Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door mayhem
achteruit rij schakelaar op je bak?Nope, die zit er op en werkt naar behoren. Dit kabeltje zou de versnellingsbak qua lengte ook niet halen
Het kabeltje is 1 met de koelvloeistofdruk. (expansievat) bedrading(althans, de koelvloeistofdruk bedrading takt van deze kabel af)
origineel gepost door Vinci
Maar het is dus enkel bruin, niet met een groen/blauw/rood of wat dan ook biesje?Tja, die stekkertjes zijn nog wel eens verschillend, op mijn remvloeistof tankje zitten bijv. nog gewoon twee faston stekkertjes. Het lijkt op een thermoswitch stekkertje (die de fan op de radiateur aanstuurt), maar die heeft bij mij ook twee faston stekkertjes. Mijn oude 1.4i die had daar wel zo’n soort stekkertje…
Als de ene bruin is dan is dat massa, die zwart witte zou ik zo even niet 100% zeker weten…
2 draadjes, 1 bruine, en 1 zwart/wit..
vaag :)
Yup, alleen zit er op m’n remvloeistof reservoir al een stekker :) ditto kleur en stekker.
origineel gepost door otdh
hallsensor zit achter je rotor/verdeelkapkomt een 3 dradig stekkertje vanaf
kabelbreuk in 1 van de draden of de sensor kapot
komt die foutcode er meteen in bij starten van de motor of pas na de 3000rpm?Hij kwam vanmorgen voor het eerst op toen ik de optrok op de dreef, net boven de 3000 rpm.. zou best kunnen, lampje was ook zo weer uit.
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik een wat langere rit maak en een uurtje later terugkom de auto wil starten dat dit heel moeizaam gaat. Duurt lang voordat ie aanslaat en moet veel gas bijgeven. Ook lijkt het dat ie dan ff op drie poten loopt. Als ie eenmaal rijd. Dan rijd ie als ie normaal doet (zie dit topic) zou dit recente probleem verband kunnen hebben met de de problemen die worden aangekaart in dit topic? Mischien dat iemand nu een verband kan maken? Of de lambda en lmm helemaal 100% zijn durf ik niet te zeggen. Maar als ik de lmm los trek is er niet mee te rijden.
Heeft niemand enig idee?
Ik begin steeds meer de neiging te krijgen om de Calibra maar weg te doen gezien het feit ik me er ontzettend aan stoor, én omdat ik het gewoon niet kan vinden…
Even op een rijtje:
Inhouden en schokken totdat koelvloeistoftemp metertje begint te bewegen. Dan heeeel stuk minder. Verbruik is aan de hoge kant (1 op 9 / 10) Bougies zijn wit. koelvloeistoftemp sensor, bobine,. bougies, brandstofpomp, brandstoffilter zijn allemaal vervangen. CO-test laat niks vreemds zien.
Auto rijdt net zo kut zonder lambda als met.
Auto slaat over als deze laag in de toeren rijdt of stationair draait (zie onderstaande video)
http://www.youtube.com/watch?v=EuQpm_5r1NwWie herkent dit probleem?
Ook heb ik het gevoel dat de problemen zijn gekomen nadat ik de vlotter(?) heb vervangen (foto 2 posts hierboven) Deze leek op het oog hetzelfde als die van een XE maar je weet maar nooit (kwam uit een 8v of V6) Kan dat uberhaubt?
Ik zat eens te denken, kan het niet mijn lambda sensor zijn die de ellende veroorzaakt? Moet je perse een foutcode krijgen in geval van de lambda?
Een F in de boordcomputer is toch van de buitentempsensor?
Hm lekker dan. Ik kan me nog wel herinneren dat ik onderstaand onderdeel heb vervangen van een 8klepper of een v6 uit mn hoofd. die van mij was doorgerot bovenaan.. verschillen deze dingen nog van model dan? want anders weet ik het ook niet meer.. constant gezeik met brandstof en deze auto..
hoe heten deze dingen eigenlijk en waar kan ik ze evt kopen?
Vergis je niet in de bougies, ze zien er net zo uit als jouw meest rechter op de foto, spierwit dus.
LMM is getest. werkt gewoon.
Blauwe tempsensor (CTS) is vervangen.
Lambdasonde zou ik na moeten kijken, alleen dan zou hij veel te rijk moeten lopen? (verklaard wel het brandstofverbruik, maar niet dat hij arm loopt..)
Benzinepomp is recentelijk vervangen..
Brandstofdrukregelaar.. moet ik testen, weet alleen niet hoe.Compressie is idd gemeten met een koude motor, alhoewel de tester waarmee het gebeurd is ook niet meer 100% lekdicht is bedenk ik me net. ben al blij dat alle 4 de waardes mooi bij elkaar in de buurt liggen.
Maar heb jij een idee of jouw benzinepomp wel “buzzt / primed” als je de auto op contact zet? die van mij doet dat namelijk niet?
Dat zou ik even moeten nakijken. Vandaag hebben we even BKR5EK bougies erin gedaan van een kameraad en daar loopt hij zover ik nu gemerkt heb niet anders op.. Wat me wel opviel is dat m’n bougies helemaal wit waren. nu zitten ze er ook nog maar 700 km in. Maar ze zien er uit alsof ze nog geen km hebben gereden. Dat lijkt me ook niet goed of wel.. Want stel hij loopt te arm.. hoe kan ik dat zeker weten? Aangezien het verbruik wel ontzettend hoog is.. 15l/100km gemiddeld. en dan doe ik rustig aan.
