Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb gisteren de nieuwe remmen gemonteerd..
Waar je op moet letten bij De Corsa D schijven is dat ze niet goed centreren op de Vectra A 2000 naaf.
Ik was ervanuit gegaan dat als ik steek 4×100 en 60mm naafgat schijven zou hebben dat ik wel aardig uit zou komen.
Nu kwam ik erachter dat de originele schijven niet op het naafgat centreren maar aan de binnenzijde van de schijf op de buitenkant van de naaf.
De schijf had dus teveel speling. Dit heb ik opgelost door centreerringen te gebruiken.Ook vond ik dat de schijf te weinig speling had met de calibra turbo remklauw aan de binnenzijde. Doordat de schijven 2,5mm verder naar binnen vallen als de originele was er maar een paar tiende mm ruimte. Ik heb 2 2mm dikke ringen gebruikt bij de bevestiging van de remklauw om de schijf netjes in het midden van de klauw te krijgen.
Ik ben hetzelfde van plan als jou. Dus opel corsa d 1.3 cdti 16v. mot.z13dth 66kw vanaf 08-2006 de schijfmaat in 284×43.3×22.0
Schijven op me Vectra A 2000 monteren maar dan met calibra turbo klauwen. Als ik het andere topic zo eens lees is het al vaker gedaan. Hopelijk geeft die 2,5mm meer naar binnen komen van de schijven geen probleen met de klauwen maar dat verwacht ik niet.
Hier heb ik de schijven gevonden voor 100 €
http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_sel&frm=art&mrk=OPEL&mdloms=OPEL – CORSA D (06-) – 1.3 CDTI&mdl=CORSA D&typ=1.3 CDTI&blk=25682&vp=td&cat=rMvg Jelle
Bedankt voor de reacties allemaal! ik heb de set inmiddels ontvangen. Ligt nu op de eettafel :D
Eerst ga ik nog even wat extra metertjes monteren en dan gaat de set erin.
Ik heb de fase 3 kit trouwens besteld met 470ccm injectoren. Dan krijg je daarop aangepaste chips erbij. Het blijkt dan niet nodig de benzinedruk te verhogen.
In eerste instantie ga ik het toch proberen met de standaard actuator en veer uit de set. Mocht dit niet werken dan ga ik een versterkte erin zetten. Bedankt voor de tip :thumbuphaha bedankt voor de reacties! Wel erg lage compressie inderdaad…
Ik wist niet precies hoe ik de test uit moest voeren. Dus ik heb eigenlijk alleen de boegies eruit gehaald.Dus gasklep was niet open en het begon ook wel een beetje naar benzine te ruiken haha
Ik heb de test wel een keer herhaald met dezelfde resultaten.
Hopelijk maakt volgas dan een groot verschil. Anders ziet het er niet zo best uit lijkt me.
Wat me daarnaast opviel is dat cilinder 1 met de hoogste druk van 7bar. olie aan de schroefdraad van de boegie had en als je via het bougiegat op de zuiger kijkt was deze ook als enige nat.
Zou de gasklep open echt zoveel verschil maken? Thx voor de reacties.
ik heb vandaag ook een compressie test uitgevoerd op mijn c20let.
bougies eruit en een compressietester eropgehouden. Dit is het resultaat..
1: 7 bar
2: 6,2 bar
3: 5,5 bar
4: 5,4 bar
Nu ik hier waardes van 12bar zie vind ik de waardes bij mij wel erg laag. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?Uhmm.. ik ben even in verwarring.. Als je de poellie tegen de klok in verstelt.. Dan doe je toch eigenlijk je nokkenas vervroegen???
Of draait de motor niet met de klok mee. Jawel toch?
Dan zou je om je inlaat te retarden toch juist de poellie met de klok mee verstellen?Hmm verwarrend.
Hallo allemaal, het is inderdaad de hot start-valve.
Deze zorgt ervoor dat als je motor boven de 100 zoveel graden is bij het starten van de motor, dat dan de benzinedrukregelaar niet aan vacuum hangt maar wordt doorgekoppeld met de normale luchtdruk.
Dit zorgt ervoor dat de benzinedruk verhoogt wordt met het idee dat je beter benzine in de cilinders krijgt door de warme injectoren.
@André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?
Ik heb ook nog niet zolang een C20LET in een vectra A.
Wat ik aan de hand had is dat de benzinedrukregelaar helemaal niet aangesloten was op vacuum maar los hing. De vacuumslang die naar de hot start valve zou moeten gaan zat namelijk op de dumpvalve aangesloten.Wat me opviel nadat ik de slangetjes goed had aangesloten is dat de motor in lagere toeren rond 1500-2500rpm onregelmatiger en minder prettig loopt. ik heb wel eerst de computer gereset door de accu los te halen.
Heeft nog iemand hier ervaring mee? Eigenlijk reed hij eerst soepeler zonder benzinedruk regelaar. Op een hogere benzinedruk dus..
Alvast bedankt voor de reactie. Jelle
Ik zal er binnenkort een paar foto’s van plaatsen, als ik ze gemaakt heb king: :o
-
AuteurBerichten