Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Motortje bromt nu aardig, krijg nog melding van de secundiare luchtpomp, maar dat gaat wel goedkomen.
Heb nog wel een vraagje over de vacuumslangen.
Heb de mapsensor rechtstreeks aan de dunne aansluiting van de manzel powerbox hangen.
De brandstofdrukregelaar en de aansluiting op de kleppendeksel via een T stukje naar de linkeraansluiting op de terugslagklep.
De rechter aansluiting is dichtgemaakt, vind ik wel vreemd, wat hangt hier normaal aan?Vandaag aandrijfassen gemonteerd en een stukje gaan rijden, pakt goed op, loopt best aardig.
Start direct en loopt netjes rond, vindt ‘t wel goed zo.
Heb nog wel een paar vraagjes:
Hoe weet ik dat mijn EGR naar behoren werkt ( heb hem gereinigd en afgedopt)
Hoe kom ik er achter dat hij ( eventueel ) in de noodloopmodus loopt.
Krijgt de ecu een signaal retour van de brandstofpomp, heb hier ergens iets van gelezen
maar kan het nu niet meer vinden om dit nog eens na te pluizen.Ja dat brandt, motor start goed pakt goed op
EGR schoon gemaakt en afgedopt, bedrading doorgemeten. Moet nog wel de tankontluchting aansluitenen de stofzuiger
monteren.
Heb er nog niet mee gereden, moet de steekassen ook nog monteren.
Klopt het dat de ecu ook een signaal van de brandstofpomp retour krijgt.Met een paperclip, dus ik kan ze zelf niet resetten?
Nou hij loopt, op ‘t oor ook nog aardig.
Had wat gelezen over uitlezen, OK dat gaan we ff doen.
Had ik het maar niet gedaan, ik kreeg de volgende codes:
1502, 1503, 105, 335, 412, 443, 1640, 400 en 503 BINGO!!!!
Weet niet of het verstandig is hier nog mee door te gaan.
Is er nog hoop voor het blikje van m’n dochter of mag
ze haar fiets gaan oppompen.Ben nog ff onder het dashbord gedoken en kom( na mij x keer gestoten te hebben ) tot de volgende conclusie, zeg maar of ‘t juist is.
De blauw-rode gaat naar het dashbord en is daar gekoppelt aan de stekker van de klokkenwinkel
en aan de startonderbreker.
Vervolgens loopt er een verbinding rechtstreeks naar de ecu.
Deze zit op dezefde stekker als de diagnosedraden, constante plus, toerentalsignaal enz.
Dus de sensor, snelheidsmeter,startonderbreker en ecu zijn rechtstreeks met elkaar verbonden
door een dunne blauw-rode draad.
Ben een beetje voorzichtig geworden na die misser met de + en de massa, wil het nu zeker weten.
D’r zit trouwens nog een sensor voor op de bak, waar dient deze voor.
Alvast bedankt, ben al een heel eind gekomen, nu nog de laatste loodjes.Dat van die zwarte draad was een typefoutje!
Gaat die blauw-rood ook naar de ecu, ik zie nu dat de startonderbreker ook een blauwrode heeft en die gaat via het
dashbord naar de ecu, zijn die dan ergens doorverbonden.Hij doet ‘t weer maar nu heb het volgende probleem.
Tijdens het uitbouwen is de aansluiting van de snelheidssensor gesneuveld.
Nu heb ik een zwarte, bruine en blauwe rode draad loshangen.
Neem aan dat de zwarte aan massa moet en de zwarte aan de geschakelde plus.
De blauw rode gaat naar de stakker achter op de klokkenwinkel maar heb ergens
gelezen dat er ook iets van deze sensor naar de ecu moet.
Is dat zo en waar zou deze dan aangesloten moeten worden, kan in de kabelboom geen
blauw-rode vinden.Ik neem aan dat deze geschakelde plus(zwart) van de ecu komt en door de startblokkering wordt vrijgegeven want deze staat niet rechtstreeks in
verbinding met de zwarte in het contactslot. Ik meet nix op de zwarte draad van het pomprelais
Ik kan in de kabelboom die vanuit de ecu naar de motor gaat geen zwarte vinden die naar de geschakelde plus van het contactslot gaat
uitgezonderd die van de startblokkering.
Denk toch dat m’n ecu gesneuveld is. ( of de startblokkering )Op de rode draad staat 13,7 t.o.v. massa
De rest meet ik nix, hebben ook weinig weerstand t.o.v aarde -
AuteurBerichten