jeffrey.G

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17441910
    jeffrey.G
      Lid sinds:
      22 December 2011

      vandaag me motorsteun vervangen van me vec b1 x16xel 5mins werken,ook gelijk me hitteschild en me EGRklep steun opnieuw gespoten,ziet er allemaal weer netjes uit. auto uitgestofzuigt,kenteken lampje vervangen. alle rubers nagelopen volgende week andere uitlaat rubbers er op.deze hebben hun beste tijd gehad. zal morgen is foto’s maken

      In reactie op: Vectra b loopt niet lekker #17973811
      jeffrey.G
        Lid sinds:
        22 December 2011

        @koenelsenaar wrote:

        Welke motor ligt erin?

        x16xel.

        In reactie op: informatie a.u.b #17900365
        jeffrey.G
          Lid sinds:
          22 December 2011

          zit er een groot verschil tussen f18 en f28 behalve 5-bak en 6-bak?

          srry tevroeg gepost,ben er al een beetje uit,
          F28 is beter als je voor hogere PK’s gaat enzo,klopt dat?
          want dan kan ik beter gelijk een F28,anders moet ik hem dan later weer vervangen.
          denk ik..
          maarja eerst een andere vec kopen me vader wil een vec-b2 en we hebben nu een vec-b1 dusja moet nog langer wachten voor de c20let.

          In reactie op: informatie a.u.b #17900361
          jeffrey.G
            Lid sinds:
            22 December 2011

            @RISL wrote:

            Vaak is een los blok relatief duurder dan een complete auto, zeker als je alle aanbouwdelen er bij wilt. Losse onderdelen leveren altijd meer op dan een complete auto. De onderdelen die je niet nodig hebt (bijv. interieur) kun je dan weer verkopen en zo verdien je de aanschaf nog een beetje terug.

            Daarnaast kun je (als het niet om een sloopwagen gaat) ook nog een ritje met de donorwagen maken, zodat je weet in wat voor staat de motor/bak zijn. Geeft je wat meer zekerheid dan een los blok te kopen, dat je vaak niet even kunt laten proefdraaien.

            jep,je hebt 100% gelijk :thumb
            nu nog een donor auto zoeken en heel veel lezen/leren:)

            In reactie op: informatie a.u.b #17900359
            jeffrey.G
              Lid sinds:
              22 December 2011

              dan had ik nog 1 vraagje, je zei net iets terug dat ik dan beter een donor auto kan kopen,ik snap de redenen,maar denk je dat ik daar uiteindelijk toch goedkoper uit ben dan ik alleen het blok koop?
              want zo ver ik weet is het nogal lastig om een c20let te vinden of valt dat wel mee?

              In reactie op: informatie a.u.b #17900357
              jeffrey.G
                Lid sinds:
                22 December 2011

                @inayat wrote:

                Als je al dat geld er in gaat steken, moet je zeker zijn dat je de wagen ook “op” rijdt.
                Word later moeilijk verkopen.
                Of koop anders gelijk een Calibra/Vectra of Astra met een c20let ingebouwd.

                Want dat ombouwen gaat vooral duur worden met arbeidsloon.
                Zoals corsa_gsi al zei, met ombouw set en een goede c20let + 6-bak ben je al 6.000+ euro kwijt.
                En dan nog arbeidsloon erbij,of je moet zelf handig zijn.

                Voor je het weet zit je dan op de 8.000-10.000 euro.

                heb ik er voor over voor de vectra b 10.000 en nog meer het hoef allemaal niet in 1,5jaar tijd,moet een auto worden die nog wel een mooie tijd mee moet gaan.

                In reactie op: informatie a.u.b #17900356
                jeffrey.G
                  Lid sinds:
                  22 December 2011

                  @RISL
                  over tuning weet ik niet veel nee of bijna niks had nog nooit van c20let gehoord dus raakte een beetje gek in me hoofd toen ik die ombouw kit zag van mtech.snapte die kit niet eerst,maar ik snap het nu volkomen omdat ik nu weet dat c20let ander blok is.

                  verder van het blok weet ik de basis laat ik het zo zeggen,daarmee bedoel ik niet aangepast of zo.
                  mijn vader is nu 51 en al van zijn 18e opel gek dus weet wel wat van opels van maar ook niet van tuning en zo,ben zelf 17 van me 7e al opel gek dus heb nog niet veel te zeggen.
                  maar je hebt wel gelijk,ben ook meer en meer aan het op zoeken,heb tot mei 2012 dan kunnen we nieuwe auto of moterblok kopen.

                  qua sleutelen is geen prob voor mijn,als het mijn niet zou lukken ga ik naar een kennis die heeft eigen garage

                  In reactie op: informatie a.u.b #17900351
                  jeffrey.G
                    Lid sinds:
                    22 December 2011

                    stel als ik voor de c20let zou gaan,moet er dan nog andere aandrijf assen op en zo?
                    want de 1.6 die we nou hebben is het carrosserie nog helemaal is goede staat geen roest of zo.
                    dus weet niet wat er dan vervangen zou moeten worden als ik de c20let er in zou doen.

                    In reactie op: informatie a.u.b #17900349
                    jeffrey.G
                      Lid sinds:
                      22 December 2011

                      @Corsa_GSi wrote:

                      Persoonlijk zou ik eerst is goed uitrekenen wat het allemaal gaat kosten.

                      Je kan namelijk de x20xev ook ombouwen naar turbo met 245pk.
                      http://www.dbilas-shop.com/Products/Turbo-charger-systems/Retrofit-turbo-Kit/Turbocharger-system-Maxi-Edition/Opel-Vauxhall/Vectra/Vectra-B:::7_64_3560_308_307_315_322.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Ook je huidige 1.6 kan je flink wat vermogen geven (zelfde link).

                      Als je de ombouw naar een C20LET wilt doen met MTech parts dan ben je al 1150 euro kwijt voor de ombouwset.
                      Dan moet je nog opzoek naar een F28 6bak en een C20LET motor.
                      Dat zal je bij elkaar ook zo’n 5000 kosten (die dingen lijken van goud tegenwoordig).
                      Vervolgens moet je de motor gaan reviseren (minimaal alle pakkingen en distributie, meestal ook de turbo), wat je ook geld kost.

                      Alle prijzen zijn dan nog zonder montage kosten en die kunnen flink oplopen.

                      oke.
                      zo ver ik er uit kan halen..is een c20let een totaal andere motorblok heb ik goed of fout?

                      denk dat het beter is dan om de x20xev om te bouwen,omdat we maar 1 auto hebben en wordt elkedag gebruikt,dus kan hem moeilijk helemaal gaan strippen.

                      Edit: was te snel,lees net jullie bericht

                      In reactie op: informatie a.u.b #17900345
                      jeffrey.G
                        Lid sinds:
                        22 December 2011

                        @Oenatje wrote:

                        c20let is een turbo motor

                        oke..
                        maar die kit kan ik dan gewoon op me x20xev zetten?
                        en dan verder met c20let tuning?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)