Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik het onderdeel op de sloop kan vinden, laat ik het gelijk weten!
In elk geval bedankt voor het aanbod:)
Kost toch weer 110 euro, altijd leuk van die mensen die niet van werken houden:(
Ik woon zelf in Utrecht, geen idee waar jij exact woont? En ik werk in Bodegraven.
Heb inderdaad een Corsa B. Dan bel ik wel even die kerel die het vorige keer had gedaan!
Carglass is veel te duur.
De foto’s
Hierbij de belovende foto’s van het resultaat. Ik heb het paneel zo goed en kwaad mogelijk ontdaan van de deuk, het ziet er wel een stuk beter uit dan eerst!
Wel heb ik een plastic strip verwijderd om alles goed glad te kunnen krijgen. Hoe kan ik deze het beste terugplaatsen, met dubbelzijdig tape of eventueel lijmen? Of zijn zulke lijsten relatief goedkoop te bestellen?
Ook heb ik mijn beschadigingen ontdaan van roest, maar hoe kan ik deze nu het best behandelen dat zij niet verder gaan roesten? De kleine beschadigingen bijspuiten, of behandelen met een ander spul? Ook vroeg ik mij af, of het te doen is het paneel zelf te repareren & uitvullen en daarna over te spuiten? Wij hebben hier op de oude fabriek nog een verf cabine, dus daar kan die eventueel instaan en zou ik hem zelf kunnen spuiten, maar dit lijkt mij toch wel vrij lastig. Mensen nog tips, wat ik met de onbehandelde metaaldelen / beschadigingen zou kunnen doen?
Het motorblok is ook compleet gereinigd en ziet er weer een stuk beter uit. Dit had ik zelf nog nooit gedaan in de 4.5 jaar ik deze auto nu in mijn bezit heb!
Zijn er nog eventuele aandachtspunten, waar ik naar zou moeten kijken op het gebied van onderhoud?
Dingen die recent gedaan zijn in mijn auto:• V-snaar.
• Remblokken.
• Remschijven.
• Uitlaat.
• Vloeistoffen.
• Morgen de distributieriem + waterpomp.
• Handrem kabel.Dingen die op de planning staan om zelf te vervangen:
• Luchtfilter.
• Interieurfilter.Ondanks mijn Corsa alweer een oud beestje uit 1994 is, heb ik zeer veel plezier van en vallen de onderhoudskosten relatief mee! Dus ik wil hier graag nog een paar jaar meer blijven rijden.
Motorblok heb ik gereinigd en ziet er een stuk beter uit! Ook heb ik de 1e start gemaakt met het uitdeuken van de deuk en dat ziet er ook niet verkeerd uit.
Zal binnenkort wat foto’s plaatsen van de vorderingen.
Vorig jaar heb ik groot onderhoud aan mijn auto laten plegen + noodzakelijke reparaties. Maar toen is mijn V-snaar wel vervangen, maar mijn distributieriem niet. Nu weet ik dat mijn distributieriem er ongeveer 4 jaar inzit (met zo’n 50.000) kilometer en toen is ook de waterpomp vervangen.
Nu had ik de vraag, zal ik binnenkort ook mijn distributieriem moeten vervangen en wat zouden de kosten daar ongeveer van zijn?
Hebben jullie enig idee, wat de kosten zullen zijn van het uitdeuken van dat paneel?
Het hoeft niet perfect te zijn, maar een kleinere deuk ziet er wel beter uit! Want ik neem aan dat, ik dit paneel niet zelf kan terugduwen of met een houtenmal en een hamer dit in de oorspronkelijke vorm zou kunnen krijgen?
Voor de behandeling van de roest kan ik de volgende stappen ondergaan neem ik aan.
Eerst met grof schuurpapier het roest verwijderen en daarna met een lichte korrel het gladmaken van het plaatmateriaal? Of zal het drastisch moeten met een slijpmachine om het roest te kunnen verwijderen?
En daarna het paneel behandelen met een anti roest spray. Moet ik het daarna, ook gelijk in de primair zetten? Of kan ik het nog wel even onbehandeld laten?
Het vervangen van kleppendeksel pakking is dat te doen voor een leek? Ik las op het internet dat je de oude pakking moest verwijderen, daarna het moet insmeren met wat olie en de nieuwe pakking ertussen moet doen en de bouten daarna op mensenkracht moest vastdraaien. Of is dat ook tegen een mooie prijs bij de garage te doen?
Sorry voor al deze lastige vragen, maar mijn budget is nou eenmaal beperkt anders liet ik alles wel bij de erkende Opel dealer doen!
Sorry heren, had mij inderdaad even moeten voorstellen!
Ik heb dus een Opel Corsa uit het jaar 1994, aan baby blauwe Opel Corsa! En deze rijdt na al die jaren nog steeds top en wil er daarom voorlopig ook geen afstand van doen.
Ook mijn geschiedenis met de auto en de dingen die eraan verandert zijn. Bestuurderskant deur vervangen omdat iemand het zo leuk vond te proberen door mijn auto heen te rijden in de plaats van te remmen (vandaar de deuk in de zijkant)!
Met de gladheid mijn velg kapot gereden, maar deze weer vervangen door een nieuwe! Gelukkig was de draagarm niet kapot.
Schade door mijn eigen schuld was, dat ik de achterkant kapot had gereden, maar deze heb ik ook vervangen door een nieuwe achterklep en de bumper warm gemaakt met een verfbrander waardoor die weer in de oorspronkelijke vorm sprong! En die zit nu alweer 2 jaar prima!
Motorisch ben ik altijd wat voorzichter met het doe het zelf werk, omdat ik niet heel erg veel van auto techniek weet en meer bouwtechnisch ben aangelegd.
Hebben mensen nog tip(s) over wat de beste, manier is om mijn motorblok te kunnen reinigen? Ik hoorde dat er ook bij een benzinepomp een apparaat staat om het schoon te kunnen spuiten, maar van mensen uit mijn omgeving hoor ik dat je het beter met de kant kan doen.
Mooi aanbod van de ruit, maar dan moet ik nog wel iemand vinden die hem erin wil plakken. En een 2e hands ruit, kan ik erin laten plakken voor tussen de 100 / 110 euro (inclusief ruit) en voor een nieuwe ruit zal dat rond de 160 euro gaan kosten.
Ook zit ik te kijken naar de deuk, wil deze het liefst eruit laten trekken, want ik vermoet dat ik niet zomaar vanuit binnenuit terug kan duwen. Dan wil ik het roest verwijderen en inspuiten met die anti roestspray. Het over laten spuiten van het paneel kost mij teveel geld en dat vind ik zonde, maar zelf spuiten van zo’n paneel lijkt mij niet te doen. Mensen hier nog tips over?
Erg bedankt!
-
AuteurBerichten