Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Dolby wrote:
Dat de auto dan max +/-110 rijd is een beveiliging van de motor. Dat is alleen maar om de motor te beschermen. Ik zou er niet te lang mee doorrijden. Want het zou motorschade kunnen geven.
Nogmaals zonder foutcodes kun je alleen maar gissen maar kom je niet verder.Je zegt zelf. Er komt een hele waslijst met codes. Hoe kun jij nou zeggen dat die codes niet kloppen eigenlijk? Als de Op-com deze foutcodes weergeeft betekend dit dat er iets aan de hand is. Dat wilt niet zeggen dat het kapot is. Maar dat die onderdelen niet werken zoals ze zouden moeten werken. Het kan ook best zijn dat je allerlei foutcodes krijgt die betrekking hebben op een onderdeel. Bijvoorbeeld; een EGR klep en/of vacuüm gedeelte. Dat zou niet betekenen dat de EGR klep kapot is maar het zou wel een vacuüm slang of een verstopte EGR klep kunnen zijn.
Nogmaals laten uitlezen de foutcodes opschrijven en met die foutcodes kun je aan de slag met uitzoeken wat nu precies de problemen zijn.
Succes met het oplossen van je probleem.
Ik rij er al 4 jaar mee rond ;) Hoe ik dat weet dat die codes niet kloppen? De garage heeft die punten / onderdelen gecontroleerd. Maar er zal toch wel iets niet goed zijn, anders krijg ik dat verdomde lampje niet te zien. Maar zal je advies opvolgen. Ik zal het eerst eens resetten en dan in de gaten houden welke codes er verschijnen. Dank.
@Haasje17 wrote:
Schiet de auto echt in de begrenzer of krijg je hem dan nog wel op volle toeren bij gasgeven maar duurt het langer?
Nee, volle toeren krijg ik hem nagenoeg nooit meer. Ik rij nu 99% van de tijd met het lampje aan en dan trekt hij dus slechts heel langzaam op met maximaal 110 als snelheid bij gaspedaal helemaal ingedrukt.
Ik zal de codes nog eens laten uitlezen, maar vraag me af of dat helpt. Ik krijg dan een hele waslijst van dingen die defect zouden zijn, maar dat in werkelijkheid niet zijn. Zou het een goede procedure zijn om:
– de codes te laten resetten
– indien het lampje de eerste keer weer gaat branden hierna, meteen code uitlezen
– zou het kunnen dat dat dan de oorzaak van het probleem is?@midnight black wrote:
Welkom, ik zou de auto uit laten lezen zodat ook bekend is waar het probleem gezocht moet worden. Zonder foutcode is er zo op afstand niks zinnigs over te zeggen.
De foutcodes hebben geen betrekking op het probleem, zo lijkt het. Elke keer als de foutcodes worden uitgelezen, staan er dingen tussen die niet de oorzaak waren. Deze stapelen zich op in de loop der tijd met als gevolg dat het lampje niet meer uitgaat. Iets in het systeem is er de oorzaak van dat deze foutcodes steeds op komen zetten. Resetten is dan een tijdelijke oplossing. Vraag is hoe dit aan te pakken.
-
AuteurBerichten