Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik vroeg mezelf af wat er nu precies telkens aan die dynamo kapot gaat?
Is daar wel eens na gekeken?En nog iets:
2009 Aisin Warner AF40-6 (M36) FWD & (MXE) AWD Transmission
Type: six speed front wheel drive, electonically controlled automatic tansmission with torque converter clutch
Maximum engine torque: 400 Nm (Gasoline), 450 Nm (Diesel)
Gear Ratios: M36 & MXE
1st 4.148
2nd 2.37
3rd 1.556
4th 1.155
5th 0.859
6th 0.686
REV 3.394
F/D 2,561 / 2,666 / 2,774 / 2,839 / 2,955 / 3,075 / 3,200 / 3,329 / 3,464 / 3,640 / 3,750
Ratio spread 6,05:1
Maximum shift speed: 7000 rpm
Min input speed: 650 rpm
Maximum validated gross vehicle weight: 2355 kg (MY09 Opel Insignia HB AF40 AWD A28NET)
Shifting mechanism: Integrated position sensor with TCM
Shifting positions: P,R,N,D (by cable) & Tiptronic (by CAN)
Case material: Die cast aluminum
Center distance: 197 mm
Overall length: 358 mm
Shift pattern: Pulse width modulated solenoid control
Shift quality: Variable bleed solenoid
Torque converter clutch: Pulse width modulated solenoid control
Available control features: Eco Mode
Selective Sport Mode
Drivers Adaptive (Fuzzy)
Manual Mode (Tiptronic)
Up Hill Control
Down Hill Control
Torque Limitation (axle shaft protection)
Fast Acceleration OFF
Fast Acceleration ON
Shift by Temperature
Brake Assist
Cornering Control
Pass-by Noise Test Function
Differential Protection
Warm-up Shift Pattern (WUSP)
Neutral Control
L-up Slip Control (drive & coast)
Tip Auto Down
Tip Auto Up
Improved Downshift Protection
Up Shift Prevention
Low m Conrol
Highest Gear in Limp Home
Gear StabilizationEOBD II, OBD
Converter size: 241 & 260
k-Factor: 142k – 225k
Torque ratio: 2,0 – 2,32
Fluid type AW-1 (low friction), lifetime fill
Transmission weight (dry): 87 kg
Fluid capacity 6,96 kg (incl. cooler)
Pressure taps available: Access to all clutches & brakes possible
Assmbly site: Anjo City, Japan
Applications: Opel Astra, Zafira, Vectra
Saab 9-3, Cadillac BLSIk kom nu dit stukje tegen:
2009 Aisin AW AF40-6 (M36)FWD & (MXE)AWD Automatic Transmission
The AF40-6 is a compact, lightweight, electronically controlled 6-speed automatic
transaxle for front-wheel-drive and all-wheel-drive installation.APPLICATIONS:
Opel Astra, Zafira, Vectra, Saab 9-3, Cadillac BLSSTRUCTURE:
Die cast aluminum housing with 87 kg weight (dry).
Ravigneaux-type planetary gear set (Le Pelletier arrangement).
High-precision clutch hydraulic control system for smooth, highly responsive gear
shift feel.PRODUCT FEATURES:
High ratio spread of 6,05:1 for optimum drivability & fuel economy.
Several final drive ratios selectable (2,561 … 3,750).
Two torque converter sizes with different k-factor options.
Maximum shift speed is 7000 rpm.
Several functions available:
– Eco Mode
– Selective Sport Mode
– Drivers Adaptive (Fuzzy)
– Manual Mode (Tiptronic)
– Road Load Sensitive Shiftmaps
– ….. (for more see spec.)TRANSMISSION CONTROL MODULE:
TCM with integrated position sensor mounted on transmission.TORQUE CONVERTER:
6 element dual stage type with lock-up clutch
6 set bosses for connection to flexplateLOW MAINTENANCE:
Low friction oil AW-1 is certified “fill-for-life”.OVERVIEW:
The AF40 is an automatic transmission built by Aisin AW at its Anjo City plant in Japan. It
is the one of the lightest front-wheel-drive automatic transmission in its class worldwide.
