Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij is weer terug van de garage. En eindelijk gemaakt! Het was inderdaad de motorsteun. Hij rijd weer als een zonnetje, heerlijk. Nu heb ik alleen nog een dingetje waar jullie mee kunnen helpen, de bestuurders stoel kraakt nogal. Wat kan ik daar het beste tegen doen? Zelf dacht ik aan demonteren en op alle bewegende delen wat wd40 spuiten, maar weet niet of dat er nou zo goed voor is.
@b07 wrote:
Bij kapotte motorsteunen zie en, voel je het motorblok vaak kantelen of erg bewegen met gas geven en, weer gas loslaten, vooral als die in z”n versnelling staat.
Als het rubber weg is dan heb je ijzer op ijzer en dan voel je de motor ook trillen, een beetje monteur moet zo kunnen zien of een steun kapot is, dus denken dat het een motorsteun is vind ik een raar verhaal, je gaat weer terug naar de zelfde garage die eerst je subframe rubbers heeft vervangen, waarschijnlijk zijden ze toen ook misschien zijn het je subframe rubbers, pas maar op dat je geen geld kwijt ben voor reperaties die niet nodig zijn, er word nog steeds misbruik gemaakt van onwetende mensen.Laat ze maar aantonen dat het de motorsteunen zijn en, niet zomaar wat laten vervangen.
Toen ik hem daar voor het eerst bracht zei de monteur ook al dat het een motorsteun was, maar na nadere inspectie bleek dat er 2 rubbers heel erg versleten waren. Die heb ik toen bij een vriend op zijn werk laten vervagen, daar was ik vervolgens 30 euro voor kwijt, de rubbers zelf en een kratje bier. Mijn ouders komen al zo’n 20 jaar bij die garage, en ik zelf nu ook al zo’n 4 jaar. En ik heb nog nooit het idee gehad dat ze me een poot aan probeerde te naaien. Zelf toen ik met mijn eerste auto mijn voorruit moest vervangen en daar toen niet echt geld voor had mocht ik het zelfs in termijnen betalen. Heb sindsdien wel altijd WA-plus…
Net de garage gesproken en die denken toch dat het een van de motor steunen is, kosten komen totaal op ongeveer 200 euro.
Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt om de steun te laten te vervangen.@Opeltje17 wrote:
Z22SE heeft geen nokkenas sensor, kan je er een filmpje van maken als het blok zo beroerd loopt?
Dat zal morgen avond worden als hij dan nog niet gemaakt is, waar ik wel op hoop…
Helaas ben ik bekent met het geluid, en het vermogens verlies van een kapotte cylinder, daar is mijn vorige 1.8 coupé aan overleden.
Maar ik merk geen vermogens verlies. Dus dat zal het wel niet zijn. Aan de het bobine blok heb ik ook al gedacht, maar bij het AOC, de lokale onderdelen handelaar zei dat het niet mogelijk was om het even te proberen, misschien dat de garage wat meer meewerkend is. Wat de garage verder heeft gedaan om alles te controleren weet ik niet. verder heeft het weer buiten ook geen effect op hoe goed hij loopt. wat de sensoren betreft, ik zal het de garage vragen om het te controleren. En schokkerig loopt hij ook niet echt…@cliffvxr wrote:
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???De auto heeft iets meer dan 160000 km gelopen.
Bij de garage zeiden ze dat het niet de motor steunen waren.
Nee, ratelen doet hij niet, als hij slecht loopt hoor je gelijk wel meer geluid, wat hij niet heeft als hij goed loopt@cliffvxr wrote:
Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmzNee, de garage van de vorige eigenaar heeft helaas het onderhoud niet bijgehouden in het boekje…
@cliffvxr wrote:
Trilt alleen de motor of de hele auto ?
Wat hoor je of voel je ?Alleen de motor, het dashbord trilt wel een beetje mee.
@Dolby wrote:
Hoop toch echt voor je dat de mensen goed hebben nagekeken of het niet iets met de distributie ketting heeft te maken in het blok. :shock:
Dat wil ik dus voor stellen aan de garage om die vrijdag toch maar even te controleren.
15 december 2015 om 18:13 In reactie op: Astra G 2003 automaat nieuwe sleutel laten bij maken #18304851Sleutels voor mijn schakel brommer liet ik bijmaken bij de Multimate, misschien kan dat voor een auto ook wel?
-
AuteurBerichten