Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.ebay.nl/itm/Nockenwelle-satz-nokkenas-set-camshaft-kit-Opel-CIH-1-6-1-9-2-0-N-S-/300646581563?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item45ffeec53b#ht_599wt_1016″ onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien is dit wat voor je.Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik rijd momenteel nog met de standaard nokkenas maar wil dat graag veranderen. Deze traktor wil ik graag wat sportiever krijgen, twijfelde tussen eerst vliegwiel te veranderen voor een lichter stalen exemplaar, maar denk dat ik het meeste effect haal met de nokkenas. Het zou natuurlijk jammer zijn als het spruitstuk een enorme belemmering zou zijn.
Gezien jou verhaal denk ik dat het knelpunt bij mij de nokkenas is..
Daarna vliegwiel , en daarna pas het spruitstuk.Ga ik zoeken naar een goede nokkenas voor op de weg…
Bedankt voor je reactie.Is het de moeite waard om deze te wisselen voor straat gebruik ?
of merk je het alleen als je tot het naadje gaat qua toeren ?14 juni 2012 om 19:55 In reactie op: Baksteun Getrag maken voor 1.2 kadett met 2.2 , voorbeeld ?? #18036848Heren,
De carrosserieen en die vaak ik op foto’s zie hebben altijd een laag bevestigingspunt. Jouwe (2000) ook denk ik zo.
Deze hadden af fabriek zeker al een CIH motorblok.Ik had zo’n 1.2 blokje vroeger..
Die nokken waar je de steun tegen schroeft hangen stuk hoger dan de bodemplaat zeg maar en dichter op elkaar en meer naar voren …snapt iemand wat ik bedoel..
Er zijn er toch wel meer mensen die een 1.2 vervangen hebben voor cih met 5 bak. en daar een steun voor maken?Ik kan helaas geen plaatje schieten van mijn situatie, want ik ben momenteel ziek..
Brutaal vraagje ,
Merkt je het verschil ten opzichte van het originele 2.2 spruitstuk .
qua vermogen?
Is het de moeite waard geweest ?
zit zelf ook te dubben maar kost veel geld en moeite …Is er overigens een merkbaar verschil tussen een afgezaagd spruitstuk 6 cil en origineel 2.2 spruitstuk met die iets ovalere poorten???
In andere topics las ik dat dat misbaksels zijn maar loont het om deze te wisselen ??
Klinkt als valse lucht,
Met remmenreiniger kan je de valse lucht opsporen,
zodra het spruitstuk remmenreiniger opzuigt gaat de motor hoger lopen.
kunnen ook de rubbers rond de injectoren zijn die lekken…even van weggeweest.. maar toch nog een vraag:
Kan je een nokkenas van CIH in ingebouwde toestand wisselen bij kadett c ? Wil namelijk niet hele kop demonteren.
radiator weg , ketting splitsen(zit al slotje op) en dan voorkant eruit toch ?Derk
Ik ben er wel geinteresseerd in deze nokkenas.Maar gaat dat goed met de injectie , en moet ik ook andere veren plaatsen dan ?
Ik rijd met een L-jetronic injectie (van 2.0) die met 4 gele en 1 blauwe injector.
ik was wel van plan dat zo te laten…Wat zouden jullie dan adviseren ? hij moet wel beetje normaal blijven lopen
niet afslaan ofzo of rot lopen.
ook wil ik normaal kunnen rijden in de stad.. maar wel sneller dan nu:D!Je hebt gelijk ik bedoelde i.d 3:67 !
(Het was een 1,6 as 3:89) as die ik heb laten ombouwen bij Biesheuvel wilde een 3.44 maar volgens hun kon dat bij mijn as niet ?? (Terwijl het een grote as is.. was toen erg teleurgesteld zulke korte versnellingen nog steeds.
Ja je bevestigd mijn vermoeden. beter snelle nokkenas dus
moet ik dan denken aan een 270 gr ofzo of de gte nokken- as ?
als ik op Risse-motorsport kijk wordt ik heel entousiast , maar wat is een verstandige keuze voor op de weg ? -
AuteurBerichten