Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:D
Op de terugweg naar Nederland…. 100.000km!!!
De auto bijna de helft van zijn kilometers voorzien (ca. 44.000) en aan het eind van de zomer wellicht zin in een andere auto na 4 jaar!
Afgelopen maandag naar EDS in Duitsland geweest en auto laten afstellen. Auto rijdt nu werkelijk perfect met altijd genoeg vermogen. Resultaat: 263.2PK en 328.2Nm.
Alleen wel even wennen aan de specifieke geur van de auto zonder katalysatoren (stilstaand).
Vorige week een nieuwe Z20LEH turbo gemonteerd + nieuw uitlaatsysteem 64mm RVS (met behoud van BOSE sierstukken). *precat-decat-200cell metaal sportcat-midden demper- eind demper*
Eind dit jaar ook met de originele xenon koplampen bezig geweest, de beugeltjes waren aan het verslijten en 1 was er afgebroken. Nieuwe koplampen besteld wat een waar drama was. Eén was er lek waarna deze vol water stond>> Nieuwe lampen aan 1 kant nodig xenon, led, en richtingaanwijzer + een xenon ballast.. wat alles in een keer 2x zo duur maakte. maar nu met alles nieuw weer opgelost. Alleen hebben de booskijkers het niet overleeft. In de zomer zomer nieuwe bestellen tegelijkertijd met wat klein spuitwerk.
Afgelopen jaar wel weer wat dingen met de auto meegemaakt. Helaas veel Hagelschade gehad, auto zat helemaal vol deuken en er zat een vouw in de klep. Alles wel heel netjes opgeknapt, klep +spoiler gespoten en opnieuw gemonteerd. Ook gelijk een nieuwe voorruit erin, deze was lelijk geworden door de jaren heen en ook meteen een nieuwe DAB+ antenne.
http://nl.tinypic.com/m/j0h3m0/3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Lang geleden sinds de laatste update… Veel plezier gehad van de auto deze zomer! :D
Als je iets goed vast wilt lijmen gebruik je bumperkit. Wat ik voor mijn gaas in de bumpers, booskijkers en bijv. mijn spoiler heb gebruikt is Womi technobond montage kit zwart. Werkt perfect en is waterbestendig, bij de autospeciaal zaak koste een bus €14,40 en dan nog 30% korting = €10,08.
Daar was ik al achter, maar als de defecte condensator er nog tussen zit… veroorzaakt dit dan dat er geen geluid uit de speakers komt/ versterkers geen geluid geven?
Nog iemand ideeën voor het aansluiten van de spiegels?
Ligt wat mij betreft een perfect blokje in wat in prima staat is (mag ook wel bij nog geen 87.000km). Mag wel wat meer vermogen hebben en dat gaat ook nog wel een keer gebeuren. Alleen blijft het een turbo dus zonder lineaire powerband, maar dat weet je als je een turbo koopt…
@Maurice89 wrote:
Haha die van die oude code is zwaar zuur.
Maar vanwaar die bougies? Ik dacht dat bosch beter was als je auto wat gekieteld was kwa pk’s ik zelf rij ook op bosch met ongeveer 300pk
Elk jaar (9-12.000) een grote beurt en besparen op €35 bougies is ook iets… Daarnaast worden deze op de forums aangeraden maar heb zowel met de originele bosch en deze ngks nooit problemen gehad!
-Zoals te zien, is het kleppendeksel nu zwart met een nieuwe pakking en nieuwe NGK iridium bougies.
-booskijkers zijn netjes geplaatst onder de originele rubbers
-Schijven zijn ATE Power discs geworden (gegrooved) met EBC red stuff blokken rondom.
-grote beurt met alles er op en eraan is gedaan (gebeurd elke 10dkm)
-Radio is nog niet terug, maar waarschijnlijk de RCA aansluitingen defect dus dat wordt een nieuwe met DAB+ (alpine 136BT)
-elektrische spiegels aansluiten lukt niemand…. VRIJWILLIGERS (tegen betaling)? geen idee hoe die kabels zitten/horen te zitten :wtf
-gisteren nieuw klasse 3 SCM gekeurd alarm laten monteren, en wat blijkt vandaag vind ik de code van het oude alarm :fy1Door tijdgebrek, het slechte weer, etc etc.. geen tijd voor de auto gehad :puke
Er moest echter veel gebeuren dus uiteindelijk maar besloten de auto naar familie te brengen en nu een maand later eindelijk de auto weer terug op de weg.
