Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wil het liefst geen gebruikte.
Mijnes begint te scheuren bij de dop en is vergeeld, is op dit moment nog wel dicht maar duurt niet lang meer.
Al die oude troep is verkleurd of begint in te scheuren. Dus als het niet meer te koop is monteer ik er wel een ander type op die nog wel nieuw verkrijgbaar is. (alleen nu de vraag nog, welk alternatief is er goed in pas te maken)
Je mag me altijd een PB doen Arjen als jij weet of er nog een originele te koop is (nieuw)!
Ik weet dat hij niet meer leverbaar is, mogelijk heeft een dealer hem nog liggen. (heb jij in de voorraad gekeken van de dealers?)
Volgens mij klopt je band/velg verhouding ook voor geen kont.(op de vooras op je een te kleine afrolomtrek, en daardoor weinig vulling tussen wielkast en band)
Welke bandenmaat heb je erop en wat is de inchmaat 17/18?Mantzel verlagen wil mooi i.c.m. met aan aanhanger:
7,5J x 18 ET 37
Heb er m10x1 ingedraaid zonder problemen.
1/8NPT en M10x1 schijnen uitwisselbaar te zijn:
M10x1 and 1/8npt are almost exactly the same pitch and the small end of the 1/8npt taper is almost an exact match to the M10x1, the tap will just wind in without any cross thread at all.Heb hier een rubberen liggen met de afmetingen van de kurkenversie, in DLD besteld. Ga ik volgend jaar voorjaar monteren.
Ben zelf niet zon fan van vloeibare pakking, aan de binnenkant van het deksel (kleppendeksel of automaatdeksel) kunnen stukjes losbrokkelen en in het systeem komen.
Kijk maar is bij een MV6 met kunststofdeksels, deze worden dan veelvuldig geplakt met vloeibare pakking, aanzuigbuis van oliepomp zit vol rotzooi doorgaans..
Bestel de originele kurken dan wel.
Wat is het aandraaimoment?? Lees veel min.8 max 12NM…
En volgorde zoals hieronder ongeveer aanhouden?:
http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/cilinderkoppakking_vervangen/aandraaivolgorde_nokkenashuis.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Zijn origineel van Ronal dacht ik en 18 inch.
Opel Penta ‘star design’
Is nu 16 en 17 inch imitatie? in omloop:
http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412106/412902/420036/penta.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Jammer dat hij 1 jaar te jong is, een tank op gas is niet te betalen aan MRB…
Blok kan 280PK aan zonder internals aan te passen klaarblijkelijk
http://www.dbilas-dynamic.de/pdf/dbilas_Z16LEx_V2.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;EDS is wel geliefd onder de meesten. Kan zelfs je ECU opsturen via de post en dan krijg je hem een dag later gechipt terug.
Maar ik zou liever voor 75 euro meer een dyno uitdraai willen dan heb je de exacte vermogens/koppel zwart op wit staan.
http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Astra/Astra-H/Z16LET/Opel-Astra-H-Z16LET-Phase1-Chiptuning.html” onclick=”window.open(this.href);return false;ervaringen in dit topic:
viewtopic.php?f=84&t=156481Handremkabel strakker zetten aan onderzijde auto. Op het moment dat 1 kabel 2 kabels worden zit een stelmogelijkheid (moer m10 meende ik)
http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=804″ onclick=”window.open(this.href);return false;olie voor cardan: hangt er vanaf of je sper hebt of niet.
Rij nu zelf 2 jaar rond met deze zonder problemen(met sper):Uni Gear 75W90 LD/LS (of soortgelijks)
Universele volsynthetische transmissie olie met zeer speciale EP eigenschappen, breed toepassingsgebied. Limited Slipzonder sper:
Pak gewoon een goede 75w80 of90 dat is al gauw beter dan de 30 jarige olie wat er nu inzit.In de meeste benzines zit al 5% ethanol. En 10% is opeens een groot probleem.
Alleen de (moderne)2.2 motor van Opel schijnt het niet fijn te vinden.e10 heeft echter 2 nadelen, waar je gelukkig op in kan spelen(als je bang bent voor problemen):
* e10 moet je niet te lang laten staan, ethanol is hygroscopisch (trekt vocht aan) Hierdoor kan weer aanslag ontstaan vanaf de tank tot aan de motor.
Oplossing: Zorgen voor een normale doorloop (niet jaren laten staan)* e10 is schraler door de ethanol. Hierdoor kunnen rubbers en pakkingen mogelijk worden aangetast/vervormd (vooral in oudere auto’s)
Oplossing: 1á2% tweetaktolie toevoegen aan de brandstof. Dit is ontwikkeld om geheel mee te verbranden met de benzine, laat een roest/aanslag beschermende residu achter in de tank, brandstofpomp, injectie en smeert ook nog is vanaf boven!Voeg zelf 0.5liter toe op 75liter tank en tank E10. (3.0 CIH 1986) Vele zijn me al voorgegaan…
Olie toevoegen zou ik alleen doen in de CIH’s van Opel. Dus niet in een moderne 1.6T.
19 juni 2014 om 17:43 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095002Gewoon elke 2 jaar/30K KM versnellingsbakolie verversen met een goede 75w80 olie.
