Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb nog wel een set originele chrome afl lampen liggen.
pb maar ff als je intresse hebtZelf bouwen is t goedkoopst, ik heb de buisjes via ebay gekocht.
http://stores.ebay.nl/TAFMET” onclick=”window.open(this.href);return false;Bougies zijn de NGK BKR5EQUPA
Bobines origineel bosch(identiek aan wat eruit kwam.
Alles al draaiend met remmenreiniger ingespoten, nergens reactie op.
Distri zit er net 20.000 op, kocht de auto met een verse distri dus dat weet ik niet zeker.sinds een dag of wat ook foutmelding lambdasonde, storing resetten werk voor een uurtje en dan springt deze weer aan, vast een sonde overleden.
p0141 sensor heater circuit malfunction(bank 1 sensor 2)
Weet iemand welke sensor dit is?(voorste of achterste kat en dan nog boven of onder)
En nog de vraag welke sonde erin moet aangezien je met het aantal verschillende sondes weer een menukaart kunt vullen :wtfGreetz Jer
Kats doen niet heel veel meer, dat is de laatste keer bij uitlezing gebleken, had ook geregeld motormanagement lampje brandend door fout op de onderste lambdas.
Nu de adapters op de onderste lambdas gemonteerd en t MM lampje blijft uit.Alleen t stationair schudden/schokken is nog niet over.
Kan ik iets controleren aan de gasklep?
Klep zelf ziet er schoon uit, geen lek in de inlaatslang en luchtfilter ook recent vervangenAfgelopen weekend 2 nieuwe bobinerails geplaatst,
Auto pakt lekker vlot op maar nog steeds stationair flink schudden en soms ook schommelend toerentalAan de ontsteking kan t nu toch niet meer liggen denk ik
Bougies en bobines zijn vervangen.Mn voorste kats schijnen niet erg veel meer te doen aangezien alle 4 de lambdas flink bijregelen.
Lambdas onder de kat weer rustig gekregen door er een verlengadapter tussen te zetten.
Storingslampjes blijven uit maar t schudden/schokken blijft
Zowel bij LPG als bij benzineWie weet er nog raad?
Groetjes Jer
Super dat scheelt weer zoeken.
Van t weekend de bobinebruggen vervangen dan kan ik meteen thermostaatje meepakken.
Dank je wel voor je info Wim-V6
Toppie dank jullie wel.
Ga voor de 5W30 volsyntheet.
Van de week maar even halen.Hoi, vraagje voor de kenners van deze radio.
Ik heb de V41 in mn signum zitten en sinds vandaag doet de navi t niet meer.
Waneer ik deze wil inschakelen geeft hij aan navigation sofware not found.
Het heeft wel altijd goed gewerkt en de navigatie SD kaart is nooit uit de radio geweest.Wie weet er raad?
Mn testprojectje is helaas niet uitgelopen op 100% succes maar ook niet helemaal mislukt.
Het doel was om de onderste lambda’s ( die na de kats) weer rustig te krijgen of het motormanagement zo aan te passen dat ie niet meer op de onderste lambda’s let.
Het laatste is uiteraard een complex gebeuren en best kostbaar.
Wat ik zelf heb gedaan is 2 lambda adapters geplaatst.
Komt erop neer dat de lamdasonde die normaal met zn meetstift in het midden van de uitlaat zit nu met een recht verloopstukje in de uitlaat zit.
Het doorvoergaatje in dit verloopje is een heel stuk kleiner dan wat de lamda normaal meete plus dat de sonde niet meer rechtstreeks in de uitlaatbuis zit maar zon 35mm verder naar buiten waardoor er veel minder gemeten word dan normaal.Mn probleem is uiteraard nog niet helemaal weg maar het is wel aardig verminderd.
Voor t mooie nog een keer met uitleesapparatuur eraan laten draaien om te kijken wat ze precies doen.Zowieso geen nadelig effect op motorprestaties.
Word ongetwijfeld weer vervolgdBCM is de boordcomputer?
Sorry beetje leek voor wat betreft de afkortingen.
En waar vind ik die BCM?
Heb een set 16″ stalen velgen gekocht met nette winterbandjes erop.
Aleen nog even kijken of de wielbouten die nu mijn 18″MAK velgen dragen niet te lang zijn.
Ik heb die blauwe kabel ook gekocht maar de software werkt maar half.
