Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rij op federal 595rs-r 195-50-15 onder een corsa b. Met deze banden heb ik stuk meer tractie en stuur precisie. Zelfs koud hebben ze meer grip als een normale straat band.
Voor hoge vermogens tial,turbosmart of hks!
Andre: hks puuut puuut inderdaad. Maar werkt goed met standalone ecu’s.Twinscroll spoelt sneller op. Het ligt er ook natuurlijk aan wat voor type turbinehuis. T25,t3,t4 of t6. T4 en t6 zitten vaak op de hele grote turbo’s. T4 heeft meestal single of twinscroll opties. Bv. Garrett gt40 is een bekende twinscroll turbo!
Twinscroll vereist speciale uitlaatspruitstuk.600+ op de wielen king:
A/r waarde staat inderdaad voor de hoeveelheid volume. Kleinere a/r(lagere getal) minder turbogat minder vermogen; grotere a/r meer turbogat meer vermogen. Maar atp is bezig met twinscroll v-band misschien wordt het wat!
V-band heeft geen twinscroll. Dat is een 0.82a/r tial v-band turbine huis. En de vorige turbo had 0.63a/r turbinehuis met t3 aansluiting. Twinscroll is niet zo gunstig met hoge toeren, lever je te veel in. Maar het spoelt stuk sneller.
Ik heb paar dagen geleden e98 voor 1.92 getankt. Ik zag ergens op snelweg een prijs van 1.94 zelfs.
Dit is pas custom made. Wat een space shuttle :wtf
Natuurkundig gezien is het ook heel moeilijk(bijna niet mogelijk) om zo een snelheid te bereiken met zo weinig vermogen! :hmmz
Tenzij je een auto hebt die nog geen 200 kilo weegt en helemaal platgeslagen :roll: :lol:Hey Ravi
Gaat het over een tweede hands turbo? Of een nieuwe(gereviseerde)?
Tijdens het rijden kan je geen blauwe rook zien! even bij stationeer gas geven en kijken of hij met de toeren mee steeds meer rookt.Ik heb al 1,5 jaar met rokende turbo met max 0.3bar gereden. Alles heeft ze tijd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de auto’s. Denk aan je gezondheid. Wacht af tot 28 maart, rij zo min mogelijk. Komt uiteindelijk goed. Ik kan ook geen vol gas geven omdat ie met die grote turbo op 1bar fuelcut krijgt. Moet ik er depresief van worden :D
Als hij der niet op reageert dan is je solenoid stuk idd of iets met de voeding. Ff meten(laten) of het zo is. Wees geduldig.
@InjectTheVenom wrote:
Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?
Ja dat klopt. Hij moet in een keer kappen. Geen mengsel geen herrie.
@Timmie12 wrote:
Ik zou deze auto echt wel willen hebben hor. Wat een pracht ding. Op paar details na. Zoals die intercooler. Maar blijft mooie.
Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.
Je kan helaas niet zomaar dingen er opzetten en rijden. Alles wat invloed heeft met de ontsteking tijdstip moet je goed in de gaten houden, onder andere afstellen of bijstellen. Vooral met methanol en dat soort spul.
Afgestelde ecu! fuelcut? Hij kan niet zomaar in ze fuelcut slaan! Daar moet een reden voor zijn.
(Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?
29 februari 2012 om 09:23 In reactie op: Astra G motor versturen per post??? Koerier gezocht! #18001386Als het zoveel kost bij een koeriersdienst bedrijf om hem op te sturen. Waarom breng je hem zelf niet? Een busje regelen misschien half tank brandstof ben je klaar!
26 februari 2012 om 23:05 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997736Ik heb een corsa b c20let. Met garrett gtx3076 turbo erop. 38mm tial external wastegate. Rvs uitlaat spruitstuk 3″inch downpipe en uitlaat. Pierburg pomp en 830cc siemens deka injectoren. Ik rij nog met standaard motor die word binnenkort afgesteld op 330-350pk. En rond de aankomende zomer wil ik een andere motor met gesmede internals gebouwd hebben(laten bouwen) voor meer vermogen.
500pk drukt ie ongeveer op 1.6-1.7bar op een standaard evo9 blok.
26 februari 2012 om 15:47 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997734ik had van inlaat naar intercooler ook 51mm. Omdat ik originele c20let inlaat op had.
26 februari 2012 om 12:08 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997732Voor phase2 met originele turbo hoef je niet al te dikke buizen gebruiken! Want ik dacht eerst dat je een grotere turbo had maar dat is niet het geval bij jou. 57mm zal wel ruim genoeg zijn. Ik heb zelf tijdje gereden op phase2 met 50-51mm buizen. Niks aan de hand geweest.
@Corsa_GSi wrote:
“Even een GTX3076 en build block”
“+600pk en normale 98”Voordat je op dit soort waardes zit, dan ben heel, maar dan ook heel veel euro’s verder.
Dat zijn er eerder 10.000 dan 2.000 :shock:En dan nog kan het na 1 race of 1000km over zijn.
Mensen bezint eer ge roept dat je wel even 600pk trekt uit een Opel blok. :sleeping
Het maakt in principe niet uit met welk merk motor je rijdt. Als je een maal goed gebouwde blok hebt kan je al zover komen. Natuurlijk is het niet portemonnee vriendelijk. Maar het is mogelijk. Ik ken mensen met zulke waardes rijden trouwens Ravi kent ze ook. Ik ken zelfs een dorps gekke die met +-500pk rijd met ze 2.0 16v fabrieksaf motortje. :jerry Hoelang die goed gaat weet ik niet :roll:
25 februari 2012 om 18:48 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997730Dus jij bedoeld outlet van de compressor cover die 50mm is! Dan ga je van 50mm naar de intercooler. Van gasklep(64-68mm) naar intercooler. Het is eigenlijk afhankelijk van je setup. Als je met een grote turbo met hoge drukken gaat rijden, moet je groot mogelijk buizen gebruiken(gasklep diameter aanhouden). Met een standaard let turbo ben ik met corsa_gsi mee eens. Met steeds grotere buizen heb je steeds minder respons!
-
AuteurBerichten