Niet teveel in de lage toeren rijden (mechanische trillingen)
Fatsoenlijk schakelenMeer dan dit kan je niet doen en de bak zal bij velen lang heel blijven.
Na 2 jaar is blanke olie al zwart in de M32, vele M32 bakken rijden nog rond met de fabrieks rode olie (niet bevordelijk voor de levensduur)
https://z22se.co.uk/threads/m32-gearbox-info.19502/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@kywieman wrote:
Voor zo ver ik weet is het systeem ontworpen om als de achterkant van de auto naar beneden gaat (bijv. door een aanhanger) deze weer op de juist hoogte te brengen.
Dit verklaard dan wel waarom de auto niet op de zelfde hoogte blijft als je de motor uit zet.Ik denk dat je door middel van stroom op de magneet klep te zetten het systeem kan laten leeglopen.
Succes er mee.
Wanneer ik dus rechtstreeks stroom op de compressor zet dan slaat hij niet af, blijft hij doorlopen. Dus die niveausensor is noodzakelijk voor t afslaan kennelijk?
Wanneer ik de stroom eraf haal na een half uur staat ie weer laag. Hoort het systeem niet luchtdicht te zijn? anders moet hij telkens bijpompen?Het idee is, heb soms een aanhanger of zware belading aan/in de auto. Wanneer ik een route heb met veel drempels bijvoorbeeld wil ik hem zelf kunnen omhoog zetten d.m.v. een subtiel knopje in het dashboard (airride idee)
8 van de 10 keer wil ik hem niet omhoog hebben, dus lijkt mij handmatig bedienen het fijnste.
Geen EGR dus haha..
P staat aan de bougiezijde van het blok om-en-nabij de 2de bougie.
3.0e: ab Baujahr 1985 bleifrei mit Kopftyp P30E und gehärteten
Ventilsitzringen, Verdichtung 9,5:1, Nockenwellenkennung “K”
Motorname: 30EWe dwalen echter van het onderwerp af, je moet niet alleen motortechnisch kijken. En heb het zeker niet alleen over de L jetronic of de 30e maar in het algemeen,
Aan de binnenzijde van de tank vormt zich ook een film van olie en gaat dus roest tegen. Benzinepomp, o-ringen/membramen en injectie worden ook licht gesmeerd.Heb zelf wel geharde zittingen in mijn 30e alleen een klein beetje extra smering kan mijn inziens geen kwaad.
” ich kann Zweitaktöl 1:100 bei allen älteren Fahrzeugen (Benziner & Diesel)nur mit größter Überzeugung empfehlen.
Alte italienische Fiat und Alfa mit Weber Vergasern und Einspritzer (Z.B. die altem M110) mit empfindlichen Einspritzsystemen wie K- D-Jetronic halten wirklich deutlich länger hinsichtlich Korrosion, Verstopfung-Verharzung und Tankrost.
”Hoe haal je hem fatsoenlijk los? iemand dit ooit gedaan?
Lees namelijk andere verhalen:
Ik heb die strip ook zwart (mat) gespoten:
Afbeelding
Kwestie van het binnenpaneel van de achterklep afhalen en met dopje 10? de strip eraf draaien. Achterklep ontgrendeling afkoppelen en je hebt hem los :thumbin de kofferbak gaan zitten met zaklamp.
En je vriendin met de tuinslang ff goed tussen alle kieren laten spuiten.15w40 is veel te dikke olie bij koude start voor een z22se.
Opel gebruikt vaak 5W30/40Maar dat is niet de oorzaak van het verbruik.
Als die uitwendig niet lekt moet er motortechnisch wat zijn, denk aan zuigerveren, carterontluchting, kleppengebeuren.
In het serviceboekje staat:
Brandstoffilter vervangen, benzine/CNG, extern gemonteerd iedere 60.000KM of 4 jaar
@Juffer1 wrote:
Ze passen wel maar qua bandenmaat heb je veel te kleine banden.
Wat bedoel je met klein?
Daarom heb ik op mijn winterset ook 205/50 17 gelegd. Past zowel op astra G alsook op astra H, en meer comfort.
Rolomtrek is dus perfect voor de H.
Op de astra G heb ik nu wat de KM-teller aangeeft is ook precies de ‘echte’ kilometers.Alleen de ET waarde is dus te hoog, wiel komt dus verder naar binnen (1cm)?
Astra H= 37 ET
Astra G= 47 ETVerder is het naafgat wel gelijk, zou 65.1 moeten zijn voor beide.
Het was inderdaad het ‘beveiligings’ knopje.
Heb de schakelaar nu doorverbonden met een stukje koperdraad. Geen gekloot meer met dat knopje nu.
Dat knopje reageert niet meer, volgens mij is die lam gedrukt.
Daarom wou ik hem dus ook doorlussen, alleen krijg dat kastje niet open, vandaar…In de cabrio(2005) heeft ie wel een complete aluminium pookknop. (zegt dat niet wat over de bak)
Heb een hekel aan die CR bakken, veel te veel toeren op de snelweg bij 130KM.
leuk hé die opel 3 liters, zuipschuiten met weinig power ;)
Toch maar dit proberen: http://www.wistudat.info/brandstof-besparen.html” onclick=”window.open(this.href);return false; !!
-
AuteurBerichten