The AF40 is designed for gasoline and diesel engines with a max. torque capacity of up to
450 Nm.Thx voor de info jorisor
Ik las ergens dat je de automaat (op fatsoenlijke werking) kan controleren door hem in zijn D te zetten.
Daarbij hoort hij niet te bonken of andere geluiden te maken. Daarnaast moet hij natuurlijk fatsoenlijk opschakelen.
Zijn er nog meer aandachtspunten die je zo kan controleren?Nu lijkt het mijn sterk dat ze in een CDTI 150 pk een automaat gebruiken die geen 400Nm aankan?
Kun je dat ook ergens controleren welke versie hoeveel koppel aan kan?Ps. ik heb geen interesse in een GTS ;)
Ik rij nu ook een wagen met een 6-bak en schakel mezelf lam :)
Een automaat lijkt me gewoonweg zalig omdat het een kwestie is van gas geven en gaan.
Dat een wagen niet getuned kan worden is niet het grootste probleem, dan liever ontspannen rijden?Maar dat de automaat niet goed met meer koppel kon omgaan was mijn niet bekend weer iets bij geleerd :)
En is dat punt mbt de koeler ook te controleren?
@Jan ik reageer wel even per mail, natuurlijk heb ik jou advertentie ook zien staan ;)Die umwelt sticker is ook grote onzin… Althans je loopt een risico om een boete te krijgen van 30 (of 40) euro.
En daarnaast mag de normale politie je niet bekeuren.. Alleen speciale milieu politie.
Ik heb zelf in duitsland een umwelt sticker gekocht en eerst een 3/4 dag zonder rond gereden en kwam er zat tegen zonder sticker…Als ik dat zo lees kan ik dan beter een 120 pk versie pakken en een beetje kietelen zodat hij 170 pk levert?
Dan dat ik een 150 pk versie pak en het risico loop dat tzt de wervelkleppen een probleem gaan geven?Zitten er, buiten het vermogen, ook nog andere betrouwbare verschillen tussen beide versies? (en klopt het dat een 2006 model geen problemen heeft met de wervelkleppen?)
– Opel kadett 2.0 8v GSI 212 op de teller
– Opel Kadett 1.6 190 op de teller
– Subaru Impreza (tuned) 265 op de teller
– Ferrari testarossa 240 op de teller (kon nog meer hebben)
– Ferrari 360 200 op de teller (kon nog meer hebben duuuh)
– Jaguar XK (model 2006) 220 op de teller (kon nog meer hebben)Laatste 3 auto’s waren trouwens niet mijn eigendom :) Daarom kon ik het gas niet verder intrappen :(
27 september 2010 om 21:20 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670553En de koppeling / vliegwiel.. Inlaatspruitstuk is wel te controleren…
27 september 2010 om 20:13 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670551Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het zuur krijg van dit soort dingen.
Nu heb ik geen vectra maar ben wel druk op zoek naar een fatsoenlijk… En als ik er net ene gekocht heb dan verwacht ik geen onkosten in de zin van duizenden euro’s…Dus ik ben erg benieuwd welke versies er wel of geen last van hebben (het zelfde met de inlaat spuitstukken) als iemand die info kan geven..
Gecondoleerd, het leven heeft zijn mooie kanten maar ook zijn minder mooie kanten zoals deze.
Persoonlijk probeer ik het altijd zoveel mogelijk te relativeren want na regen komt….Enne 61 jaar is jong en ik denk dat het nogmaals bewust maakt hoe BELANGRIJK het is om in je leven plezier te hebben want het kan om zijn voordat je het weet…
Laten wij hopen dat jij en je familie het verdriet snel te boven komen en weer naar een zonnige toekomst kunnen kijken.
