Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 november 2024 om 23:15 In reactie op: Koplampen vervangen na vochtproblemen – Ervaring met Well Done Xenon #18555817
Thanks voor de review.
Ik ben nu ook wat vocht tegengekomen in de koplamp waar ik wat aan moet doen. Zoals je zei: wacht niet te lang want dan krijg je kortsluiting.
Filmpje kan je uploaden naar YouTube en dan de link hier in plakken.
Probeer even na te gaan waar het geluid ongeveer vandaan komt. Ik hoop niet bij je distributie ketting in de buurt.
Na jaren een Mazda 6 te hebben gekocht moest ik wel een nieuwe auto halen (zie foto) het werd wel een beetje spannend want we hadden net een huis gekocht dat verbouwd moest worden..
Het werd een Ford Mondeo echter viel die steeds op random momenten uit. Geld terug gekregen en wat geld bijgelegd voor een Opel insignia HB 1.6 turbo 165k km.
Tot nu toe ben ik erg tevreden en het voelt aan als een premium auto. Wel heeft hij een geluidje maar dankzij mede forum leden weet ik nu de oorzaak.
Kijk dat is precies wat ik zocht. Dit geluid was idd extreem aanwezig toen ik in Oostenrijk was.
Eenmaal weer in Nederland is dat weg gegaan maar het geluidje wat ik heb gefilmd is nog steeds aanwezig. Vermoedelijk komt dat van hetzelfde dopje.
Ik zal eens kijken of ik de kleppendeksel ga vervangen.
Inmiddels ben ik wat wijzer geworden en ben ik erachter gekomen dat dit een carter ventilatie rubbertje is.
Hier komt net genoeg lucht doorheen om de motor soepel te laten lopen.
Ah ja dat verklaart een hoop. Thanks voor je reactie
Ik heb het even op autoweek nagevraagd en daar kwam er 1 die vertelde me dat het in de auto week 39 stond van dit jaar.
Hier worden beide banden getest.
Zojuist deze online gekocht en erg tevreden over het resultaat.
Ik heb m’n keuze gemaakt en het worden de Goodyears
De keuze heb ik gemaakt omdat de Goodyear beter is in de benelux en hij is 10 Euro goedkoper per band.Als iemand de test wil lezen stuur me maar een berichtje en dan regelen we wel wat.
In welk opzichte bedoel je? Slechter of juist nog beter?
Ik moet voor 10 oktober nieuwe banden binnen hebben dus ik moet binnenkort mijn keuze gaan maken.
Ik twijfel dus tussen die vector 4 g2 en de crossclimate….
Is er iemand die het me kan vertellen? of gokken dat ik de beste heb genomen?
Ook over die vector 4 g2 is niet veel bekend behalve de press releases…
Zo hebben we 2 merken die zeggen dat ze allebei de beste band hebben.De crossclimate van Michelin de game changer oftewel de zomerband voor in de winter
En de Goodyear vector 4 g2 welke gebaseerd is op de test winnende vector 4Hier trouwens de press release http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Goodyear-Vector-4Seasons-Gen-2-Press-Release.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ps: dat merk nokian heeft ook een erg mooie band voor in de winter alleen schiet die wat te kort op nat weg dek. En laten we daar nou net het meeste last van hebben in de benelux en the uk
Hier een test rapport over de vector 4 g2
http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92866/goodyear-vector-4seasons-gen-2-tyre-review” onclick=”window.open(this.href);return false;Het klopt dat die vector 4 “toen” als beste is getest echter denk ik, dat is alweer ruim een jaar geleden.
Nu heb je bijvoorbeeld de vector 4 g2 en ik vraag me dan af hoe goed deze het doet tov de normale.
En het lijkt me dat andere merken ook hebben gekeken naar de vector 4 en ook hun banden hebben aangepast. Maw je zou dan zeggen dat de quatrac 5 beter is dan de quatrac 3 die ze getest hebben in 2014?
Beetje vervelend dat er geen duidelijke nieuwe testen of cijfers zijn…
Edit: heb even gekeken naar die crossclimate maar dat is ook een mooie band! Mits het een onafhankelijke test is idd.
