Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Iemand nog een idee?
hallo ben ik weer,
ik heb inmiddels een test LMM er opgehad, nieuwe benzine filter en 4 nieuwe bougies.
Maar het probleem blijft!…,
het gekke is.. met dit bagger weer in nederland stoekerd hij minder en slaat ook niet meer af,
met stationair gas geven zit er dan nog wel een dip in + af en toe knal uit uitlaat..
Wat kan dit alsnog zijn?, :hmmzOkeee,
ik hoop zelf dan dat het de lmm is, en niet de computer :cry , hoor inderdaad wel meer slechte verhalen over deze computers.,
alleen ik denk niet dat het daar aan zou liggen, heb eergisteren rijdend met opcom gereden.., maar zie dan niks vreemds, waardes vallen niet weg ofzo, ook niet als ie zo stottert etc…,kan ik testen of de lmm kapot is?, rare waardes vinden etc.?
@wim-v6 wrote:
Gasklep EGR LMM Lambda sonde.
Willem
Willem bedankt voor je reactie!, :thumbup
ik hoop dat je me uit de brand kan helpen :wors
– EGR is afgedopt, dus dat kan het niet wezen..
– LMM, geen idee.. op-com geeft geen storingen aan,( of kan ie dan alsnog kapot zijn?)
– Lambdasone denk ik niet, want auto doet het ook koud en heb geen motorstoring etc.
– Gasklep kan, maar dit zijn best dure onderdelen.. en die wil ik eigenlijk pas gaan vervangen als het echt niet anders is!,ik hoor nu wel steeds meer ploffen uit de uitlaat, en auto pingeld nu ook soms..
kan het niet iets met ontsteking te maken hebben?, bougies ofzo? brandstof(filter)?groetjes
oke,
alleen zou iemand mij meer tips kunnen geven met het verder demonteren van de stoel?,
heb geen idee waar ik moet beginnenIk heb er ook een sebring uitlaat onderr :thumb :thumb
die van mij klinkt vooral Bruut als het warm weer is en motor lekker warm, dan brult ie erover :wub
klappert lekker als je op de motor afremt, maar toch zonder middendemper is het niet extreem, maar goed genoeg voor mij@arnp wrote:
Of het reservewiel ff achterop zetten..
Alleen krik en ander spul ligt allemaal thuis helaas :(
@Kadettgek wrote:
14% verschil in omtrek.
kan wel, maar zou het niet te lang doen ivm je differentieel.
Oke, ik moet nog 180km, terug, gewoon rustig aan rijden dacht ik
Jaaa is ook het beste denk ik, alleen ik ben nu in utrecht en moet nog terug naar emmen (150km),
Heb al 550km gereden met reserve band..,Ik heb de maten trouwens.
Reserve band 185/65 r15
Normale velg: 205/40 zr17Maar als de inch maat niet het zelfde is, en de omtrek van de banden wel hetzelfde, dan maakt het toch niks uit voor het diff?, dan heb je toch als nog de zelfde snelheid bij bak toch?, of zie ik dit verkeerd?
Oke, iemand had tegen mij gezegt dat je bak dan kan verbranden, maar dat lijkt me sterk..
Dat is dan waarschijnlijk de overdrukslang, die heb ik ook lek gehad.. Dacht ook dat dat het kon wezen met valse lucht etc, alleen het was valse hoop.. Probleem is bij mij ook nog steeds.. Op 3 poten lopen heeft ie de laatste weken niet meer gedaan :), alleen heb nog steeds het bokken bij rustig rijden en hetzelfde probleem als wat jij beschrijft met de koppeling intrappen.
Heb van de week de voltmeter in de aansteker gehad en alle elektische apparaten uitgedaan en wat mij opviel was dat de voltage toch behoorlijk schommelt,(tussen 14/14,5V, ook als je op een vaste snelheid blijft rijden.. Weet niet of dit normaal is?ik heb mijn thermostaat half jaar geleden al vervangen, voor een zomer thermostaat (92 graden),
nokkenasposistiesensor heb ik nog niet vervangen,
verwarming word bloed heet, dus dat zit wel goed,
en hoe bedoel je auto: gooi je auto eens op startkabels?