Verder dan een bouwjaar en een model selecteren kom ik niet.heb de indruk dat ik een katje in de zak gekocht heb.
Is met deze kabel Tech2 wel mogelijk of is t gewoon een universeel ding?
Ondanks dat er opcom/Tech2 opstaat?Wieweet raad?
Tijdje geleden met Tech2 motormanagement uit laten lezen door Forumlid Robak.
De 1e en 2e set lambdasondes staan alle 4 zwaar op en neer te regelen.
De bovenste horen dit te doen maar als de onderste het ook doen dan doet het katalysatorpotje niet veel meer.Conclusie is dus : allebei de voorste kats te barsten.
Aangezien dit dure gein is om te vervangen ben ik bezig met alternatieven.
Momenteel een testprojectje gaande en mocht dit werken dan ben ik hopelijk voor heel wat minder centjes klaar.Keep you posted
Das niet echt handig zo
Heb winterbanden + velgen op t oog maar moet er een behoorlijk eind voor rijden.
Wil eigenlijk wel zeker weten of ze passen.En wat voor snelheidscodering moet er minimaal opstaan?
Hier dezelfde vraag voor mijn Signum Z32SE
Heb de 314 remmerij erop zitten dus gok dat ik minimaal 16 inch moet.
Heb ik dit goed of heeft iemand nog aanvullingen?
Gr Jer
Als je looprollen en spanner nog goed zijn ben je met aleen de riem al een heel eind.
Vandaag extra massakabel aangelegd van de min pool direct op de motor.
Maakte helaas geen verschil.Geloof ook nog wat sensoren die erbij moeten.
Kabelboom kan voorbereid zijn maar das een kwestie van losliggende stekkers zoeken.Sinds mn bougiewissel 2 maanden vlekkeloos kunnen rijden.
Nu staat de motor weer stationair wat schokjes en geschud te geven.
Bougies zijn vers, bobines nagezien en zagen er ook nog goed uit.
Massakabels naast de accu zitten keurig netjes vast en geen roest op de kabelschoentjes.Iemand nog ideeen?
Moet m nog uitlezen omdat motormanagement lampje weer is gaan branden
maar denk dat t weer lambdasonde storing is.
Zou die dan toch stuk zijn?Ik heb de V41 ook in laten bouwen.
Helaas had mijn Signum wat oudere bedrading dus moest er een verloopstekker tussen.
Alles werkt op de stuurwielbediening na.
Nou probeer ik in de boordcomputer te komen om de klok opnieuw in te stellen maar kom er
Niet uit.
Zit bij settings en dan zie ik een knop met BC maar waneer ik er op druk wel een kiestoon maar geen reactie.Doe ik iets fout ? Staat ook niets over in t boekje
Verse set AFL koplampen met zwart gespoten omlijsting.
Alleen nog even opnieuw inleren
Geen motorstoring meer op de lambdas maar schud heel soms wel nog wat stationair.
Had al af-fabriek AFL maar van 1 koplamp ging t stelmotortje stuk.
Heb nu set andere AFL koplampen geplaatst, gewoon t zelfde als wat er zat maar ze komen wel uit een andere Vec, ze zitten nu in mn SignumOke dan moet ik eens kijken waar ik aan dat Tech2 kan komen.
Toevallig iemand die mij ermee helpen kan?Heb vandaag trouwens een andere set AFL lampen gemonteerd en bij t resetten van de foutcodes met Opcom bleef aleen deze nog staan
U2106-00
Moet ik de koplampen ook met Tech2 inleren of moet ik van mn oude units de kastjes over zetten?
Nu werk de hoogteregeling van de xenon niet en de AFL blijft vanwege de foutcode ook uit.
Wie weet raad?
Heb vandaag ook zo’n lichtschakelaar met auto-functie geplaatst.
Weet aleen niet of t correct werkt.
Waneer de schakelaar op auto staat en contact is aan dan brand dimlicht altijd,
Ook met volle zon erop.
Waneer de auto van contact af gaat gaat wel alles gewoon netjes uit.Ga er vanuit dat ik een lichtsensor heb maar hoe kan ik dit controleren?
Het licht hoort toch pas bij donker in te schakelen?Wie kan mij verder helpen?
Bougietjes gewisseld en sindsdien nog geen problemen meer gehad :thumb :thumb
-
AuteurBerichten