Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2016 om 18:30 In reactie op: Achterruitenwissers aan bij achteruit inschakelen #18311179
oke, dan weet ik dat ook weer.
Dat me dat nooit opgevallen is dan haha…..Update:
Wat een gedoe om zo’n achterbumper los te krijgen, maar hij is vervangen, samen met de stalen beugel die erachter zat. Allebei een flinke opdonder gehad.
Wel meteen parkeersensoren erin gezet :DDat zei ik ook al tegen ze. Maar dat maakte niet uit zeiden ze (en dat was een monteur van Opel :???: )
Maar ik weet dat je geen imitatie erop moet zetten.Sommige zijn eigenwijs he…..
Valt gelukkig onder aankoopgarantie…..UPDATE:
Het lampje ging uit nadat de nokkenassensor was vervangen.
Dus ik de auto ophalen…….In eerste instantie ging alles lekker, maar sprong toch weer in noodloop……
Dus rustig terug gereden.Nu zouden ze morgen weer kijken, benieuwd wat het dan is…..
Heb hem bij een universele garage uit laten lezen.
Daar gaf ie als storing de lamdasonde aan. Schiet nu ook niet meer in noodloop. Alleen het lampje blijft branden, maar geeft geen storing meer aan.Dat vind ik dus ook…… vandaar mijn vraag ;)
De auto is met nieuwe APK afgeleverd…..
Ik denk dat ik eerst maar eens ga overleggen met de garage waar ik de auto gekocht heb. Om nu al (auto nog geen maand in bezit) zoveel onkosten te hebben, wordt ik niet vrolijk van :???:
Maar iedereen alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen…….
oke, aardige kostenpost weer dus…..
ga van de bandenspanning uit wat aangegeven is bij de Omega. Maar bij 2,3 bar hetzelfde probleem.
Bij de draagarmen misschien de rubbers vervangen?
De bandenspanning heb ik gecontroleerd….. die staat nu op 2,1 bar…..
Het haperen lag aan de LMM….. die was kapot…..die vervangen en haperen/stotteren was over…….dacht ook misschien de temperatuursensor, maar die blijkt nog goed te zijn……..
UPDATE:
Onlangs de LMM vervangen en nu is het probleem van haperen/stotteren over.
Het rammelen van de uitlast is ook (tijdelijk) opgelost. Uitlaat rammelde tegen de bevestiging van de achterste draagarm, ophanging beetje verbogen, dus nu even afwachten……Maar nu geeft ie storing nokkenassensor/automaatbak……
Het enige wat ie nu nog doet is bij koude motor pas bij 4500 á 5000 toeren overschakelen naar 2e versnelling…..
Eventjes aankijken en dan zien we wel weer verder…… maar ondanks de probleempjes blijft het een fijne “cruiser”…….
UPDATE:
De bobine is vervangen (de oude had 2 scheurtjes)…….. nu is de luchtmassameter aan de beurt…… kijken of het probleem daar in zit (of toerentalsensor??)
Wat is een goede luchtmassameter/toerentalsensor? Nogal merk- en prijsverschil ;)
Iemand idee?Misschien maar eens beginnen met de bobine dan denk ik……
UPDATE:
Auto terug van garage na aantal dagen….. inmiddels bougies vervangen (was nodig!!), maar bobine vertoont wat scheurtjes……
Volgens garage is er geen probleem met toerentalsensor of luchtmassameter…. misschien dat er een klep open blijft staan, zeggen ze. Ook vanwege een plof in de uitlaat wat ie bij koude start gehoord heeft….Bij koude start stottert ie nog steeds…. uitzetten en opnieuw starten en het probleem is over :hmmz
Nu even denken wat te doen…..
De garage (en ik) vermoeden inderdaad luchtmassameter…… maar bougies vervangen kan zeker geen kwaad….. weet ook niet hoelang ze er al in zitten.
Maandag ga ik de bougies sowieso vervangen en de bobine eens controleren. Kijken wat ie daarna doet……..
Dan zal ik dat eens proberen…… maar heb geen idee wat voor bougies erin zitten (en hoelang) maar de monteur begon daar ook al over. Moeten wel goede zijn natuurlijk….
En de bobine rail is toch dat zwarte gedeelte in het midden van het blok?
Heb inderdaad een automaat…..
Maar dat haperen doet ie dus niet bij warme motor……. alleen bij koude motor als ik hem start en stationair laat lopen…… na beetje gas geven is het over….
Het blijkt volgens de garage geen elektronisch probleem te zijn, omdat er geen foutcodes zijn.
Wel rammelt af en toe de uitlaat als ik met mijn voet op de rem sta met de hendel in D of R. Maakt dan zo’n 600 toeren. In P of N zo’n 900 toeren.
Maar als het aan de bougies of bobine ligt, moet ie toch ook haperen bij warme motor?
Bij garage geweest om uit te laten lezen: 4 storingen…….
Luchtmassameter, nokkenassensor, temperatuursensor en versnellingsbak-schakelmoment (of zoiets….). waardes doorgemeten, maar deze zijn goed.
Ze kunnen niet precies zeggen waar het in zit, dus foutcodes gereset en moest het even in de gaten houden.
Na 2 dagen begon het weer: bij starten en gas geven stotteren…motor uitzetten en opnieuw starten en het probleem is over… bij warme motor geen problemen. Weer uit laten lezen, maar geen foutcodes.
Zouden het de bougies, klepstoters of olie kunnen zijn? Olie is wel 3000 km geleden ververst…..Mocht ik er weer problemen mee krijgen, dan maar eens naar de remband kijken….
Update: de versnellingsbakolie en -filter zijn vervangen. Ik rijd er inmiddels weerbruim anderhalve week mee. Het schakelen gaat een stuk soepeler.
Ook nog geen last gehad van het terugschakelen naar 1e versnelling.
Hopelijk is dat probleem nu opgelost.
-
AuteurBerichten