ignas

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824749
    ignas
      Lid sinds:
      26 February 2011

      nee, EGR en gasklep waren het probleem (ook) niet. het bleek uiteindelijk een kapotte katalysator te zijn die de uitlaat verstopte. een zeldzaam probleem, en het duurde even voordat ze het gevonden hadden, maar dat strookt ook wel met “een klein ratelend geluidje… bij de uitlaat onder het motorblok”.

      de garage heeft er schappelijk een 2e handse onder gezet, en nu rijdt-ie weer naar behoren.

      ignas

      In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824748
      ignas
        Lid sinds:
        26 February 2011

        super, dank, willem! zal ik morgen meteen doorgeven aan de garage.

        In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824746
        ignas
          Lid sinds:
          26 February 2011

          …niemand?

          In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824745
          ignas
            Lid sinds:
            26 February 2011

            de garage heeft er een andere benzinepomp ingezet, maar dat was het probleem blijkbaar NIET, want er is niets verbeterd. ze zitten daar een beetje met hun handen in het haar. heeft iemand op dit forum wellicht een briljant idee?

            ben jij inmiddels verder gekomen met jouw onderzoek, nick?

            In reactie op: Km. teller wijkt met ong 20 km/u af #17825060
            ignas
              Lid sinds:
              26 February 2011

              als de km teller 20 km/h teveel aanwijst heb je er kleine banden (omtrek) onder zitten; als-ie 20 km/h te weinig laat zien zijn je banden te groot. als ik het goed heb moeten er 165/70 R 13 82T banden onder liggen, maar dat weet ik niet zeker. check eens op

              http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm

              of

              http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

              om te kijken hoeveel je huidige banden afwijken van de voorgeschreven maat

              In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824743
              ignas
                Lid sinds:
                26 February 2011

                ja, bij stationair draaien is het verbruik inderdaad minder. ik kan nu niet (meer) nagaan of veel hij stationair met veel gas ook hapert (want staat bij de garage). hij reed het minst schokkend als ik geen extra gas gaf en in een hoge versnelling zat, maar harder dan 50 (in 4e) lukte eergisteren al niet meer.

                ik vermoed niet dat het de stroomtoevoer naar de benzinepomp is, want het is een in korte tijd steeds erger wordend probleem geworden.

                In reactie op: schokken / inhouden bij rijden (1.4 1997) #17824740
                ignas
                  Lid sinds:
                  26 February 2011

                  Heb net nog even naar de garage gebeld, die denkt dat het de benzinepomp is. Maar zou je dan bij het stationair draaien ook geen probleem moeten hebben?

                  In reactie op: corsa A 1.0 loopt weer slecht #17819905
                  ignas
                    Lid sinds:
                    26 February 2011

                    Bij mijn corsa 1.4 is een soortgelijk probleem opgedoken deze week. Op de snelweg begon hij een klein beetje te stotteren / schokken (in te houden). Eerst was het nauwelijks merkbaar (ik dacht aan een vuiltje in de carb of zo), maar dat werd steeds erger. Stationair bij een stoplicht: niets aan de hand, draaide netjes. Volgend stuk snelweg trok hij heel moeilijk op en ik kreeeg ik ‘m niet meer boven de 80 uit, en het schokken werd steeds erger. Was blij dat ik na 20 km thuis was.

                    Heb het luchtfilter thuis schoongeblazen, en de grote ronde kap boven de carb beter vastgedraaid (1 vd grote grijze schroeven zat los). Ik hoopte het daarmee gerepareerd te hebben (dacht aan het aanzuigen van valse lucht), maar zodra ik de koppeling laat opkomen begint-ie weer te schokken. Dat is het minst als ik snel naar 3e, 4e, 5e schakel, maar de max snelheid is nu 50 km/h en het schokken blijft. Zonder koppeling = stationair = niets aan de hand.

                    Sinds vorige week is er wel een klein ratelend geluidje bijgekomen; ik kan het niet goed localiseren maar het zou bij de uitlaat onder het motorblok kunnen zitten. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Dat-ie daar uitlaatgassen lekt?

                    Heb ‘m gisteren naar de garage gebracht, maar de monteur wist ook niet zo 1-2-3- wat het zou kunnen zijn.

                    Als iemand dit herkent, dan graag een reactie…

                    Dank! – ignas

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)