Vette bak :)
Als je het over een OP-COM hebt bedoel je dan deze : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33585
Die is niet duur :)15 september 2010 om 15:37 In reactie op: Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla #17725957Dus 1100 euro + 1000 euro = 2100 euro als je weer helemaal bij de tijd wilt zijn :wtf
Daarom dat ik liever een auto koop waarbij het allemaal gedaan is, ben daarom ook benieuwd of een 2006 model dezelfde problemen kent?15 september 2010 om 15:03 In reactie op: Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla #17725954Ik vroeg mezelf 1 ding af, heeft het nieuw model (eind 2005 / 2006) al een gemodificeerde inlaat?
8 september 2010 om 07:39 In reactie op: Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla #17725951Thx!
Dan is de inlaatspruitstuk dus al vernieuwd!
7 september 2010 om 20:49 In reactie op: Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla #17725949@ inlaatspruitstuk
Is het gemodificeerde deel dat het stangetje er horizontaal op staat ipv verticaal?7 september 2010 om 20:45 In reactie op: Is dit normaal? (regulier onderhoud of maandagmorgen exempla #17725948Stabistang rubbertjes = een kwaal of na een modificatie geen probleem meer.
De gemodificeerde inlaatspruitstuk waar kan ik die aan herkennen? Wat mijn opviel is dat hij vrij schoon eruit zag (zat wel wat aluminium folie tussen (ook op meerdere plekken leek op stukje verpakking ?)
De koppeling komt zo gevoelig? Ik neem aan dat ze het goed in elkaar zetten?
@speaker
Welke garage was dat?Als ik zo een beetje de reacties lees zou dit wel eens een “afgetrapte” bak kunnen zijn?
Thx voor jullie snelle reacties!
Ik heb toch nog een vraag, ben namelijk aan het overwegen LPG / Diesel.
Is dat nu die beruchte not done versie of niet?
Volgens kenteken heeft hij 122 pk en volgens de specs 140 pk met de beruchte not-done motor.Thx
origineel gepost door martklanderman
origineel gepost door sw_reijnders
dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.Ja wij zijn zelf een erkend lpg inbouwbedrijf, en bouwen ook gelijk flashlube systemen in. Maar volgens mij helpt dit voor geen meter, is puur alleen om de klant gerust te stellen
Welke wagen is volgens jullie dan een echte LPG bak?
Ik rij nu zelf een renault megane II 2.0 16v die dik over de 2ton zit en die rijd nog boven verwachting goed.Overige mensen bedankt voor de reacties!
ja ik kreeg hem door :) Thx
En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)
Thx!
Je bedoeld dat slangetje met die gele sticker ( bovenste foto)
origineel gepost door speaker
Je kan best de 1.9cdti 150 pk nemen.
Check voor je hem koopt of het stangetje onder de zwarte kunststofkap wel vast zit en of er niet allemaal prut omheen zit. Is dit niet het geval: vraag dan of ie al vervangen is ( history )
Is het wel het geval: zeg dan dat je hem wilt kopen, maar dat je eist dat het complete inlaatspuitstuk(incl. wervelkleppen en actuator ) vervangen wordt voor een gemodificeerde versie ( deze hebben metalen-klepzittingen ipv plastice ) …deze klus kost zo’n bij de delaer al gauw 1000 euro.
Maar dan weet je zeker dat ie goed is.Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt….
geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe… ( kost al gauw 1500 euro ! )Maargoed… als je hem met 1 jaar garantie koopt dan is dit alles geen probleem.
Verder zijn het perfecte auto’s en rijden als een speer. ( niet redelijk vlot.. maar rete vlot ! )
Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )
kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!
Echter kun je het “stangetje onder de zwarte kap” nader toelichten? Heb je een foto oid?
@de bekleding, ik heb nu zwarte bekleding en daar zie ik ook alles op (voornamelijk kattenharen + zand). Dus het modificeren zie ik niet zo zitten.
Zijn er nog meer zaken waar ik op kan letten? Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?
Sorry maar een SW (station) is een must :)
En daarnaast heb ik een inruiler ;) -
AuteurBerichten