Ik heb een site gevonden waar word getest met de quatrac 5 en de vector 4 2g (plus anderen)
De vector 4 2g komt daar het beste uit de bus echter gaan ze binnenkort nog een test doen met de crossclimate. Ben erg benieuwd wat die doet tegenover de vector
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htmBeste forum leden,
Inmiddels alweer een tijd verder en het probleem lijkt dan eindelijk opgelost.
De distributie snaar was aan vervanging toe dus ik had een kit besteld op mister auto. Ook meteen maar de Vsnaar kit mee gepakt.
Samen met een collega alles vervangen en terug geplaats.
Aangezien ik al gewend Was aan het stotteren Is het me ook niet opgevallen of dit weg was of niet.
In de middag een flesje brandstof reiniger gehaald en toen ik dat er in had gegooid bedacht ik me dat het stotteren weg Was
Niet echt getest en 2 dagen later de olie vervangen (Incl olie filter en Carter pakking)
(wel de olie sterk verdund met een goedje)En nu lijkt het er toch steeds meer op dat het stotteren weg Is.
Waardoor het nou opgelost Is weet ik niet. Of de distributie, of de reiniger (wel een goed merk gebruikt en bijna puur gemixt) of de olie.Morgen ja :P
Maak anders even een youtube filmpje van het starten (de poging) en eventueel je symbooltjes die branden.
Kijk naar de afgelopen 5 pagina`s van het astra gedeelte en zie hoeveel mensen hier last van hebben…
Helaas heeft niemand hier een echte oplossing…
Of een erge stank wat je doet denken aan rotte eieren, je koppelings platen.
Dus of verbrand plastic,
Of verbrande koelvloeistof
Of verbrande koppelings platen.Waarbij ik btw denk aan het eerste :)
Wat voor geur is het ongeveer?
Wat ik zou denken is dat de lekkage pas zichtbaar word als de motor warm is en je rijd.
Dat zou namelijk die rook verklaren die onder je motorkap vandaan komt.Wat je zou kunnen proberen is na een tijdje te hebben gereden, auto stil zetten, motorkap omhoog en proberen gas te geven via je gaspedaal kabel (of iemand anders in de auto :P )
Goed blijven kijken waar die rook vandaan komt. Dat hij lek is, is 1 ding wat zeker is..Voor de eerste kilometer bleef hij steeds terug komen naar 20 a 30000 toeren. Als ik na die kilometer stil stond dan zakte hij terug en was het weer opgelost.
Dit is vooral wanneer de motor koud is.Waar woon je ongeveer? Misschien dat iemand anders even kan kijken?
Ps vul je hem nog steeds bij me water?Duidelijk de stappen motor. Dit heb ik ook gehad en na het schoonmaken van de stappen motor (eventueel vervangen) bleef hij alleen hoger in de toeren hangen om een beetje warm te worden. Daarna zakken de toeren weer. (x16szr)
viewtopic.php?f=5&t=180673
Er word door iemand binnenkort een how-to gemaaktWacht ff.. lees ik het nou goed?
De garage zet het koel systeem onder druk voor 2 uur en er komt een heel klein druppeltje uit maar jij hebt het er over dat je 4 dagen later je reservoir kan bij vullen?
Klopt niet helemaal naar mijn idee.
Zoals al eerder vermeld lijkt er toch echt een lek ergens te zitten.Rookt de auto niet meer dan voorheen?
In je tank zit een brandstof pomp welke ook een filter heeft.
Ik denk gelijk aan de brandstof pomp maar ik ben geen monteur :DKorte how-to om er bij te komen:
Bank open klappen
plastic kap weg halen
een paar tikjes op een platte schroevendraaier op de grote ring
Goed schoonhouden ivm directe opening in de tank,
brandstof pomp incl het hele setje er langzaam uit halen.Vanaf hier moet je het zelf doen helaas want verder ben ik niet geweest..
Ik weet niet of de 1.4 versie hetzelfde is als de 1.6 8v maar zoals het er naar uit ziet is dit onderdeel los te krijgen.
Zoals het op het plaatje er uit ziet moet je het bij je motor (na je spruitstuk) los schroeven en voor de katalysator zou een klem zitten.Nogmaals, weet niet of het bij jou ook zo is.
Ga btw langs de sloop ipv duur bestellen (of je moet geld te veel hebben :D )Ps: Laat het even weten hoe het verder is gegaan aangezien ik ook mogelijk mijn flex pijp moet vervangen.
-
AuteurBerichten