als het mijn ecu is moet ik :cryIk heb vandaag een filmpje kunnen maken in de file, hoe hij bokt… Ik werd er ziekk van, in de file met steeds laagtoerig rijden was het een D R A M A! :p wat kan dit wezennnn…
http://youtube.com/watch?v=XF6Hjy1EKSY#ik heb hem vanmiddag uitgelezen alleen er staat nopes geen storingen in, lmm heb ik ook even afgekoppeld en werkt ook niet word nog erger :P,
ik ben benieuwd of dat met die temp.sensor werkt :)ik zou het even niet weten, die van mij begint nu nog raarder te doen, vanmorgen liep ie even 10 seconden op 3 poten :shock: ,
ga hem van het weekend uitlezen, even kijken of er nu wat in staat… :hmmzweinig kans dat het aan de bobine brug ligt, als dat zo was moet de motor ook met warm weer slecht slopen,
ik heb dit probleem ook al een jaar en heb ook nog geen oplossing..
waar ze het wel over hebben is iets met luchtmassameter..,
het schijnt dat je het kunt testen als je stekker even lostrekt van de lmmsensor(je hebt dan wel motorstoring), en dan een stuk gaat rijden..,
heb nog steeds geen tijd gehad om dit te testen :P@Kevin1234 wrote:
@spacekeek6 wrote:
ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
zou dit een opel kwaal wezen?,Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?
Jaa klopt, was een fout van een leveranvier dat ik die 4 punts kreeg,
ze hebben er 4000km ingezeten en toch vertrouwde ik het niet ze sloegen wit uit dus heb de oude bougies er maar weer ingedraaid.. Het maakte geen verschil trouwensik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
zou dit een opel kwaal wezen?,@bluedevil wrote:
@spacekeek6 wrote:
@Haasje17 wrote:
Is je koelvloeistof nog op pijl? Ruikt de olie naar benzine?
stel… als dit wel het geval was?? :hmmz
Stel dat je dit voorhebt heb je grote kans dat de koppakking door is dus dat er water naar de cilinder kan lopen en omgekeerd.
Meestal is het in de olie dat ze lopen maar de koppakking kan ook anders scheuren zodat je water in plaats van in de oli in de cilinderwanden komt en dat is niet te best slechte verbranding normaal stotterd de wagen dan en heb je nog witte rook of soms blauwe erbij.Greets blue
Okee, ik had namelijk laatst wel koelvloeistof reservoir beetje minder vol, en het rook net of de olie naar benzine stonk.,
2 dagen daarna wou ik koelvloeistof bijvullen, was het reservoir weer op max??,
S’morgens met deze kou is het wel net een diesel.. loopt ook super beroerd als de motor koud is,
zodra ik gas wil geven als de motor net aan is met kouder weer, slaat ie net niet af draait ie heeel zenuwachtig rond 350rpm, en pakt hem dan weer op.
warm is er geen probleem meer, alleen dat de toeren wel eens in wil zakken tijdens het ontkoppelen, zakt dan onder stationair toerental even..,
geen blauwe of witte rook.. alleen rook van condens.
motor betreft x18xe1 uit 1998@Haasje17 wrote:
Is je koelvloeistof nog op pijl? Ruikt de olie naar benzine?
stel… als dit wel het geval was?? :hmmz
4 november 2012 om 16:54 In reactie op: ABS en TC lampjes gaan soms branden?? 1,8 16 sport(G) #17992898@sander2.5v6 wrote:
Dat de motor beetje inzakt kan geen kwaad, misschien stappenmotor schoonmaken dat kan helpen (how to bij vectra)
Zekering van abs en traction controle even controleren, als die eruit is zijn abs en tc uitgezchakeld en brandt het lampje. Of er zit ergens een knop dat deze uitgeschakeld zijn.dit betreft een x18xe1 en die heeft geen stappenmotor, ik rij zelf ook in een x18xe1 astra sport en heb dit probleem ook, heb al genoeg geprobeerd, gasklep 2x gereinigd, pakking vervangen EGR afgedopt.. maar toch nog af en toe zakt ie onder de 1000 toeren.. ik denk een kwaaltje van deze motorblokken, kan geen kwaad.
over de lampjes, ik heb dit probleem ook een half jaar gehad, werd steeds erger, km teller ging met pieken omhoog tijdens het stilstaan/abs greep zomaar in tijdens remmen, enzovoort.. op-com gaf aan dat linksvoor wheelsensor incorrect signal, 80% kans dat de sensor kapot was, heb het vorige week laten vervangen en rij nu eindelijk al een week zonder storing :D :D :D,
groetjess
De auto is dus gisteren heen geweest,
en ze hebben een sensor van een sloop auto afgehaald, en tot nu toe is de storing weg,
dus de nieuwe sensor was blijkbaar kapot..?,
ik wacht het nog even af maar ik hoop dat het nu goed blijft :)groetjes
gasklephuis heb ik al 2x gereinigd en pakking van vervangen, heb de egr ook al afgedopt
maar als de motor koud is is het nog steeds drama.. -
AuteurBerichten