Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het aantal pulsen dat je per omwenteling maakt kan makkelijk worden gemaakt met een mal op de krukas poelie, zeg maar een ring met drie onderbrekingen is 3 pulsen en een ring met 4 onderbrekingen 4 pulsen als je daar een gewone krukas sensor voor hangt.
Als ik dit signaal dan onderbreek wanneer de boot in vrij staat geschakeld zou het toch in orde zijn?
Het motormanagement heeft dit signaal verder toch niet nodig?ho ho ik zie rekenfoutjes :hmmz
11000 delen door 500 = 22bij 60 km kom je op 500 omwentelingen van 22 pulsen = 11000 per minuut
Hoeveel toeren draait de motor dan? 3000? 3700?
Volgens mij heb ik dan ongeveer 3 a 4 pulsen per omwenteling van de krukas nodig om aan die 11000 te komen per minuut.
Zal het pulssignaal ergens op de motor moeten genereren want wielen heeft de boot niet.
We moeten dus eigenlijk de computer een beetje voor de gek houden.als we dan grofweg uitgaan van 3000 toeren per minuut en 1 minuut is ongeveer 1 kilometer zou ik 3 pulsen per omwenteling moeten hebben?
Zijn dit gewone aan uit pulsen, of is dit een oplopende spanning?
Mag ik hieruit opmaken dat het aantal pulsen niet uitmaakt, als er maar pulsen zijn?
Mijn id is dan: De z drive is electrisch geschakeld op die kabel een relais zetten dat een pulssignaal doorschakelt met de blauw rode draad van de transponder (startonderbreker) dat pulssignaal wil ik dan verkrijgen met een hallsensor die ik op de krukaspoelie zet.
Zo genereer ik dan een pulssignaal dat niet aanwezig is in neutraal en aanwezig is in drive.
Hoop dat dit duidelijk overkomt? zou dit zo werken?
voor goede orde, er is geen versnellingsbak, de schakeling voor en achteruit bevind zich onder in de drive net voor de schroef, hier kan ik dus geen signaal vandaan helen.
Bedankt voor de reactie
moet hier een puls signaal op komen dan?
Als een auto in vrij staat loopt hij toch ook goed? (dan is er toch geen snelheidssignaal)
Kan hier niet het pulssignaal van de ontsteking op?
En dat koppelen met blauw zwart wat ik beschreef ?Ben er bijna uit, misschien is er iemand die eens naar het volgende wil kijken?
Het schema dat ik gebruik staat hier http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (ELEKTRISCH SCHEMA VECTRA B)Heb nog de blauw rode draad van de transponder.(pin 6)
Is dit een snelheidssignaal? Hij zou op abs zitten (maar dat heb ik natuurlijk niet meer)(stekker K50 pin 7)
Geen id wat een transponder met een snelheidssignaal moet?
moet ik deze koppelen met blauw zwart (ook op de transponder)
Op schema staat dit bij 1034 bovenin een rechthoekje met diagonale streep er in en de letters DHT(als ik het goed lees want is slecht leesbaar)Heb ik nog de diagnose stekker (x13) wat moet er op pin 8?
En bruin/wit pin 12 liep naar de K50 stekker pin 2 (abs) heb ik die nodig voor de opcom? Heb geen abs meer op de boot natuurlijk, wat kan daar eventueel op?Weinig reacties hier, had meer verwacht van dit forum.
Gelukkig alle info gevonden.Moet eerst ff uitzoeken hoe je fotos moet plaatsen, gaat hier iets anders als op de oude benz club.
-
AuteurBerichten