Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Excuus, toch nog een vraag…
De opel-garage had het nog over het laten controleren (mogelijk reviseren) van de verstuivers ivm fout inspuitbeeld. Zien jullie daar nog een verband met ons auto-probleem en lost zich dat dan ook op na verwijdering roetfilter etc? Of is dit een op zichzelf staand probleem?Bedankt ook weer voor de laatste 2 reacties. Er gaat een nieuwe wereld voor me open zeg, ondanks al het gedoe toch wel aardig en leerzaam. Blijkbaar zijn er meer opties. Dat je een roetfilter ook kunt laten verwijderen (komt dat door de APK?) of de electronica erover (is dat de afkorting DPF?) kunt laten uitschakelen wist ik niet. Ik word hier beter geadviseerd dan bij mijn opel-garage en begin wat opgeluchter te worden. Erg fijn jullie digitale hulp!
Als we onze auto voor 700/800 EUR kunnen laten repareren dan dat liever, dan een andere moeten aanschaffen. Of de liefde wederzijds blijft valt te betwijfelen want dan ga ik dus wel minder lief tegen de auto worden ;)@ dietrich : we wonen in Zuid-Holland
Thanks! :thumb Ik heb die garage niet over de EGR gehoord, is er nog een ander woord voor toevallig? Misschien hebben ze wel zoiets bedoeld met dat “in het systeem” van alles vies is geworden door verkeerde verbranding en dat wel het symptoom maar niet het probleem is opgelost?
De laatste regeneratie was afgelopen week wat niet lukte bij de garage. Het filter hebben ze daarna handmatig schoongemaakt en schoon is ie nog wel, want we durven niet meer in de auto te rijden :???:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening op dit forum : zouden jullie er nog geld/tijd in investeren (die tips lees ik ook) of wegdoen en een andere auto kopen? Ik weet niet wat wijsheid is nu..
Dank voor je input! Dit is een nieuwe invalshoek. Wij rijden altijd met zo laag mogelijk toerental en recent waren dat ook lange afstanden.
Betekent wat jij zegt dat we er nog zelf iets in kunnen verhelpen door wat te rijden, later te schakelen en in de 4e op de snelweg?
Hm, het kwaad is waarschijnlijk al geschied he…Bedankt voor je reactie!
Ik heb helemaal geen verstand van auto’s ; wat is EGR? Als het te maken heeft met de regeneratie : die hebben ze 2 keer gedaan maar dat is niet gelukt. De term EGR zie ik in de factuur niet staan.Ik begrijp overigens dat de boel verstopt kan raken omdat er nu eenmaal van alles verbrand wordt, daar is een risico. Maar ik vind het nogal heftig dat de consequentie is dat alles zodanig schoongemaakt en gereviseerd moet worden dat het de helft kost van de aanschafprijs. Niet bepaald regulier onderhoud Vandaar mijn twijfel.. Vervuilde diesel tanken, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn?
Olie verversen moest vanwege de ontstane klachten en vervuiling daardoor. Het fijne weet ik er niet van.
Kan je zelf olie verversen overigens? (domme vraag misschien, maar ik kan het niet. Denk dan dat alleen een garage dat kan en doet tijdens de APK) -
AuteurBerichten