Compressietest met koude motor leverde het volgende op:
cil 1: 12 bar
cil 3: 11 bar
cil 4: 11.1 bar
cil 2: 12 barBest netjes toch?
En even heel wat anders, de brandstofpomp, horen jullie die als jullie de auto op contact zetten? bij mijn calibra hoor ik de pomp niet “primen” terwijl je dit op andere auto’s wel vaak hoort.. pomp is al vervangen trouwens, maar vroeg het me gewoon af.
Nou het probleem met het schokken / inhouden als hij koud is, is nog niet opgelost. Heb inmiddels de temp sensor vervangen wat helaas geen enkel effect heeft gehad..
Op het moment dat de watertemp meter ook maar iets begint te lopen dan is het weg.. ook stottert hij nog maar heb nog geen bobine kunnen vinden..Maar het is toch vreemd dat hij alleen wat schokt als ie koud is? (Stotteren doet ie ook als ie warm is, maar dat is ontsteking denk ik)
Mag ik vragen wat je kwijt bent aan zo’n spuitklusje? En heb je hem zelf voorbehandeld of heb je hem zo neergezet van: succes?
De computers wel alleen de software niet. Bij mij staat er code 90 als ik beide knoppen ingedrukt houd als hij op kontakt staat. Dit resulteerd in onjuiste gegevens mbt verbruik en reichweite.
Nog tips voor een goedkoop adresje?
Zal wel lastig schoon te houden zijn :P Wellicht wat grotere remschijven? Ze zijn zo klein nu.. :)
Daar heb ik geen zin in :D toch bedankt.
Nou ook geen valse lucht. Ook koelvloeistof temp sensor vervangen vandaag. Nog niet goed kunnen testen maar stationair hoor je hem nog steeds overslaan.
Wat ik denk, omdat ik ook een abnormaal verbruik heb (gem. 1:8) is dat de bobine de veroorzaker is, is dat mogelijk?
Oef.. Allemaal verschillende W waardes.. Hoe kom ik er nu achter welke de correcte is?
origineel gepost door syl-astra
zal eens kijken want volgens mij heb ik er nog 1 liggenheb er 1 liggen van een c20xe met 240 teller
met w 1111 op de teller
probleem is dat bij de tank meter het zwart van de folie iets los laatBedankt voor het kijken, alleen zoek ik een tellerbak die onbeschadigd is :)
Klopt.
Nou, vandaag toch maar opnieuw laten balanceren. En nu is het idd een stuk minder. Kortom: assumption is the mother of all fuckups. :)
bedankt voor het meedenken.
Wielen zitten uiteraard niet los, Heb er TNG spul onder laten zetten maar puur door eerdere ervaringen kan dit het ook niet zijn lijkt me.. prima bandjes..
Schokdempers zijn in orde, en dan zou het niet alleen bij 120KMH moeten zijn toch? Zoeken doet ‘ie ook niet..
Bedankt voor de hulp zover!
origineel gepost door dudie-c20ne
origineel gepost door Imperium
Nu is het zo dat als ik op de snelweg 120 rijd, het stuur heel lichtjes begint te trillen en dan heeel licht gaat sturen, net alsof er geen contact is met het wegdek, alsof de voorbanden op ijs rijden. Het lijkt dat ook alsof er veel speling in de middenstand staat. Hij rijdt dan heel onstabiel en heel zwabberend.Er zitten rondom nieuwe banden op (205/55/15) en rondom 2.5 bar. Ook zijn de wielen goed uitgebalanceerd.
Heeft iemand een idee?
trillen onder het rijden is toch iets van onbalans. het zwevende gevoel kan ook komen omdat je nog moet wennen aan de verse banden. laat je bandenspanning ook iets aflopen naar de fabrieksopgave.
dacht 2.2 voor en 2.4 achter.
als je banden net iets te hard staan kan je ok het zelfde zwevende en licht sturende gevoel krijgen.
een paar tiendes van een bar maken vaak al het verschil.
alleen vaak met groete velgen met banden is het wijs omde banden wat harder te zetten omdat de fabrieksopgave alleen gelden voor de orginele velgen en bandenmaat.grtz bjorn
Dat heb ik dus al geprobeerd.. Eerst had ik ze op 2.25bar en nu op 2.5.. 0,0 verschil..
origineel gepost door wuur
Heb je gechecked of je velgen nog helemaal recht zijn ?
Dat was bij mij het geval (in combinatie met slechte kwaliteit banden)..Is het trillen weg als je harder gaat rijden, zeg tegen de 140 ?
Zodra ik 140-150 ga rijden is het flink minder, maar alsnog wat instabiel en zwabberig. Als ik een redelijk scherpe bocht pak met normale snelheid dan heb ik steeds het gevoel dat de achterkant weg wilt glijden terwijl dat praktisch niet kan en ook niet gebeurd. Maar zo voelt het wel. (afrit snelweg bijvoorbeeld)
Het voelt allemaal wat zwabberig aan iig..
Zoals je kan lezen zijn de wielen al uitgebalanceerd toen de nieuwe banden gemonteerd werden. Uitlijnen voorkomt alleen dat de auto gaat zoeken e.d. en veroorzaakt bovenstaande symptomen niet lijkt me?
-
AuteurBerichten