Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt. Gisteren bij toeval gevonden. Toch bedankt. Heeft iemand al eens de oliekeerring van de uitgaande as versnellingsbak vervangen? Het wordt wat nat rondom en ik vroeg me af of het heel ingewikkeld is om de keerring te vervangen. 300.000 km op de klok. Dus misschien zowiezo nodig.
Bij voorbaat dank.
Groet,
JackVerzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Sorry, het betreft een zesbak van een vivaro 2,5 CDti met triptronic erop uit 2007
Klopt. Foutje
Maar intussen gevonden 75-80 semi syn.
Maar weet iemand hoeveel?Zojuist de oude ECU (die volgens de specialisten) kapot zou zijn erin gezet. De triptronic met de bijbehorende olie gevuld en alles doet het weer. Dus geen kapotte ECU. De triptronic lekt veel dus die zal wel vervangen moeten worden.
Het lampje van de voorgloeier gaat weer branden na het starten. Wat kan dat inhouden?
Drie maanden gewacht op die mechanicien, voordat hij eindelijk terug kwam met de oude ECU. Zelfs de gendarmes moeten betrekken in het geheel.
Blijkt na onderzoek dat die gek al talloze mensen bedrogen heeft.
Zo, als iemand nog geïnteresseerd is in een nieuwe ECU ( want die had ik intussen gekocht, maar nog niet ingelezen) voor een vivaro 2,5CDTi uit 2007.
Be my guest.
Ik heb 680€ betaald voor het ding.Ja, dat weet ik. Alles is van Renault. Dus hier in Frankrijk zit ik goed zou je zeggen. Maar om hier in Frankrijk iets gedaan te krijgen bij een lokale garage is een ramp. De grotere dealers/garages zitten op minimaal 50 km afstand. De verzekering betaald wel het transport daar naar toe. Ook een simpele WA.
En rekenen kunnen ze hier ook heel goed. Je mag blij zijn dat je dan weer rijdend je huis haalt.
Voorbeeld: nieuwe ECU kost hier €1200,- plus inlezen €500,-.
En dan mag je blij zijn als het goed gebeurt. Dus vandaar dat ik een nieuwe liet komen uit GB voor £477,36 (€670,40).
Zaterdag haal ik de tiptronic eraf om te kijken wat er lekt. Ben benieuwd. Een nieuwe kost €1650,-.Na vertraging krijg ik de originele ECu zaterdag terug. Tevens een nieuwe voorgeprogrammeerde.
Ben benieuwd of het dat was, want na een behoorlijke slooppartij zag ik dat het reservoir van de tecshift (tiptronic) helemaal leeg is. Dus hij kan helemaal niet starten want de koppeling doet het dan ook niet om hem in zijn vrij te zetten (of gebruikt hij bij het starten niet de koppeling?)
Kortom, een probleem extra.
Kent iemand dit probleem?Nee, hebben ze me niet verteld. Maar ik zal woensdag de oude ECU zelf eens openmaken om te zien of er merkjes opstaan.
Van de ECU blijkt de processor stuk te zijn. Volgens deskundigen iets wat zelden voorkomt. Dus er moet een nieuwe in. Hij kon niet gemaakt worden bij gebrek aan onderdelen. Ook Duitsland kon niets leveren. Een gebruikte kon ik niet vinden, ook niet bij Bedo Opel onderdelen in Aalst.
Nog in Engeland (vauxhall) geprobeerd en daar een nieuwe gekocht. Scheelt zo’n €750,- met NL of Fr.
In NL of Frankrijk betaal je zo’n €1200,- exclusief inlezen. In Engeland zetten ze de basis software er standaard op. A.s. woensdag komt de monteur hier aan huis om hem te plaatsen en verder in te lezen. Hoop dat het allemaal gaat lukken.De auto staat thuis hier in Frankrijk, want hij staat in de eerste versnelling. Het is een automaat (tecshift) en daardoor niet uit zijn versnelling te zetten doordat de startmotor door het ECU probleem het ook niet meer doet. De dichtsbijzijnde opel-renault garage is 50 km. De ECU is naar een bedrijf in Engeland gestuurd gespecialiseerd in revisie van ECU’s van o.a. vauxhalls vivaro’s. (Zo ook Nissan, Renault etc)
Mochten ze de processor niet kunnen vinden dan sturen ze een nieuwe ECU op. Op het continent kost die zo’n €1200,-. In Engeland slechts €450,-. Maar dan moet hij wel weer helemaal opnieuw ingelezen worden, en dat moet gebeuren als hij ‘in’ de auto zit. Dus rest mij slechts nog even afwachten.Dank voor de motor code. Die heb ik al. Maar het probleem is een kapotte processor in de ECU.
Re: defecte ECU
Het label heb ik niet bij de hand. De ECU ligt bij het revisiebedrijf.
Het chassisnummer is; WOLF7BJBH8V611358Na uitlezen blijkt de ECU stuk te zijn. Is opgestuurd voor revisie, maar men heeft moeilijkheden om een nieuwe processor te vinden. Duurt al acht weken. Wordt er een beetje hopeloos van. Heeft iemand een alternatief? Zomaar een ECU van een andere auto, ook al is het hetzelfde model, schijnt geen optie te zijn. Is dat zo?
Help!Waarschijnlijk. Dat zal uit de test wel tevoorschijn komen.
Dank en groetStartkabels maakt geen verschil. Nieuwe accu geplaatst. Ook niets. Heb een afspraak gemaakt om uit te lezen. Ben benieuwd.
Natuurlijk zijn er andere instrumenten direct buiten het contact verbonden. Was dat ff vergeten.
Er zitten pas nieuwe gloeistiften in.
Dacht eerst nog aan de schakelaar onder het rempedaal die ervoor zorgt dat je de rem tijdens het starten ingedrukt houdt. Dat symbooltje verschijnt namelijk niet in de display als het niet doet, wat wel zou moeten volgens het boekje. Maar lijkt ook OK.
Groet. -
AuteurBerichten