Wat moest er gebeuren:
-Nieuwe booskijkers monteren
-Spoiler kapjes lijmen
-Grote beurt met alles er op en eraan
-remschijven/blokken en olie vervangen
-radio nakijken
-electrische spiegels aansluiten
-kleppendeksel spuiten
-Nieuw alarm (ben de code kwijt van het alarm en kan geen nieuwe sleutels meer programmeren)
Beste Henk,
ik heb je ook even een PM gestuurd. Op de sloop dus even een cilinder halen met sleutel, slotplaatjes overzetten en gelijk cilinder behuizing wat bijwerken en je kan weer jaren vooruit! Ben je met een middagje werk en €30 klaar! :D
22 oktober 2014 om 20:06 In reactie op: Wat past er nog meer op een astra g coupe 2.2 uit 2001? #18258195http://www.ebay.co.uk/itm/Opel-Vauxhall-Astra-G-1-6-1-8-2-2-Coupe-Cabrio-Convertible-Silencer-Exhaust-436-/261118310816″ onclick=”window.open(this.href);return false;
anders even contact opnemen met een onderdelen zaak, ik haal veel onderdelen bij kempenland automaterialen in vught.
tja, 400km op 50liter… :swear (ik heb vaak ;) een rustige rechter voet)
wordt toch maar eco-chippen dan, haha :thumbupwie weet bij goed weer en veel zin dat ik even langs kom…
Helaas een beetje te ver om het leuk te houden ;)
2x tanken op een dag wordt iets te veel van het goede :puke
Veel plezier en hopelijk een goede opkomst13 oktober 2014 om 19:23 In reactie op: HELP! Bedrading spiegels astra g, hoe zit dit en wat is wat? #18256994@Nessuno wrote:
Zwart wit + bruin is verwarming
Motortjes is Geel en groen is plus en zwart rood de min als ik het goed gezien heb. (Meet zwart rood ff door)In de stekker van de spiegel is dat de 2 onderste geel en zwart wit
De 2 middelste zwart rood en bruin
De bovenste enkel groen.Zijn overigens orginele hagus gsi / opc spiegels
Enig idee waarom de m3 look spiegels 4 draden hebben? 2x – en 2x +? kleuren zijn rood, wit, geel en blauw als ik het goed zeg.
13 oktober 2014 om 18:29 In reactie op: HELP! Bedrading spiegels astra g, hoe zit dit en wat is wat? #18256992De vorige eigenaar, heeft de knipperlichten in het zijscherm verwijderd, en een draad getrokken voor knipperlichten in de spiegels maar daar in de deuren een draad van de elektrische bediening voor gebruikt. Ik wil weten hoe deze draden er in de auto uit zien waar ze lopen zodat ik dit kan veranderen. Daarnaast heeft de Originele spiegel stekker 5 pinnen, en de nieuwe spiegel 4 draden?
13 oktober 2014 om 16:36 In reactie op: HELP! Bedrading spiegels astra g, hoe zit dit en wat is wat? #18256990Aangezien dat als ik de elektrische bediening schakelaar naar beneden/rechts doe gaat links/rechts het knipperlicht aan zolang ik hem ingedrukt houdt. Hierdoor weet ik dat de originele kabel van de bediening nog helemaal in tact is alleen met nu nog de knipperlicht kabel eraan vast gemaakt, erg knullig gedaan. Daarom wil ik dit dus ook in originele staat terug brengen. Er wordt dus gebruik gemaakt van de originele bedieningsdraad door de (contra)stekker in de deur omdat er voor de astra G geen knipperlichtmogelijkheid op de stekker zit.
Inderdaad, want normaal gesproken is het zo hoe hoger de K-waarde hoe witter>blauwer>paarser. 10.000K zou vrij blauw moeten zijn.
Spiegels zitten erop, maar het halve interieur ligt eruit. Degene wie de vorige spiegels heeft gedaan heeft draden van de elektrische verstelling gebruik voor de + van de knipperlichten die erin zitten. Ik wil dit weer naar origineel brengen zodat ik de elektrische verstelling wél kan gebruiken. Maar waar zit dit aangesloten op de knipperlicht kabels in het dashboard?? Alle hulp is welkom :wtf Wie heeft hier verstand van, ook welke draden wat zijn wat betreft de elektrische bediening? :???:
Gisteren bij 100% Tuning een paar Opels gespot, helaas was het grootste gedeelte van de “modernere auto’s” VAG of onbetaalbaar :???:
en …. Last but not least… weet ik waarom iedereen met van die stokken loopt om de telefoon op te zetten..
Niet om boven de menigte uit te filmen.. maar er onder! :D
-
AuteurBerichten