Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 november 2015 om 22:07 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #1829933520 oktober 2015 om 10:42 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #18299332
JvV deze site had ik al gezien dit is het verschil tussen de como b as en de 400 as!.
19 oktober 2015 om 20:01 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #18299330Louwe ik heb je topic gevonden heb jij de maten van deze balkjes nog?
Weet jij of er verschil in bevestigings punten zit tussen een Commodore B en C achteras ik heb namelijk een C achteras!
17 oktober 2015 om 18:44 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #18299328Bedankt voor de foto’s ik heb nu enig idee van de verschillen!
Groet Jb
Ik heb de ontsteking werkend maar nu het volgende de motor slaat alleen aan als ik het relais van de pomp loskoppel motor loopt dan tot de benzinedruk weg valt.
Vanavond de ontsteking aangesloten en getest werkt naar behoren alleen nog een andere verdeler met de mechanische vervroeging regelen of een juiste kabelboom voor de voorontsteking.
Niemand in de buurt van Nijverdal met een Gse bj +/- 84 waar ik onder de motorkap kan kijken?Ik heb de verdeler die in het blok zit deze is zonder de vervroeging en de standaard bobine en module kabel hiertussen is van een manta gsi zou moeten werken.
De plaatsing van de koeler is wel goed uitgedacht helaas zit daar de airco koeler van mij.
Klopt helemaal maar ik heb de aansluiting van deze stekkers niet in de auto zitten en aangezien ik deze er ook niet bij had toen ik de auto kocht weet ik het ook niet, misschien dat er iemand met een Gse van 84 of later in de buurt van Nijverdal woont waar ik onder de kap kan kijken?.
Vandaag weer verder met mijn Gse gegaan maar loop nu tegen de kabel van de voorontsteking aan ik hou twee stekkers over is er verschil tussen een 2.5 en een 3.0 Gse draadboom voorontsteking?
Iedereen alvast bedankt voor de reacties, voor de stuurkolom moet ik proberen een verstelbare te krijgen anders houd ik een aan tal stekkers over.
Alle foto’s van de kolom en de oliekoeler zijn welkom.
Groet
Niet te vroeg juichen nu moet ik nog verder zoeken waarom de motor in de bok niet aanpakt ontsteking of injectoren.
Vandaag de kabelboom in de auto gedaan alles aangesloten en de motor loopt als een zonnetje.
Het relais, lhm, en de ecu komen uit een auto die normaal start en loopt.
Testen met een lampje dan knippert deze zoals op de website.
De lhm komt uit een rijdende auto.
Het aantal pulsen meet ik bij startende motor.
Dit kan in theorie kloppen maar dan zal er wel benzine ingespoten worden en dat gebeurd helemaal niet lhm beweegt minimaal eigenlijk normaal.
Alles wat genoemd wordt heb ik al geprobeerd en ja met een programmeerbare ecu zou het perfect moeten lopen.
Maar in deze tijdelijke opstelling zou hij op zijn minst moeten aanpakken en stationair gaan draaien er zitten al grotere injectoren in en de benzine druk is hoger.
Dat zou je wel denken maar de injectoren werken wel als ik de kant die naar massa geschakeld wordt aan massa leg zonder de ecu dan spuiten ze gewoon de benzine in.
ergens zit nog een hikje!
Vanavond de ecu en de lmm uit de manta gehaald maar met het zelfde resultaat.
Misschien iemand in de buurt van Nijverdal die er echt meer van weet?
Gisteren weer verder aan het onderzoeken gegaan ik heb voldoende benzinedruk pomp loopt normaal.
IK meet bij de groene kabel een puls van 18 tot 22 dus signaal komt wel in de ecu.
-
AuteurBerichten