Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de toevoeging. Het is duidelijk. Weer veel geleerd.. Dankjewel, ik kan nu gerichter zoeken.
Mvg
Ron
Duidelijk, ik ben er mee geholpen. Vriendelijk bedankt
Via het rdw kwam ik dit tegen COMBO-C-VAN Y1.7DTH AC. Is dit dus de “betere” versie ?
Vriendelijk bedankt allebei. Het maakt het wat makkelijker. Heeft de Combo een riem of ketting ivm de distributie
18 oktober 2013 om 09:41 In reactie op: Kent iemand een goede opel-dealer in omgeving Eindhoven? #17888094@Patje gts wrote:
Ik ga altijd naar van nunen in Udenhout, dit is een kleine Opel dealer waar je nog echt klant bent.
Helaas heb ik met deze “garage”superslechte ervaringen. Ik ben er zeer onbeschoft behandeld en zou het niemand aanraden
@Baz wrote:
Ik zal toch echt even de diverse massa punten schoonmaken oa motor naar carrosserie accu naar carrosserie en er zijn nog tal van andere bij je handrem onder het kapje mss nog een ff allemaal opzoeken
Bedankt voor je reaktie. In het eerste kader heb ik al een update geplaatst. De accu is vervangen. Alle zichtbare punten qua massa zijn schoongemaakt en ingespoten en er is een een nieuwe dikke massakabel geplaatst. Sindsdien hebben de storingen zich niet meer voorgedaan :D
@Vannos wrote:
tja zwak brandende verlichting kunnen meestal een paar dingen zijn.
– slechte accu
– slechte verbinding van massa
– gebroken kabels
– geoxideerde verbindingenieder geval de moeite om dit even te controleren ! aangezien je over een hobbel rijd en het weer goed is !
Dat zijn inderdaad zaken die deze week aan bod komen. Hopelijk kom ik er af. Heb met deze auto al pech genoeg gehad. Bedankt voor je meedenken
Op aanraden vam kleine Paul heb ik ook na enkele kilometers te hebben gereden de accu gemeten en deze was rond de 11 volt. De accu is inmiddels vervangen. Van de week ga ik een andere massakabel op de auto zetten en zal dan weer een update doen
@Astra-H wrote:
Als je in de buurt van Haarlem woont, kan ik hem uitlezen
Nee helaas niet, dat is best een stukje rijden. Bedankt voor het aanbod
Bedankt voor zoveel reacties. Ter aanvulling, mijn vrouw attendeerde op een gevalletje waarbij de auto overging in de zogenaamde noodloop.
Na het stilzetten van de motor geen probleem meer en op de terug weg ook niet. Het probleem doet zich voor na ca 40 50 kilometer te hebben gereden. De eerste keer onstond er een probleem bij het activeren van de cruise control.
Laatst had ik weer minder opbrengst van de verlichting en reed over een weg met enkele kleine gaten en door de “klap”was ineens de verlichting weer volop.
Nu is het redelijk compleet.
De voortgang en evt ontwikkelingen post ik hier.
Ik zet in op de accu. Zal hem nog eens goed laten werken en dan de meter in de gaten houden. Kijken of hij blijft zakken en hoe snel het gaat.
Het lijkt me ook het beste om de accu te wisselen. Op aanraden van een oom een nieuwe massadraad bevestigen.
Bedankt voor je pm, ik zal daar even kijken.
@Astra-H wrote:
Motor moet aan. Dynamo/Alternator moet draaien om bij te laden. Voltage moet dan rond 14.1 zijn
Ook dat is getest en die waarde is oke. Met en zonder verlichting maakt het niet uit. De waardes blijven ruim 14 volt.
@Kleine-Paul wrote:
@J.Ron wrote:
Dankjewel voor je reactie. Mijn vermoeden was ook de accu. Ik heb het gemeten en de accu geeft keurig 12 volt met motor uit en met draaiende motor 14 volt. Kan het ook een massa kwestie zijn ?
Ook nog even gemeten met de motor uit, lampen en eventuele andere verbruiker aan? Kan zijn dat hij dan wel volledig inzakt. Dat hij onbelast 12V aangeeft hoeft nog niks te zeggen.
Het was een goed idee. In de buurt heb ik diverse accu,s gemeten en deze geven allen 12,5 tot 12,7 volt aan.
Mijn accu 12,1 en met verlichting aan 11,67 motor niet aan. Is de accu dan toch de boosdoener ??
Het is inderdaad heel kort door de bocht. Ik zal ook meten met verlichting en uiteruitruitverwarming aan. De accu is twee jaar oud/jong, maar het is niet uit te sluiten. Bedankt voor je reactie en meedenken
Dankjewel voor je reactie. Mijn vermoeden was ook de accu. Ik heb het gemeten en de accu geeft keurig 12 volt met motor uit en met draaiende motor 14 volt. Kan het ook een massa kwestie zijn ?
-
AuteurBerichten