Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ondertussen goed verder gedaan aan de kadett.
Cardanassen onder handen genomen. Alles gemonteerd. Brandstofsysteem op punt gezet. Vacuum systeem aangesloten.
Uitlaat gemaakt…..
En natuurlijk…..de eerste testrit!!!
En ik ben er zeer tevreden van. Het lage gewicht icm het turbo blok is super.
Heb er ook al een weekend Engeland opzitten op TOTB. Ook daar heeft de kadett goed gepresteerd!
Snelste sprinttijd was 13.80sec en een eindsnelheid van 160kmh..
Dus ik ben tevreden. Enkel de ophanging moet terug gedaan worden. Voor circuit gebruik staat hij nog niet op punt..Ja die zijn wel knap!
Maar ga toch voor 16″ gaan..
Sorry de foto van de radiator staat op zen kop.
We zijn goed opgeschoten met de kadett.
Een steunplaat gemaakt voor de radiator en intercooler.
Motorblok en versnellingsbak zijn ook voorgoed gemonteerd (tot hij stuk loopt natuurlijk )
Ook heb ik een set wilwood remmen gemonteerd vooraan. De reden hiervoor is omdat ik voor de Brembo’s op 17″ moet rijden. Dit vind ik persoonlijk te groot voor op een kadett. Over de wilwoods passen 16″. Dit is mooier vind ik persoonlijk. Nu kunnen ook de turbo wielen gebruikt worden.
En op maat gemaakte stalen remleidingen heb ik ook gemonteerd
Ik heb ook nog steunen gemaakt om de oliekoeler voor de intercooler te monteren.
Voor het motormanagement heb ik een KMS systeem gekocht.
En nog een foto van de kadett in het zonnetje.
Ik heb de kadett even gewogen en zit op een droog gewicht van 875kg op dit moment.
Ook heb ik vandaag de c20let voor het eerst aan de praat gekregen.
Draaide zuiver zonder tikken dus ik ben er tevreden om@louwe 16 klepper wrote:
Voor rwd heb ik nog wel alles liggen….
Dat ga ik onthouden dan. :thumb
@louwe 16 klepper wrote:
erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???Ze gebruiken dikwijls een f20 bak hiervoor omdat deze wat kleiner zijnn. De f28 gaat ook en deze heb ik gebruikt. Het is wel zo dat deze er maar net in gaat.
De motorsteunen kan je inderdaad origineel nemen van de kadett e. Enkel de baksteun hebben we zelf gemaakt. Derubbersteun zelf is natuurlijk origineel maar de steun aan de chassisbalk en de steun op de f28 zijn zelf gemaakt.@Opaul wrote:
Leuke Kadett E GSI heb je gekocht! Lijkt veel op degene die ik lang geleden heb verkocht aan een Belg. Heb je toevallig meer (interieur) foto’s beschikbaar?
Deze kadett is van oorsprong een duitser dus denk dat het een andere gaat zijn. Heb op dit moment geen fotos van het interieur. Zal er proberen te maken
We hebben goed verder gedaan aan de kadett.
Afstandsbusjes voor de radiator.
Buizen van de intercooler op maat gemaakt.
Kofferruimte terug in de lak gezet
Accubak verplaatst naar de koffer en massapunt voorzien
Brandstofpomp onder de wagen gemonteerd en aangesloten
Retour aansluiting voorzien in de tank en aangesloten
Dikke aanvoer voorzien in de tank
Ook nieuwe koperen brandstofleidingen onder de wagen gemonteerd. :thumbBedankt! :thumb
Ja aan de 16v is inderdaad vrij veel roest aan. Een winterproject gaat het niet worden. Gezien de groene kadett voorrang krijgt zal de gsi nog even moeten wachten.
Heb ook nog een nieuwe k16 turbo gekocht voor op het blok.
Ook heb ik nog een opel klassieker bijgekocht voor als ik niet weet wat doen..
Opel Kadett E GSI 2.0 16v
Ondertussen hebben we niet stil gezeten.
Gezien we niet veel plaats hebben tussenhet front en de turbo hebben we gekozen voor een dunne grote intercooler en een kleine dikke radiator.
De radiator is op maat gemaakt en de intercooler is van een Opel Astra J OPC.
Hier de intercooler
Hier een paar foto’svan de radiator
Blijkbaar de enige let swap in een kadett d dan hier.
Niemand die deze swap al eens gedaan heeft???
Ziezo, ondertussen nog wat verder gedaan aan de kadett…
motorsteun voor de let is gemaakt en bevestigd. Heb de blok er al even ingehangen om te passen en ben tevreden over het resultaat.
Nu ben ik de steunen aan het plaatsen voor de radiator en voor de intercooler.
De intercooler komt in de voorste steenplaat maar moet nog even bekijken hoe hij het beste weg te werken is.
De achteras zit er ook onder en deze is ondertussen omgebouwd naar 5×110.
enkel de remleidingen nog in orde brengen en dan kunnen we dit ook van de “to do” list schrappen.
Ook zijn de 4 pots bremno klauwen in een nieuw jasje gestopt zodat ze beter bij de wagen passen.
deze van van de big brake kit met 330mm schijven die op de kadett komen.
Voor in de kadett heb ik ook nog een setje Recaro stoelen gehaald om in de wagen nog een retro look te behouden.
We hebben niet stilgezeten…
de c20let is klaar,op een paar kleine prulletjes na.
de c20let is gedemonteerd uit de donor kadett en de originele 1.3 motor is ook uitgebouwd…..
.
Voorlopig wel…
Misschien in de toekomst een turbo upgrade maar nog niet meteen…
wil ook niet meer dan 300pk draaien omdat ik de wagen voor alles wil gebruiken. Straatgebruik,trackdays,sprints,…
ik denk dat dan bijvoorbeeld 400pk te veel gaat worden om maximaal te kunnen gebruiken.Weer wat verder gedaan aan de motor.
alle internals zitten er terug in en cilinderkop erop.
nu de rest nog en we kunnen aan de swap beginnen…
We zijn nog bezig met de motor terug in elkaar te steken maar heb al een setje 17″ velgen voor de kadett voorzien.
voorste is een 8.5j et30 en de achterste 9.5j et30
@kiyamizio wrote:
Randjes zijn om gevouwen en wielen staken iets uit mm of 6-7
Dan zal ik men wielkasten moeten aanpassen om een 9.5j et30 te laten passen waarschijnlijk.
welke maat had je vooraan liggen?@kiyamizio wrote:
Ik had 9j en dan liep net niet aan dus 9.5j zal wel aanlopen
Dan zal ik zeker een spacer moeten steken van 15mm?
bleven de wielen in je wielkast?Heeft er iemand ervaring met het monteren van een 9.5j et30 velg achteraan op een kadett d?
Voorste velg is een 8.5j et30 maar daar zie ik niet onmiddelijk een probleem…
@Robke1974 wrote:
ik heb met originele kopakking altijd 315pk gereden
alleen arp drijfstangboutjes, grote ic en nog wat dingetjes,
bij mij is het fout gelopen toen ik een k29/26 turbo
monteerde, en phase 3.5 wou uittesten, van de 2de
keer doortrekken koppakking 5cm deruit gevlogen,
was balen maar ook te verwachten, steekt nu een
dikke stalen 1.7mm tussen maar originele dikte was ook
goed geweest tot 300 pkVan waar heb je jouw koppakking?
Grote ic heb ik ook en open downpipe…
Mijn kop is nog niet gevlakt dus des te beter dan! :thumb
-
AuteurBerichten