ikrobert

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nokkenas vervangen: ook klepstoters vernieuwen? #18039625
    ikrobert
      Lid sinds:
      19 March 2011
      ikrobert
        Lid sinds:
        19 March 2011

        Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik rijd momenteel nog met de standaard nokkenas maar wil dat graag veranderen. Deze traktor wil ik graag wat sportiever krijgen, twijfelde tussen eerst vliegwiel te veranderen voor een lichter stalen exemplaar, maar denk dat ik het meeste effect haal met de nokkenas. Het zou natuurlijk jammer zijn als het spruitstuk een enorme belemmering zou zijn.

        Gezien jou verhaal denk ik dat het knelpunt bij mij de nokkenas is..
        Daarna vliegwiel , en daarna pas het spruitstuk.

        Ga ik zoeken naar een goede nokkenas voor op de weg…
        Bedankt voor je reactie.

        ikrobert
          Lid sinds:
          19 March 2011

          Is het de moeite waard om deze te wisselen voor straat gebruik ?
          of merk je het alleen als je tot het naadje gaat qua toeren ?

          ikrobert
            Lid sinds:
            19 March 2011

            Heren,

            De carrosserieen en die vaak ik op foto’s zie hebben altijd een laag bevestigingspunt. Jouwe (2000) ook denk ik zo.
            Deze hadden af fabriek zeker al een CIH motorblok.

            Ik had zo’n 1.2 blokje vroeger..
            Die nokken waar je de steun tegen schroeft hangen stuk hoger dan de bodemplaat zeg maar en dichter op elkaar en meer naar voren …

            snapt iemand wat ik bedoel..
            Er zijn er toch wel meer mensen die een 1.2 vervangen hebben voor cih met 5 bak. en daar een steun voor maken?

            Ik kan helaas geen plaatje schieten van mijn situatie, want ik ben momenteel ziek..

            In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015687
            ikrobert
              Lid sinds:
              19 March 2011

              Brutaal vraagje ,

              Merkt je het verschil ten opzichte van het originele 2.2 spruitstuk .
              qua vermogen?
              Is het de moeite waard geweest ?
              zit zelf ook te dubben maar kost veel geld en moeite …

              In reactie op: ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih #18037106
              ikrobert
                Lid sinds:
                19 March 2011

                Is er overigens een merkbaar verschil tussen een afgezaagd spruitstuk 6 cil en origineel 2.2 spruitstuk met die iets ovalere poorten???

                In andere topics las ik dat dat misbaksels zijn maar loont het om deze te wisselen ??

                In reactie op: ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih #18037105
                ikrobert
                  Lid sinds:
                  19 March 2011

                  Klinkt als valse lucht,

                  Met remmenreiniger kan je de valse lucht opsporen,
                  zodra het spruitstuk remmenreiniger opzuigt gaat de motor hoger lopen.
                  kunnen ook de rubbers rond de injectoren zijn die lekken…

                  In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841224
                  ikrobert
                    Lid sinds:
                    19 March 2011

                    even van weggeweest.. maar toch nog een vraag:
                    Kan je een nokkenas van CIH in ingebouwde toestand wisselen bij kadett c ? Wil namelijk niet hele kop demonteren.
                    radiator weg , ketting splitsen(zit al slotje op) en dan voorkant eruit toch ?

                    In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841223
                    ikrobert
                      Lid sinds:
                      19 March 2011

                      Derk
                      Ik ben er wel geinteresseerd in deze nokkenas.

                      Maar gaat dat goed met de injectie , en moet ik ook andere veren plaatsen dan ?

                      In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841221
                      ikrobert
                        Lid sinds:
                        19 March 2011

                        Ik rijd met een L-jetronic injectie (van 2.0) die met 4 gele en 1 blauwe injector.
                        ik was wel van plan dat zo te laten…

                        Wat zouden jullie dan adviseren ? hij moet wel beetje normaal blijven lopen
                        niet afslaan ofzo of rot lopen.
                        ook wil ik normaal kunnen rijden in de stad.. maar wel sneller dan nu:D!

                        In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841218
                        ikrobert
                          Lid sinds:
                          19 March 2011

                          Je hebt gelijk ik bedoelde i.d 3:67 !

                          (Het was een 1,6 as 3:89) as die ik heb laten ombouwen bij Biesheuvel wilde een 3.44 maar volgens hun kon dat bij mijn as niet ?? (Terwijl het een grote as is.. was toen erg teleurgesteld zulke korte versnellingen nog steeds.

                          Ja je bevestigd mijn vermoeden. beter snelle nokkenas dus
                          moet ik dan denken aan een 270 gr ofzo of de gte nokken- as ?
                          als ik op Risse-motorsport kijk wordt ik heel entousiast , maar wat is een verstandige keuze voor op de weg ?

                          http://www.risse-motorsport.de/shop_motor_tuning/cih

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)