Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Willem, hoe kan ik de vacuum controleren?
Nieuwe bougie in de 3e gedaan en hij loopt weer mooi op 4 cilinders, gelukkig :wors
De bougie was helemaal doordrenkt van olie, zou dit kunnen komen omdat hij olie lekt bij de kleppendeksel? Daar lekt hij namelijk iets olie.
Vandaag de auto uitgelezen met de pedaalmethode, die werkte.
Ik kom uit op foutcode P0303. Even op internet gezocht en dat schijnt misfire van de 3e cilinder te zijn.Olieverbruik, misfire 3e cilinder… wat een rampenbak heb ik gekocht :swear
Dan zijn dus de zuigerveren vrij gaar want hij rookte behoorlijk.
Bij mij ontbreekt de 6e pin.
Vanmiddag ben ik bij de garage geweest en vertelde ik over het olieverbruik. Hij liet hem stationair lopen en gaf daarna flink gas. Er kwam een enorme blauwe walm uit de uitlaat.
Volgens de garage is de koppakking lek.
Dit heeft een kostenplaatje van 800 euro omdat de distributieriem dan ook gelijk moet worden vervangen!?Dit kan op de Z16SE? Zoja ga ik het zo even proberen!
Ik zal de auto morgen maar ff laten uitlezen en kijken wat daar uit komt
Gisteravond een tijdje stationair laten lopen en ineens ging het gele motormanagement lampje branden. Op en rond de kleppendeksel is het vrij nat allemaal. Rijden doet ie prima maar dit is niet de bedoeling!
Gister op advies van Willem maar eens een lekker stukje gereden. Olie op peil gebracht en een rit van 250km gemaakt. Na de rit weer olie gepeild en er is 1 streepje weg. Wat mij opviel was dat het nat was onder de peilstok. Misschien lekt hij olie tijdens het rijden?
Ik heb alleen die dunne slang gecontroleerd die van het kleppendeksel naar de kop loopt, deze was helemaal schoon.
De (dikkere) slang die van het kleppendeksel naar de luchtinlaatbuis loopt heb ik nog niet gecontroleerd, luchtfilter was wel mooi schoon.Misschien dan toch maar eens een compressietest (laten) doen inderdaad.
Ik zit er ook aan te denken om de vorige eigenaar in verborgen gebreken te stellen aangezien ik er expliciet om vroeg of de auto olie verbruikte.
Hij vertelde mij toen dat de auto nagenoeg geen olie verbruikt (0.5 liter op 5000km), het lijkt mij sterk dat dit nu ineens zoveel meer is.EDIT:
Even voor de duidelijkheid, carterventilatieslang is het kleine slangetje tussen cilinderkop en kleppendeksel?
Ik vul nu iedere keer bij met Action olie omdat het anders niet te betalen is. Ik heb de auto nu ongeveer een maand en al bijna 4 liter olie verbruikt….
Kan toch niet zo zijn dat hij na 144xxx toe is aan een revisie!?
Ik denk niet dat de sensor defect is.
Heb nu 400 kilometer gereden waarvan de helft op de snelweg ongeveer en kan alweer 600ml bijvullen.
Het viel me trouwens net op toen ik de auto startte er een blauwe walm uit de uitlaat kwam.Het gaat om een Z16SE. Gister de carterventilatieslang losgehaald en bekeken, die is helemaal schoon.
Als ik mijn olievuldop niet vastdraai maar gewoon erop leg dan stuitert hij niet maar trilt wel erg.Ik woon in de regio Schagen (noord holland), motortype weet ik niet uit mijn hoofd. Zal straks eens even kijken, weet alleen dat het een 1.6 8klepper is.
Zijn er dingen die ik zelf kan controleren? Ik wil vanavond even aan de slag namelijk!
Ik ga sowieso even de carterontluchtingslang even bekijken.Reden voor het vervangen van de klepseals was dat de auto lichtelijk olie zou verbruiken (hij had het volgens mij over een halve liter op 5000).
Ik zal eens kijken of er veel witte rook uit komt als de motor warm is. Ook is het zo dat ik de auto niet helemaal lekker warm vind worden.
De temperatuur is niet constant, blijft langzaam schommelen tussen 80 en 90 gr.Er komt geen blauwe rook uit de uitlaat, wel veel witte rook.
Auto heb ik particulier gekocht, eigenaar zei dat hij bijna geen olie verbruikte… Klepseals zijn 4 weken geleden vervangen. (factuur aanwezig).
Overigens een aantal dingen die ik gecontroleerd heb:
– Koelvloeistof is mooi helder, geen oliesporen
– Minimale sludgevormingHoe controleer ik de remschakelaar?
Nee ik heb gewoon de standaard achterlichten.
Er zitten geloof ik drie knopjes op, 2 kleine en een wat grotere aan de onderkant.
1 van de kleine heeft een soort bolletje erop zitten, dit is volgens mij de plus knop.
De andere kleine is de min knop en de grotere is om uit te schakelen.Als ik ga rijden en wil de cruise activeren dan druk ik op de “min” want dat is de enige die werkt.
Soms werken ze alle 3, soms kan ik alleen minnen…Vandaag de auto schoongemaakt en de stekkertjes van de hendel goed aangedrukt maar de cruise werkt nog steeds niet goed. Wat opvalt is dat hij het na het starten van de auto 1 keer doet. Daarna pakt hij alleen nog maar op waar deze dus voor de eerste keer is ingesteld.
Morgen heb ik wel wat tijd en kan ik dingen gaan controleren. Hebben jullie tips naar wat ik moet gaan kijken?
Ik zal morgen eens kijken of ik hem er makkelijk uit kan halen. Zo ja ga ik hem even schoonmaken en opnieuw aansluiten.
-
AuteurBerichten