en hoop:P dat het allemaal nog wel meevalt.
Zolang deze stationair nog niet tikt betekent het dat de speling zeer minimaal is.
Paar dagen geleden nog een caddy maxi met een kapotte drijfstanglager uit elkaar gezien. die lagerschaaltjes van de 2e cilinder zaten mooi gemengd in de olie. de zuiger kon een goede cm op en neer. toen ik deze hoorde lopen wist ik direct dat er iets helemaal aan gort was.Daar is mij corsa niks bij :D
enig idee wat de drijftanglagertjes mij gaan kosten? ik kan ze er zelf inzetten.
achja zuinig, alles is te repareren, ik wou een duidelijk filmpje hebben voor jullie:D
heb hem toen die begon te tikken wel na 1 kilometer stil gezet. en nog even dit filmpje gemaakt.Nou dan haal ik de uitlaat en de carterpan er maar onderheen en vervang ik deze eventjes.
Dat moet lukken zonder de kop eraf te halen toch?
Bedankt iig voor het meedenken.
Jeroen
Ik heb hem met een lekke koppakking gekocht.
Hij bouwde heel veel druk op in het koelsysteem.
Wou nog net lopen.Met olie aftappen kwam er ongeveer een liter koelwater alvorens de olie er uit kwam.
Dus drijfstanglagers zou ook niet raar zijn als die kapot zijn.Maar dan nog vind ik het vreemd dat hij 20 km niks deed en toen ineens wel.
Het begon overigens heel zacht maar is ondertussen zoals in het filmpje.Groet,
Jeroen
Ben er niet van overtuigd,
een te grote klepspeling geeft echt een heel ander geluid.
Hij tikt echt heel hard, en ook niet vaak (elke klep gaat bij 4000 toeren 1000 keer per minuut open dat is bijna 20 keer per seconde)
Ik hoor toch echt geen 10 tikken als ik van 3000 naar 4000 toeren ga.
Als het te grote klepspeling zou zijn dan zou je dat ook stationair moeten horen.Het is er ook opeens uit het niets. hiervoor was het gewoon altijd goed.
Volgens mij hoor je gewoon de ketting klapperen omdat de spanner niet goed functioneert.
Ik ga morgen de olie en het oliefilter ververvangen en hoop dat het probleem dan opgelost is, zo niet dan zoeken we verder :DJeroen
toen ik de kop eraf had alles netjes gecontrolleerd en het zag er allemaal prima uit.
Klopt inderdaad dat 1 bougie een andere kleur had.
Van de 4e cilinder was zwart en aangekoekt en de rest was Bruin/zwart.
Wat zal er dan met mn kleppen moeten zijn? snap ook niet dat die dit ervoor niet deed….Al deze dingen heb ik gedaan behalve de kop gevlakt. dat was naar mijn mening niet nodig.
Hij klinkt wel een beetje compressieloos tijdens het starten maar ook niet echt van overtuigd. Hij start ook gewoon snel(dat de motor begint te lopen)
ik hoop toch echt niet dat de kop er weer af moet en dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn.
De distributie een tand verkeerd dan? dat je toch een zuiger tegen een klep aan hoort tikken. of kan dat niet bij deze motoren?
Maar dan moet deze versprongen zijn want de eerste 20 kilometer maakte hij geen herrie.Groet,
Jeroen
dat kan ik wel alleen heb de compressiemeter niet zo bij de hand, maar kan m wel ergens lenen of kopen.
Waar zat u aan te denken dan?
Stel hij heeft geen compressie, wat tikt er dan zo :P?Bedank voor het meedenken.
Jeroen
Ik heb een filmpje gemaakt, hopelijk kan ik u hiermee overtuigen dat het geen klepstoters zijn naar mijn idee.
http://www.youtube.com/watch?v=MYOXsu6ClYs” onclick=”window.open(this.href);return false;
En ik heb de reparatie zelf uitgevoerd dus was niet zo duur :D
Jeroen
Ik neem aan dat je klepstoters altijd hoort, stationair en op toeren, het geluid lijkt weg te komen aan de distributiekant.
Het motortje loopt gewoon heel soepeltjes.
Het roken is overigens gestopt.olie is gewoon helder als nieuw. ik heb het oliefilter ook niet vervangen, ga ik nog doen.
Het zijn ook de klepstoters niet dat weet ik zeker en drijfstanglager ook echt niet.
Voor de tijd hoorde ik namelijk helemaal niks en na het vervangen van de koppakking schone olie erin gedaan.
toen ongeveer 20 kilometer gereden sindsdien iets gaan tikken nu is het echt te erg om er mee te gaan rijden.Stationair lopen niks aan de hand, 6000 toeren niks aan de hand, alleen met gas geven een paar harde tikken. als ik tijd heb zal ik het geluid wel even opnemen. misschien dat jullie daar wat mee kunnen.
Alvast bedankt.
Jeroen
Het is ook niet bij elke arbeidsslag van een bepaalde cilinder ofzo maar gewoon willekeurig tijdens het gas geven.
Drijfstanglagers zou je op 6000 toeren ook wel moeten horen dan toch? en bij stationair.Kan het ook niet zo zijn dat de olie gewoon niet schoon is, ik heb het blok verder niet schoongemaakt.
Carterpan gewoon laten zitten en lag nog wel wat smurrie onderin, ook de vuldop zit nu iets sludge aan.Denk dat ik de olie nog maar eens een keer ververs. zit eraan te denken dat deze een beetje schuimerig is en dat daardoor de ketingspanner niet goed werkt vanwege luchtbelletjes in de oliekanalen.
Zijn jullie het met mij eens?
Ik hoor het graagJeroen
Normaal, je differentieel zorgt ervoor dat beide wielen minder hard kunnen draaien tov elkaar.
-
AuteurBerichten