Ja je hebt ook gelijk, niet zo netjes van mij.
Ik rij dus al jaren opel met gelukkig weinig problemen.
Eerst een vectra gehad daarna een astra en nu een zafira.
Deze laaste auto is echt de fijnste die ik ooit gehad heb.
Ik ben ook niet zo bekend op forums maar heb gehoord dat hier veel specialisten aanwezig zijn.
Vandaar dat ik hier probeer een oplossing te vinden in deze recessietijd voor mijn contactslotprobleem.
Ik heb inmiddels mijn cilinder er al uit gekregen door bijna 2 uur de prutsen met de sleutel en inspuiten met olie.
Via een ander forum heb ik gevonden hoe ik de cilinder eruit krijg.
Haal het bovenste stuurkapje eraf, draai dan het rechtse schroefje van de onderste kap los zodat ge de ruitenwisserschakelaar kunt wegnemen. Dan ziet ge daar boven de slotcilinder een klein gaatje, als ge de sleutel in de eerste stand zet, en ge duwt met een pinneke in dat gaatje dan springt de slotcilinder eruit.
Aan de achterkant zit het probleem. Als het gewoon droog is moet er enkel vet bijgesmeerd worden, als het serieus ingelopen is kunt ge proberen van de bramen eruit te krassen en dan vet bijsmeren.
Terug monteren: het gat waar de slotcilinder ingaat, daarin rechts achter ziet ge een blokje, dat moet ge met een dikke schroevendraaier naar onder drukken, dat kunt ge niet missen want dat klikt echt naar onder. Dan de slotcilinder insteken met de sleutel in stand 1. (dan kan dat lipje bovenop ingeduwd worden)
Nu ga ik op zoek naar een nieuwe cilinder met 2 nieuwe sleutels op de sloop.
Ik hoop er nog ergens een te vinden. Dan moet ik wel nog de startonderbreker en afstand bediening over zetten
Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten Ivan